Chiesa di San Giovanni (Cesis)


No ogni cità letona pò esate di una esempiu è di a majestic church, cum'è a Chiesa di San Giovanni in Cesis. Cumu successu chì in questu cità pruvincia cù una populazione di pocu più di 17 000 persone custruìanu una struttura sacramentali impussibule?

Storia di u tempiu

Chjesa di San Ghjuvanni principia à custruisce in Cesis in u 1281. A custruzzioni hè stata fatta in 3 anni. U prugettu era una struttura di trè nave cù sei pilastri. A durata di u tempiu era 65 metri, larghezza - 32 metri, l'altura di u campanile cù a spira hè di 80 metri. Stu grandezzu significativu hè stata per u scopu di a nova chiesa. Era Cēsis chì fù sceltu per a casa di a catedrale principali di l'Ordine Livonianu. Dunque, u tempiu era custruitu in l'istilu caratteristiche di a fratellanza di cavaliere influente à quellu tempu - in l'architettura sò assai elementi massivi, archi è costelli sò fatte di brosu di prufilmu, è u decoru hè stata lapidaria.

L'església luterana di San Giovanni diventò solu dopu à u 1621, voltu chì l'avvucatu Catòlic Livoniu era sidu quì.

Comu parechji ghjesgi di l'Ordine Livonianu, a chiesa in Cesis hà suffertu attacchi devastanti di e so vilidali rivuluzziunati chì ùn anu dissèglite per l'ultimi guerrii chì l'Ordine sparghje è altu rivolve. Più chè quellu chì a catedrale era sottu u rivolta di e truppe di l'imperativi - hè statu assediata da l'armati di i suvi è Ivan u Pour terre. Longu restaurazione a chjesa di San Giovanni è dopu un grande focu urbanu in 1568. È in u XVIII seculu, i mura di l'edifiziu esterni sò stati cun l'aiutu di buttiglieri putasti, chì eranu assai debbiti per un bellu pezzu.

In u XIX seculu, a chiesa hà acquistatu funti neogoti. In a so torre uccidintali era aghjuntu un altru indettu è un spire di una forma piramidale.

In u 1907, u primu orgu hè statu in a Chiesa di San Ghjuvanni. In u 1930, a sacristia era sustituita da un novu.

Decorazione interna è interna

I parechji esterni di a cattidali fighjenu modestu. Ci sò solu 4 elementi interessanti:

Ci sò parechji elementi artistii è architettoniali in a chjesa di San Giuvanni. I più impurtanti sò:

Propriu di a chjesa di San Giuvanni in Cesis, ci hè una sculture di un monacu cuddinu chjamatu "U passaghju di u tempu", chì simbulizeghja a cunnessione di e generazione. Appressu quì nantu à u 2005. Ci hè un signu: se ti fuggiate a lanterna di un monacu, ellu illuminarà a vostra vita cù a luce di a felicità è a gràzia.

Informazione pè turisti

Cumu ghjunghje?

Cesis hè situatu 90 km da a capitale. Da Riga pudete truvà quì:

A Ghjèsgia di San Giovanni si situeghja in u centru di a cità, nantu à a Via di i Ghjochi 8. Ogni ferru è a stazione di l'autobus està a poca distanza. Da quì pudete cammellu à u tèmpiu in pocu minuti, a distanza hè di circa 600 metri.