Rinpung Dzong


U nomu curretta di u dzong hè Rinchen Pung Dzong, ma ùn hè persa per regule da Rinpung-dzong, chì significa "una furtizza nantu à una munziedura di ghjuvedi". Hè struitu in un pendentu più impurtante in u 17u seculu è difende Bhutan da invasioni da u Tibet.

Description di u monasteru

I masti Rinpung-dzong si sò parighjati nantu à a vaddi è sò visibili da ogni locu da a cità di Paro . Quandu era un salottu di riunioni di l'Assemblea Nazionale, è avà, cum'è a maiò parte di i monasteri di Bhutan , hè cumposta entre l'amministrazzioni di a cità è i monaci. U monasteru hè custruitu nantu à una stampa forti è u territoriu di a parti amministrativa hè 6 metri più altu chì u monasteru. Sfurtunatamente, a maiò parte di e cappelli sò chjusi per i turisti, ma per visità stu dzong hè vale digià almenu per u sforzu di i paisaghji stupi.

L'esterno di a furtizza imprese cù l'abbundanza è a bellezza di u legnu incisu, dipinti in oru, nìvuru è ocher, chì vede veramente grandi contru à u fondu di parechji murezzle bianchi. È l'internu hè sbagliatu da l'antichi fraccevuli, u travagliu intagliato di lignu, di i pittori è di i statu di Budda.

Scola Budda

Rinpung-dzong in Bhutan ùn hè micca solu una fortezza, un monasteru è un edificu amministrativu, ma ancu una scola buddista. Trascendu per e scala, intrudutti in u quartu monastru, in quali ci sò circa 200 monacu. Sè avete turnu da left to the south side of Rinpung Dzong, puderà vede l'audienza induve i studienti sò impegnati. Assicuratevi di guardà à u vestibulariu è ammirazione di i murals di u "spirali misticu", chì hè una versione Bhutanese di u mandala.

In a sala di grande preghiera di u monasteru, ghjustu contru l'audientzia educazione monasticu, vedere murales bè chì rialanu a vita di u poeta tibetà-san Milarepa. Hè in stu patiu chì u primu ghjornu di a primavera di Paro Tsecha, chì dopu à a festa sploda è si prumetti in tutta u Bhutan, hè tenuta. A vista da questu locu à a vaddi hè semplice soberbu.

Per l'Illuminazione in Rinpung Dzong

Fora di u tempiu, à u nordu di l'ingrata, hè una pianta di roccia chì ogni annu da l'11 à 15 di u seculu mesi di u calendariu Tibetà lunare (in 2017 cuminciò u ghjennaghju 7) i ballaturi in i costumi tradiziunali ballanu e ballu di Ceciu. In questa misticna, l'udienza hè ancu participatu, perchè una sperienza impurtante è emozioni forti sò stati. I monchi buddistichi dìcenu chì visitare Tsechu limpi karma.

L'ultimu ghjornu di a festa in Rinpung-dzong, ghjusti prima di alba, una tarra di tundra repose scena religiosa. Quellu chì u vede prima di l'alba hà spiranu l'Illuminazione. Ùn avemu nutatu chì ùn hà micca travagliatu, perchè u grandezza di u tundra hè di 18 sq.m, perchè l'illuminazione hà da vene tuttu.

Ùn puderete micca missu u ponte sulaghju tradiziunale è di lignu chjamatu Nyamai Zam, chì cunnessa Rinpung Dzong cù a cità. Malgradu u fattu chì questu hè a ricustruzzione di u ponte originale, chì fù robba in una inundazione in u 1969, a nova versione ùn hà micca impressu ch'è u pitittu. I posti più pintoreschi di u Paro Dzong pò esse admirati da u banca uccidintali di u fiumu più ghjustu da u ponte.

Cumu ghjunghje?

A Rinpung Dzong hè apertu à ghjornu di ghjornu, ma nantu à i vacanze di u settimane sò e vacanti, è a maiò parte di e cappelli sò chjusi. Pudete fà marchjà à u monasteru à pezu (15 minuti da u mercatu cintrali è 10 minuti da a basa di u dzong à l'entrata cintrali) o in caru, induve puderà mancu appena.

Ùn vi scurdate chì questu hè un monasteru è l'amministrazione di Paro, è vistanu appruptamentu. Curati shorts e T-shirt cù manichi cortos seranu fora di postu. U so scarpi sò megliu di sceglie un usu crescente, perchè un passaghju per u monasteru duverà circa duie ore, è ùn puderete micca truvà buttreghi in u dzong. E fate chjaru nantu à u telefunu per una foto (visioni stupenti) è in a regula per a pace è silenziu.