Pasqua israica

Avemu aspittatu à u fattu chì u mondu cristianu entero, à a fine di una longa settimana di settimane, celebra a festa grande è solemne di a risurrezzione di Cristu. Ma Pasqua hè celebrata no solu da i cristiani. Ci hè una nazione tutta per a quale sta festa hè una parte integrante di micca solu a so religione, ma dinò a so cultura è a storia. Hè nantu à i Israeli. È a Pasqua hè micca pocu solenni è culurita ch'è u Cristu di Pasqua. Fighjemu ancu in un mondu magicu chì ùn sò micca familiale di noi è vede cumu passe Passover in Israele, amparate di e costumi è i platti naziunale di questa festa ghjovana principale.

Storia di a festa di Pasqua

A storia di a Pasqua hè arradicatu à a prufundità di u tempu di l'Anticu Testamentu, è principia cù chì i Ghjudei ùn sò micca state. Ci stava nantu à a terra u ghjustu Abràhamu cù a so moglie Sara. Sicondu a promesa di Diu, u figliolu d'Isaac era natu da ellu, è u figliolu Isaccu era natu. Ghjacobbu avia 12 figlioli, unu di quale era Ghjiseppu. I fratelli da l'inzignata a vinniu à l'esclavitud in Egittu, induve Ghjiseppu era assai successu à l'ochji di u Faraone riguardu à quelli ghjorni. È quandu, dopu un pocu tempu, in tutti i paesi di u circondu, salvu in l'Eggittu, u zing era cuminciatu, Ghjacobbu è i so figlioli si sò trasladu quì. Ghjiseppu, di sicuru, ùn hà micca tenutu risentimentu versu i so frati, l'hà amatu assai è faltevanu a so famiglia. Mentre era viva, l'Israele eranu in onuri di u faraonu lucale. Ma u tempu passava, una generazione era sustituitu da un altru, nantu à i meriti di Ghjiseppu hè longu esse sminticatu. I Ghjudei foru assai oppressi è oppressu. Si hè falatu per l'assassiniu. In una parolla, i prossimi israeliani da i questi invirtenu in esclaves.

Ma u Signore ùn abbandunò u so populu è i mandò à Mosè è à u so fratellu Arone per guidà da u captivity egizianu. Perchè un fate assai tempu Faraone ùn hà micca vulutu liberà di i so servitori è, anche i casteddi mandati da Diu, ùn hà micca state à sente à i messageri isuli. Allora Diu hà urdinatu à i Ghjudei di sacrificà i culteddi immaculati, è avendu preparalli, manghjonu à a notte à a matina, è u sangue di quelli anugini untu e porte di e so casa. À a notte, mentri l'Egizziani sò stati durmi, è i Ghjudei avìanu ubbitonu à u cumandamentu di Diu, l'anghjuli passonu per l'Eggittu e anu uccisi tutte e primi nascenti d'eggizzi di l'omi vaccinu à l'omu. In a timore, Faraone urdinò a furia di impunite i Ghjudei fora di l'Eggittu. Ma doppu un pocu, ghjè vinutu à i so sensi, è scunvate ciò chì avia fattu. E Troppu u Faraone stessu intrutu in l'intima. Ma Diu hà purtatu u so populu through l'acque di u Mar Rojo, è i so nemici si chjudeu in l'acqua. Dopu questu, i israilis celebranu a Pasqua annu, cum'è u ghjornu di a so liberazione da a slaveria egiziana.

I tradizione di a festa di Pasqua

Oghje, a Pasqua di Pasqua hè celebrata no solu in Israele, ma ancu in altri paesi chì e famiglie di e famiglie. E, regardless of geographical location for all Jews, ci hè unicu ordine di celebrà a Pesoch. Questu hè u modu bellu di riferite à u ghjornu di a liberazione giuda.

A data di a Pasqua hè u mesi di Nisan, o più bien, u 14 di ghjornu. Una settimana prima di u ghjornu di u Pesoch in i casali, anu aduprassi a limpeza generica è sguassate i chametz da l'abitazioni - tuttu u pane levitu, u pane, u vinu è cusì. Ancu ci hè u costumbre di u Bédath chametz. Cù l'iniziu di a bughjura di 14 Nisan, u capu di a famiglia, lighjia una benedizzione spéciale, passene l'abitazione à circà di levitu. U truvatu hè credendu a matina dopu a matina dopu.

U locu centru in a celebrazione di a Pesocha hè occupatu da u Seder. Questu includi parechji punti impurtanti. Sò nome, lettura di a pagoda, chì detti a storia di u vacanze. U gustu di eterni amari, cum'è un ricordu di l'amare annunziate dopu l'esodu da l'Eggittu. Bei four cups of wine kosher or juice. È ancu l'alimentu necessariu di almenu un pezzu di matzu, un pani tradiziunale per a Pasqua giudaica. Dopu tuttu, Matzah - pane da pasta non agria è era cun l'israele, quandu abbandunonu in Egittu in prumessu. Opara ùn hè micca avutu u tempu d'agnelli. Hè per quessa chì u matzah di u tilaru friskellu hè diventatu simbulu da a Pasqua giudaica, cum'è u Torta di Pasqua - simbulu di Pasqua Cristiana.

A Pasqua Passata dura 7 ghjorni, durante u quali u restu israelisani, andate à l'acqua per cantà i canzoni laudatori à Diu, andate in una visita è diventa. Hè una festa interessanti è assai originale, chì assorbiu a cultura è a storia di tuttu u populu.