Cumu insignà à u zitellu per amparà?

U puntu chì u zitellu finisci d'esse chjucu è si move à una nova etapa di u sviluppu - vai à l'scola. À u listessu tempu, hè ancu una gioia è una grande responsabbilità, perchè u prucessu di studiu passeghja cum'è sempre, si i dui maestri è i genitori participanu à questu, per u benefiziu d'un studiente.

Dopu qualchì tempu in parechje famìglie ci hè un prublema - cumu insegni à u zitellu per studià cù piacè, postu chì tuttu in u scudu chì hà cun prudenza, ùn vogliu fà alcuni lezioni. Questa situazione pò esse manifestazione quasi sùbitu, à l'iniziu di furmazione, o dopu parechji mesi è ancu anni. L'approcciu di a so risoluzione hè quasi u stessu, è l'adulti biseranu sapè anticipu ciò chì vale a pena, è ciò chì hè rigurosamente impeditu in stu casu.

I Incontrienti Parenti

Antes d'insignà à un zitellu à amà l'amparà, vi analizà u vostru cumpurtamentu è attitudine à u prucessu d'aprenu, u clima psicologicu di a famiglia:

  1. A tuttu hè micca necessariu di dà à a scola di u zitellu chì ùn hè micca prontu à sente nè fisicu, nè psiculoghjche. Ùn ignore u cunsigliu di i prufessori è i psiculoghi di missing un annu è venendu à a prima classa micca in 6, ma in 7 o 8 anni. In questu ùn ci hè nunda di vergogerie, è i benefizii seranu escemente - un figliolu preparatu per fà sapè à piacè.
  2. Perchè qualchissia chì ùn sà micca insignificà à un zitellu per apprendre bè, l'idea di a motivazione di materiale per un zitellu spessu vi scurdate. Ma a maiò parte di casi, ùn pudete fà micca questu. Ùn puderà ghjunghje un risultatu longu, ma puderete fà una persona "excelente" di un zitellu.
  3. Ùn pudete micca forza l'adulescenti per ellu un prufilu secondu i scritti di i so genitori. Fà chì mamma o papà vulianu dedicà à l'estudo di matematica, è u zitellu ùn sà micca nunda. Se ellu hè sottumessu cuntrullata à alta dumandesi, allura a psichisa pesa, è u zitellu ùn pò micca amparà bè.
  4. Da una prima età, hè necessariu di prupone l'annullà u zitellu cumu pocu pussibule, u condemneghji da i so sbagli, è ridicule i so sbagli. Questa afecta negativamenti u so autoestimu è ùn permettenu micca di sentu a forza di sapè à u nivellu ch'ellu vole. Sì avè abbiate a dignità di u zitellu, accentuendu tutte e so attitudini nantu à e so difetti, ùn hà mai crede in a so forza è ferme mediocre ùn solu in l'scola, ma ancu in a vita più tardi.
  5. À una primicida età, hè impussibile di carricà un ziteddu cun sapienza chì ùn hè micca necessariu in questu tempu. U sviluppu cù i diaperi ùn deve esse micca viulenza contru u corpu di u zitellu, salvu i paisani ùn vulianu fà una enciclopedia di u zitellu annantu.

Cumu si cumpurtava di i genitori di un zitellu chì ùn vole micca à apre?

I psicologichi anu creatu una lista chjachja, adendu à i punti chì ponu aiutà à un studiente à amassi u prucessu di studià à ogni età:

  1. Avemu bisognu di regulà u regnu di u ghjornu, quandu u tempu per u sonnu, u restu attivu, studiu è passatempi di u zitellu seranu attribuiti bè.
  2. Avemu bisognu di pruvà à guarantiscia chì l'ambienti famigliali hè amichevule, è i prublemi trà i genitori eranu ignurati à u zitellu.
  3. Da una prima età, u zitellu deve avè una attitudina chì a scola hè bona, i maestri sò veri amici è prufissiunali, è l'insignamentu hè un drittu sacru chì guverna à a prosperità in u futuru. I parechji ùn deve micca, in presenza di un zitellu, abbandunà à parlà di i maestri è a necessità di un subjectu particulari.
  4. A carica di u corpu di i zitelli in a scola duveranu esse adattati à l'età, senza pressa eccessiva.
  5. I paisani sò incuraguli per elogiar i zitelli spessu cum'è possibili per ancu esse sculari minori.

Ma cumu fà insignà à un zitellu per apprezzà indipindente pò esse difficiule si i genitori sò adatti à a cura di u so ziteddu à ogni passu. Hè bisogna à dà più indipendenza. Fate un fugliu, ma dopu hà aprende à esse rispunsevule per i so azzioni.