Hagia Sophia


In u core di Nicosia nantu à u territoriu turcu d' Cipru hè a mezquita principalu di a cità - Selimiye. Originamenti era un templu cristianu, chì fù chjamatu a Cattidrali di Santa-Sophia. È prima chì, in u locu di u santuariu, era una struttura di cultu, induve hè stata a coronazione di u famu Re Amory.

Storia di a Cattidrali

A custruzzioni di a chiesa cume in u 1209 sottu u dirigenti di l'archivisgiolu cattolicu Thierry. L'architetti cuncipiti un grandi prughjettu: l'edificu deve parechje cum'è una catedrale medievale in Francia. Comu esse stimatu, l'esterna è l'internu di u tèmpiu anu un magnificu decoru: hè stata dicurata cù pitturi, statua, murales murale incantu è sculture cun bas-reliefs. Eccu, i coronazioni di i monarchi chipriotti avianu fattu.

Sfortunatamente, l'edificu era sottumessu à l'attacche di parechji pòpuli, cusì a decorazione interiore è l'apparenza cambiatu assai, perchè ogni maestru hà fattu cambiamenti. In u 1571, l'isula di Cipru era captuutu da i suldati di l'Imperu Ottumanu è u centru di a Cattidrali à a mezquita principalu di u paese. Musulmani si chjamaru Selimie - in onore di u capu di l'Imperu Ottumanu Selime II, chì participò à a captura di l'isula.

Elementi arquitecture

I turchi anu distruttu u decoru interjuri è esternu di u tempiu, pigliò quasi tutte l'opare d'arti, freschi è sculture antichi, è e lattrappietti sò stati cuparti di brillanti catuzzi. Si abbandunonu sola a statua di Santa Sophia in a catedrali, per elli è pusonu fora è u mette nantu à a strada. Iconi antropomorfi cristiani fugliate nantu à u muru eranu pinti cù pittura bianca. A situazione sana era postu in diagonali in a mezquette per chì i fratelli di pudè pricà per fà a Meca. U salone cintrali era fatta abbastanti spazio, perchè pò accolti parechji mila persone à u mumentu.

A facciata di l'edifiziu vinni décorata cù porti d'anticipu, è trè accessori sò stati coroati cù arcichi stizzi di Giuvanni, dipinti cù richdi ornamenti. I nave interni di u tèmpiu si sò spartuti trà elli in dui colonnade massivi, chì sò stati utilizzati per soporte di arcati. A la mezquita à u partianu uccidintali, i musulmani erani custruuti dui altarpi minarii. Per leghje a preghiera, a Mulula era di creta parechji centu e sete setti passi ogni ghjornu. Stu prublema hè solu solu solu in l'annata di u seculu di u XXu seculu, nantu à i minareti hè stallatu l'equipaggiu di sonu, chì permette à sente a Mulla à una distanza grande.

Excursii in a catedrale

Oghje in u turchese di Selimiye i viaghjatori di turismu sò guidati da guidate lucali chì dicenu di i terribili ghjorni chì stu bastimentu hà surviviu. A mostra l'antichi obxetti è i candelabri, i lummi medievali è a decorazione storica di u tempiu. In a catedrali ùn ci hè una scola, un centru di furmazione (madrasa), una bibliuteca, un uspitalu è e toli. U tempiu travaglia ogni ghjornu, è l'intrata à u so territoriu hè liberu.

Dapoi 1975 a catedrale chjamata a Ripublica Turca di Cipru di Tramuntana. A mezcla principali di l'isula sorpresi assai visitatori cù u fattu chì ùn hè micca fattu in u stilu orientali tradiziunali, ma in u Gotico. In spessu, a so image hè in souvenirs locaux. Oghje u tempiu looks more modest than in i seculi passati, ma a so grandezza è a bellezza anu soru a so invitati.

Semu devi esse ricordati chì a mezquette hè sempre una casa di preghiera, per quessa chì ci sò parechji restrizioni à visita:

Cume si stà à Hagia Sophia in Nicosia?

A catedrale si trova in a parti nord di Selimiye Meydanı, un pocu di minuti caminate da u mercatu storicu famoso di AliPaşa Bazaar. Nantu à u baziu ghjè un autobus stanu, induve u trasportu pienzu per.

Ci hè più prezzu per arrivà à Nicosia da autobus via chì viaghjanu da tutte e cità è resorts di u paese . U prezzu di u bigliettu hè da una à sete d'ellu, secondu a distanza, è u tempu di viaghju hè unu à trè ore. Pudete ancu vultà in a cità è piglià un taxi, u taxis isulani sò e caricci di classi Mercedes E I prezzi, naturale, seranu più altu: cinquanta à cente centu, secondu a distanza è a cumpagnia chì furnisce u car.

Ci sò à dumanda in Cipru è à i rotisuli di taxi, chì sò dritti per quattru o ottu persone. A cumpagnia più famosa hè a Via Express, opera da sei à a dumanda à sittà à a sera, corre cada mità hour. U so prezzu hè assai più bassu di un taxi ordinariu, ma hè vale degnu di riservà cù anticipu, mentre specifice u locu di sbarcatu è di scalu.