U Parcu Naziunale di Tel Arad

U valore di i siti antichi hè determinatu da u numeru di strati stòrici. In Israele, parechji parchi archeologi chì cuntenenu 20 capiglii, ma l'interessu particulari di i turisti hè a citta antica di Tel Arad, chì hà sola duie strati stòrici. Hè sorpresa, ùn sò micca sparnati i rughji, ma duie cumposti architectural interessante chì representanu illustrazioni viva di dui tempi antichi: u periodu Canaanite è u regnu di u Re Salomon.

A cità più bella di Tel Arad

I primi assentimenti in a parti occidentali di u Negev discardu accuminciaru a prisenza dapoi à 4000 anni fa aC, ma, sfurtunatamenti, ùn anu parechji artefattimenti di questi tempi. Traccia di l'antichi Cananiani riferenu à l'Età di Bronzu. A Bassa a cità sutta un centru di circa 10 ettari. U postu per i so fundazioni ùn era micca sceltu per casu. À l'anticu Arad hè un viaghju da Mesopotamia in Egittu.

I scientisti sò quistione quantu cura di a custruzzione di questu settidu era in u desertu. A cità era circundata da un muro di pietra massiva cù torrenti di torjunne high. In u perimetru duie sò edificazioni residenziale, chì avianu u listessu praticu pratiche. In u centru di a casa era un grande pilastru, chì servia cum'è un sustegnu per un culatta diretta, a chambre internu era unu, ùn importa ciò chì l'area totali, longu i mura, sò stati belli. In Canaan, Tel Arad ci sò edifizzioni publichi, un palazzu chjappu è temples. In a parti più bassu di a cità avia un reservatu publicu, induve l'acqua di acqua chiuviri di tutti i strati.

Articuli truvati in l'antica cità più bassa, indicanu chì u standard di vita quì era assai altu. A maiò parte di a pupulazione era impegnata in agricultura è cattle breeding, u travagliu attivu cù l'Egiziani era guidatu. Anu avà, i scientifichi sò persu in i cunjecture, chì puderanu animà e so residenti di un stabilimentu sviluppatu ben evoluzionatu per recoger i so bè ghjornu è esci da a casa per a notte. Dopu à u Canaan Tel-Arad, chì esiste da 3000 à u 2650 aC, nimu hà distruttu o routu, era solu abbandunatu, chì permette di priservà i tanti monumenti architettoniali di quellu tempu.

Alta cità di Tel Arad

I terri in u punente di u Negev, eranu vacanti circa 1500 anni, finu à chì i Ghjudei avianu da stallà quì. Per a custruzione di una nova cità, sceltu un picculu muntagnulu, situatu nantu à un paese Canaanite abandunatu.

Durante u regnu di u Rè Salomuni, una putenza forte era custruita, chì era custruita cù a tecnulugia casemata populari (i mureddi sò stati dati duoppu, è l'u spaziu entre elli era chinu di terra o di petri, affissà dinò una stazione aumentata è durabilità).

In più di e reste di l'antica furtificata, i frammenti di casi, magazzini è un reservu di cità chjude in una grande roccia eranu cunservati.

L'Alta Tel-Arad hè solu solu stabilimentu in l'anticu regnu isulanu induve un santuariu fù scupertu. In quantu à a grande Girusalemmi, u tempiu Tel-Aradic era situatu chjaramente in l'assi "east-west". Simileu era a piazza di i zoni principali - davanti à l'intrata hè un grande attore cù un altare, perchè - un locu per adurà cù i banceri è à a fini - un altare cù chaisi di pietra chì servenu un locu di sacrificiu, è pilastri per incendi inchiostu è incensu. Hè scupertu duranti scavi chì u tèmpiu in Tel Arad ùn era micca usatu da longa, era coperto cù a terra back in quelli tempi distanti. Hè più probatu chì u rè di a Ghjudea hà amparatu chì in parte, in più di u Tempiu di Ghjerusalemme, i sacrifici sacrificati sò purtati è urdinati per appiccerà u santuariu.

In u territoriu di a cità suprana, parechji artifacti interessanti sò stati trovanu chì aiutatu à ripiglierà ritratti sanu da a vita di l'antica Tel-Arad. Tra l'elli:

Tuttu chistu pruvalla chì a cità suprema di Tel Arad era una forte forte strategica impurtante, è ancu un centru militari-amministrativu. Dopu a distruzzioni di u Primu Templo, era utilizatu da i persiani, da quandu da i Hellenes è di i Rumani. A fortezza hè stata distrutta, da volta torna restituita. L'urtimu floreciante hè in u periodu islamicu. Dopu à quessa, Tel-Arad era in desolazioni cumpleti, è solu cù u principiu di u sviluppu di u desertu di u Negev, da i israiliani à a fine di u XXu seculu, a cità antica era torna parolle, ma digià in u scoria di u patrimoniu storicu di u paese.

I turisti ùn sò micca attraversi da solu ricerchi archeologichi in l'aria aperta. In ghjiru à l'antica cità di belli paisaghji. In particulari quì hè bella in a primavera, quandu i piani sò cuparti cun una catifa verda brillanti. È in questa parte di u desertu cresce i nostri flore - iri negra.

Informazione pè turisti

Cumu ghjunghje?

Pudete ancu ghjunghje in u Parcu Naziunale di Tel-Arad per vittura o per bus di scursioni. U trasportu publicu ùn vai micca quì.

Se viaghjate in car, seguità a strada número 31, chì culloca i intersezzione di Lahavim (Highway N ° 40) è Zohar (Highway N ° 90). Segnu a seguita cù i segni, in a intersection Arad duverà esse tornata à a strada N ° 2808, chì vi darà u parcorsu.