Cape Thiornes


Capu Tjornes - una penisula piccula, situata in nordeste di Islanda . Hè un di i siti più famosu in Islanda per i giuloghi, perchè i fossili truvati quì date di a fine di u Terzuariu.

Chì ghjè interessante di Capu Thiernes?

Capu Tjornes, a primu mancu, ùn hè micca spavintosu - una penisula ordinariu cù boni paisaghji, roche è cumuni. In ogni modu, stu locu havi i so sicreti - fossili. I scoglii di u capu sò stati capasti, a più antica d'elli quì à dui milioni d'anni. Quì sò stati truvati l'ossi fossilizati di pesci, cunchitti, legnu, carbonu marronu. Cù l'aiutu di a dati obtucati in u studiu di i scuperte, i scientisti puderà seguità i cambiamenti in u clima, a vegetazione è u mondu sottudu da u principiu di u tempu glaciali. E ci erani trovi cuglieri di u mare, chì puderia vissutu solu in acqua calda - cum'è in l'isuli di u Caribe mudernu. Cusì, quarchi miliuni di anni fà, u clima di Islanda ùn hà micca stà parechje oghje.

Avè arrivatu quì, pudete cuntene search fossili nantu à una spiaghitta spiaghitta da u partitu uccidintali di u capu, vicinu à a strada. Ci hè molti di cunti vigni, è pudete cammaranu, prudughjanu cunchitti in l'acqua, fate qualcosa. L'unica regula hè "mira, ma micca piglià". Per quessa, per evità u malinterpreteghja, ùn hè micca cunsigliatu per piglià qualcosa trova com souvenirs da sta spiaghja.

In a punta nord di Capu Thiernes hè un faro. Pudete avvicà cun ellu da u percorsu, accuminciannu a un scicchioru per a strada. In u caminu, pudete scuntate assai ochji, cum'è parechji morte, anestesi nantu à i rocci à longu a costa orientale. Se tentarè muvianu lentamenti è silenziu, queste immubiliate culurite darà volte. Ma guardate sottu i vostri pedi, perchè accunsentivu u passiu nantu à u nidu. L'ornitologi seranu felici di vedà micca solu l'assentimenti di cunfinati, ma ancu a più grande colone di petrels in Islanda. Queste avianu live in u capu d'aprili à agostu.

Da a costa nordicole di Tjornes hè una maravellosa vista di l'Isule di a Luna - i rossi di un anticu sumenariu sottuvanu.

Chì avete bisognu vicinu à u Cape Thiernes?

A prufonda di u capu hè u museu Fossili, in chì vi sarete intruduttu in una cullizzioni di fossili truvati annantu à sta penisula.

A distanza di u capu (circa 23 chilometri) hè un museu di cultura local insoliticu Mánárbakki, situatu à una castagna di terre cubierta è una stazione climatica. Pudete chjamà allughjò nantu u telefunu +3544641957. Funcione da u 10 di ghjugnu à u 31 d'aostu.

Induve hè è cumu per arrivà?

Capu Tjornes hè situatu trà dui fiordos Öxarfjörður è Skjálfandi. Pudete riceve à l'autostrada 85. A distanza da Husavik hè di circa 14 chilometri. Sì manghjate da Asbyrgi, dopu in 85 strada duvete necessariu quasi 50 km.