Cattedrale di Santa Maria


Forsi u Tempiu più bellu è più grande in Australia pò esse cunsideratu a Cattidrali di a Vergine Maria. Hè situatu in u cori di a parti di a cummerciale di Sydney è micca i primi deci anni ùn hè micca solu un impurtante di stu paese, ma u so santu naziunali.

Ciò chì vede in a Cattidrali di a Vergine Maria?

In u 1930, hà ricevutu u statu di una "piccula basilica", è dice chì si u papa visite u paese, puderà stà in questa cattedrale.

Hè nutate chì a storia di questa fita hè di duie decenniadi. U primu prugnu nantu à u situ di a futura Cattidrali di a Santa Vergina hè statu postaata u 29 ottobre di u 1821. Uni pochi anni dopu u costruzione era culminata. A ghjesgia, criata in un stile non-gothic, avia a forma di una cruci latina. Sfurtunatamente, in u 1865 ci era un focu in a catedrale, chì quasi distruttu tutte stu edificio.

A custruzione di a nova chjesa cresce in u 1868 sottu u prugettu di William Wardell, a penna di u quale appartene u prugettu di a custruzzione di a Cattidrali di San Paolo in Melbourne. U grandezza di a nova iglesia hè impressiunanti: a longu hè 110 m, l'larghezza di a nave hè 24,5 m.

A data, a cattidrali di a Vergine Maria hè un grande esempiu di u regiu Gòticu inglese di u rivuluzione 19u seculu. U bastimentu hè custruitu di rossu, chì anu acquistatu dopu una sannella brunisa.

In ghjucu, u primu ciò chì attrae l'attenzione hè u vitante di vitru chì sò creati più di 50 anni fà. Certa à esse firmatu chì in a catedrale ci sò solu 40 vitrati macchiati, nantu à quale anu stampatu l'immubiliarii in diversi temi. Per esempiu, l'altare vitru è l'imaghjini di a Vèrgine Maria, chì a so cume hè una décorazione cù una corona majestuva. Da a parti di u frontu hè parechji buttoni gòticu cù a forma di rosette.

Prima chì u focu in a catedrale era l'urganu più grande di u Australia. Avà in u cruciaghju uccidintali l'istrumentu musicali creatu da u maestru di u Quebec Letourno hè installatu. Un altru urganu si trova in a cripta.

In u territoriu di a catedrali sò stati di u quartu l'arcivescu Michael di Sydney, Kelly, u terzu archimbuista di Sidney, Patrick Francis Moran, una statua appuntu à Maria McKillop, u fundatore di u Catolicismu in Australia, u papa Jean-Paulu II, è dinò l'estatua "Madonna è Infante" hè una copia di quella chì era abbandunata in u focu di u 1865.

Cumu ghjunghje?

A prossimu di u marcatu hè un scambiu di trasportu eccezziunale, perchè pudete piglià l'autobus numero 71, 83, 91, 96 è 99.