Dove si trova Tibet?

Prestuù tutti sapemu di qualcosa di u Tibet: assai anu intesu di a bellezza di e muntagne , à a filusufìa di u Buddhismu Tibetanu o à i cunflitti di i Tibetani cù l'autorità chinesi. Semu suggerente chì avete espansione u vostru sapè di a geografia di l'Asia Centrale in generale è di a basa di u Tibet in particulari. Allura, induve hè u Tibetu misteriu?

Induve hè a terri di u Tibet?

Hè situatu à l'Asia Cintrali distanti, nordu di e muntagne più elevati - l'Himalayas, induve in a Chinechina moderna si trova u Tibet Highlands. Representa una zona di 1,2 million square meters. km, persa in alta à e muntagne. A strata, l'altupianu Tibetana hè a più alta in u mondu! À una altitudine di 5 chilometri sopra u nivellu di u mari, ci hè, cum'è sapete, l'altupianu Tibetanu, chì hè spessu chjamatu "u canale di u mondu". E l'aria di sta plateau pò esse paragunatu cù a dimensione di tutta l'Europa Occidintali!

Hè quì, in u Plateau Tibetanu, chì e funzione di diversi grandi fiumari chì travaglia in e territoriu di altri paesi sò l'Indu, u Brahmaputra, u Yangtze è altri. Quì, in u Tibet, hè a famosa montagna Kailas, induve, secondu a legenda, i prufeti maiori di u mondu - Ghjesù, Bouddha, Vishnu è altri - sò in dormi fondu.

Induve hè u paese di u Tibet?

Ma à u stessu tempu, Tibet hè micca solu un spaziu in u mappa geografica di l'Asia. Tibet hè un paisi anticu è avà hè una comunità culturale è religiosa cù a so storia, lingua è populazione. À u listessu tempu, ùn trovi micca tali paese nantu à u poluicu di u mondu di u mondu - dapoi u 1950, u Tibetanu occupatu hè una parte di a Republica Populica di Cina cum'è a so regione autonoma è assai regione autonomi. U guvernu di u Tibet in a persona di u Dalai Lama XIV, u capimachu spirituali di i Buddisti, hè in l'exiliu è specificamente in a cità indiana di Dharamsala, in u statu di Himachal Pradesh.

In i tempi antichi, Tibet era micca solu un paese, ma un statu culturale assai sviluppatu. I so urighjini data dapoi 2000-3000 aC, quandu l'antichi Tibeti viviranu quì. E sicondu a tradizione di a tradizione Bon, originaru da unione di a dimissione cù u scimmia. U più sviluppu di u regnu tibetanu hè evidenti da i so successi militari, culturali è religiosi da u 9 à u 13 è à u 14 à u seculu XVI. Tandu Tibet hà falatu permanentemente sottu a regula di l'Imperiu Chine, dopu à u quali, in u 1913, finiscinu proclamatu a so indipendenza.

Oghje, sicondu u principiu amministrativu, Tibet hè spartutu cusì: hè una grande Regione Autonoma Tibetu cun una area di 1.178.441 km². km, situatu in u ovest di u paese, è e regioni autonomi è cuntene in a pruvince di Gansu, Sichuan è Yunnan. À u stessu tempu, sta regione autonoma, o semplice u Tibet, cum'è chjamata da i Cinese, si trova in a rigioni di a muntagna più altu di u pianeta. Ghjè in a muntagna di u Tibet chì ci sò famosi i monasteri buddii, induve lamas tibetanu una volta di l'annu facenu debuli tradiziunali, è induve i peregrins di tuttu u mondu facenu peregrinati. Ci hè ancu a capitale storica di u Tibet - a cità di Lhasa. Ma a vita basa di i Tibetani hè cuncentrazione in u sudeste di u paese, induve in i cità è pruvince i Tibetani indigini sò impauriti in l'animali è l'agricultura.

Cumu per andà in Tibet?

No solu peregrile religiose vennu à u Tibet. Hè vale à vena quì è solu per ammirazione di i paisaghjoli di muntagnella pittoresca è i laghi misteriosi (Nam-Tso, Mapam-Yumtso, Tsonag è altri). Tuttavia, tenendu in mente chì, per a l'altri sgualte di e muntagne, scalculate quì ponu dà a vostra salute. E si ùn ùn appartene micca di i Tibetani indigeni, u viaghju hè megliu previstu cun un accentu graduali in altitudine longu à a via: Kunming - Dali - Liyang - Lhasa. Pudete ancu fà passà à a capitale di u Tibet in trenu da Pechino o arrivanu à e muntagne nantu à i jeeps d'scursioni.