Ci hè una manu automatiche?

A quistione di s'ellu ci hè una macchina di tempu, hè di grande interessu. A risposta à sta quistione largamente depende di ciò chì hè significatu da e parolle "machine a tempu" è "esiste".

E in fattu, esisti, esistia e esistiu - hè, in fattu, a listessa cosa, se a màtta di tempu deve esistente. Dopu tuttu, u tempu volte esse micca lineari. Tali tiurìi esistinu. Per esempiu, Seth Lloyd hè statu capacitu per correggià a curve chjusu in tale manera chì a pusizione di u photon in era trasmessa micca in u spaziu, ma in tempu. Questu significa chì, almenu, l'esame di "màquina di tempu" esiste.


Ciò chì Einstein dicia?

Hè, cum'è sapete, creatu a teoria di a relatività . Sicondu sta teoria, pare chì a quistione di esse esse un macchina hè da decisione à favurizà à esse a pussibilità di a so esistenza in a vita verita, è micca in a novella di Wells.

E Einstein hà cunsideratu u tempu quant'è no spéculate, ma cum'è quarta dimensione di u spaziu. Simply put, questu significa chì ci hè una "veloce dimensioni tridimensionale" di l'ughjettu, è per un ogettu nun movimenti (in reste), hè uguali à a velocità di a luce. Ma se l'ughjettu si movia, a summa di i so venti (tridimensionale è quatru dimensionale) hè sempre uguali à a velocità di a luci, chì volenu chì u più veloce l'ughjettu si move in u spaziu, u più lento si move in u tempu. È se a velocità tridimensionalità si avvicinavanu a velocità di a luce, a ghjusta in u tempu avvicinassi à cero. Questu hè u famosu effettu di a dilazioni di u tempu, chì i scrittori di scienza facenu per parlà. Eppuru, cumu si i cosmonauti chì riturnonu da u volu ùn hà micca acquistatu carritteri famigliali: i so parenti erani morti di vichjàia . Ùn hè micca una macchina?

"Foculera" è "bugia"

E Einstein hà scupertu chì u tempu depende di a gravità: vicinu à un corpu enormi si scorri più lento. Hè per quessa, distortu spuntà u spaziu, cum'è gravità, pudete creà "tote" per via. Allora, in certi cundizioni, serà pussibule per fallu u rapportu causali è esce da u "burrow" prima di vultà quì. E questu hè seriu. Eccu solu Einstein nigatu a pussibilità di l'esistenza di "tocu", ma hè una pity.

Un altru tentativu di capiscenu s'ellu ci hè una macchina di tempu, hè cunnisciutu cù i buchi negri è u mitu o a realità, ùn hè micca ancu micca chjaru. In ogni casu, cresce chì i ghjiganti spati, murenu, sò cumpressi. Ma a materia ùn ùn vaiu in ogni locu, ma cunforma una cosa pocu, ma di a sola massa. Eccu, a gravità di un tali oggettu hè incredibile grandissimu. Obviously, in un'altura postu è deve esse spiunatu, allughjatu à rimette u tempu, ma questu hè improbable. Hè ancu impussibile di uttene u prufittà di una "màquina di tempu": prima di ottene un bururu negru, una persona si disturzeghja sottu a influenza di a gravità monstruosa nantu à i molèculi.