Dognu chì ùn passà à u restu: TOP 8 paesi di risichtu risicu di disastri naturali

A bellezza di sti paesi hè in burlatu. Dopu la bella facciata hè un riscu mortale ...

A nostra secunna selezzione inclusa i paesi chì sò constantement sottu ameazza di parechji disastri naturali: terrimoti, tifuni, eruzzioni vulcanica ...

Filippini

I Filippini hè ricunnisciutu com un di i paesi più perikuli in u mondu. U terriquasi, l'uragani è i tifus sò cairi nantu à stu paradisu di regularità spavintusa.

Quì ùn hè micca un listinu sanu di disastri naturali chì sò state vinutu quì in l'ultimi 10 anni:

Indonesia

L'Indonésia, cum'è a Filippine, hè parti di l'uctatu u Pacific Ring of Fire - a zona in quale a maiò parte di i vulcani attivi di u pianeta sò cuncentrausciuti è un numbru recordu di terrimoti si trovanu.

Ogni annu in Indonèsia, i sismulsi rigistranu circa 7000 terremoti cù una amplitude di più di 4.0. U più putente di quelli accadiniu u 26 dicembre di u 2004. L'epicentru di i tremors era in u Oceanu Indianu, vicinu à l'isula indonesiana di Sumatra. U terrimotu hà causatu un tsunami già chì hit una dozen paesi. Indonésia hà subitu u più: u numaru di vittimi in u paese hàvenutu à 150.000 pirsuni ...

Inoltre, l'Indonizie alcuni prima in lista di paesi in rischi per l'attività di i vulcani. Allora, in u 2010 350 morti morse com'è u risultatu di l'eruzzioni di u vulcano Merapi.

Giappone

Giappone hè unu di i paesi più propensi à i terrimoti. U più putente di elli, cù una magnitude di 9.1, hà fattu l'11 di marzu di u 2011 è hà causatu un grandu tsunami cù l'onda à 4 metri d'altura. In u risultatu di questa prova di l'elementi, 15.892 persone èranu morti, è più di duie mila persone sempre missing.

U periculu potenzjali hè sopratu da volcani Japanese. U 27 di settembre 2014 inesperu hà iniziatu l'eruzzioni di u vulcano Ontake. Era un destinazione turistica pupulari, cusì à u tempu di l'eruzzioni parechji cintunarii erani in i so piani, 57 d'elli èranu stati ammazzati.

Culumbia

U paese sperenza perpetuamenti di terrimoti, inundazioni è espansioni.

In u 1985, in u risultatu di l'eruzzioni di u vulcano Ruiz, u flussu di fangu brillanzu quasi distruttu tutta a cità di Armero. Da i 28 mila pirsuni c'eranu a cità, solu chì 3 miliani stanu vintu ...

In u 1999, un terrimotu hà fattu u Centru Culumbia, chì hà tombu più di un milla persone.

E più appena, in l'aprili 2017, più di 250 persone morse com'è u risultatu di l'effettu di u putente di mudflow à a cità di Mokoa.

Vanuatu

Ogni terzu di a pupulazione di u statu isulanu di Vanuatu soffre disastri naturali. Solu in u 2015, in pocu settimane, u terrimotu, eruzzioni vulcanica e cicluni Pam cadiu nantu à u paese. Per via di sti cataclisimi, u 80% di e case in a capitale fù distruttu.

Intantu, sicondu a ricerca, l'abitanti di Vanuatu occupanu u primu locu in u ranking di i paesi più felice. E senza tifoti è tsunamis pudete distrughjini a felicità!

Chile

Chili hè una regione vulcanica e sismicamenti attiva. Era in stu paese u 22 di maiu di u 1960, chì u terramotu più forte era registratu in tuttu a storia di l'osservazioni.

Un terramotu putente in u 2010 hà quasi distruttu tutte e cità custieri. Più di 800 pirsuni mureru, circa u destinu di l'altru 1200 in generale nunda ùn hè cunnisciutu. Più di dui milioni di cileniani ùn anu stassi senza vivi.

Cina

In u 1931, Chineveu hà sappiutu u disastru naturali terribili in a storia di l'umanità. I fiumi di u Yangtze, Huaihe è Yellow River anu spuntatu da e costi, quasi distruttu tutta a capitale di a Cina è hà rivettatu a vita di 4 milioni di persona. Qualchidunu di stati affucati, u restu era mortu da infizzioni è di fami, chì addivintau una diritta diretta di u dilùviu.

Inundazioni ùn sò micca spitevoli in u Regnu Mediou è in u nostru ghjornu. In l'estiu di 2016 in u Chjina miridiunali, l'acqua hà tumbatu 186 persone. Hè più di 30 milioni di pirsuni chinesi patevanu più o menu gravemente da l'agitazioni di l'elementi.

Ci sò ancu zone sismiche in Chine: Sichuan è Yunnan.

Haiti

In Haiti, l'uragani è di l'inundazioni spessu hit, è in u 2010 averebbe un terrimotu katastròficu, chì casi distruttu a capital statale, Port-au-Prince, è hà tombu parechji 230.000 persone. I sufhji i Haiti ùn anu micca quì: in u stessu annu una terrible epidemija di u coleranu eru in u paese, è finu à l'ultima Haitisa fù visitata da un visitatore uninvited - Uraganu Thomas, chì causò assai inundazioni severi.