U Geen Valley di u focu


U Ghena Valley of Fire ( Israele ) pussedi un gran numaru di nomi, questu hè u Vallone di Hinnom, u Vallu di i figlioli d'Hinnom è assai parechje cumerzii simili, pare com'è un canyon stagno è forte. U valdu hè situatu vicinu à a cità vechja di Ghjerusalemme , à dì da u bacinu di Mamila à a fonte di Ein-Rogel in u settore Silwan, a so longa hè di circa 2700 m.

Cennii assuciati à a vaddi

U Geena Fire Valley hè una longa storia, era a basa per a creazione di dui grandi reservorii, chì sò issa cunnisciuti com'è u bacinu di Mamila è u bacinu di u Sultan. Duranti a divisiona di i paesi israeliani, u Vallu addivintau la frontira entre i pussessi separati di u regnu di Beniaminu è Yehuda. A data, parle una divisiona trà dui paesi - Israele è u Ghjurdanu. In e credenze religiose, questu locu divintò dividereru trà duie mondi: una cità è una necropolis, vivi è morti, un locu santu è maleitu.

A maiò parte di tutti, u Valle di u Focu hè assuciatu cù u fattu chì sacrificàvanu quì à u diu Molech, era nna vicinu 2800 anni fà. Per un bellu pezzu, i picciotti eranu ardenti quì nantu à una elevazione specie, perchè stu locu era in qualchì tempu chjamatu u Valle di u Killing. Da stu focu focu, a parolla "Gena" si appareva, chì hè traduzuta da l'ebbreu cum'è u locu di punizioni di i piccatori à u focu. In duttrini cristiani, questu valle era rifiritu cum'è u limu di l'infernu. Un pocu dopu a vaddi diventò un postu di funebri per i pirsuni cumunu, l'animali è ancu i guerrieri desconocidos mortos.

Grazie à l'azzioni ch'è avianu fattu in u Valle d'Ennom, diventa un locu magicu, u populu lucali. Una varietà di rituali, induve a ardente era presente, cumprà u postu cù a energia brudda. L'Anticu Testamentu cunsidereghja stu locu per esse cunnannatu, perchè tutti i piccatori avianu a soffrenu quì. I Ghjudei sacrificavanu l'animali, perchè per ammazzà l'omu era un piccatu. In questu valle, una flame sanguinosa era sempre visibile, è l'oliu di un corpu ardenti era intesu, chì ferma l'alarme di i lucali. Sicondu a ligenda, per intru u corpu, era necessariu di tradiscia a so tarra o u focu, se un ritu ùn si hè micca occultatu, questu hè un gran peccatu.

U valore turisticu di a vaddi

L'area hà una struttura interessanti: da una parte di u Vallu di Gena di u focu, ci hè una pulitica, è in l'altru - tomba, assai simili à i crypts. Allora a cità era sipillitu cum'è era impussibile in a cità, è era pussibile solu fora, quì ci sò duie cimiteri enormi: Kidron è Gay Bin Hinom. In questa zona sò caverne funeraria ben conservati, à certi per parechji seculi, si parvenenu caverna, ma sò accade assai ristritti. In u Vallone di Hinnom pudete vede una caverna chì s'assumiglia à u craniu di u Golgotha, l'elevazioni in questa zona anu tracci di focu è fume, chì hè cunfermatu da u fattu chì ci era incinerazione.

U Geena Fire Valley hè diventatu un tipu d'inspirazione per assai persone talentu, ancu a Shakespeare in a so creazione "Hamlet" riferisce à questu gorge. Molti turisti volenu vene à questu locu per apprezzà i peculiarità di i posti, è per esse imbuvisciati cù quelli terribbili avvenimenti chì avianu in sti paesi, perchè in Israele u locu hè cunsideratu cum'è Hell in una locu geograficu. Quì sò vende fanciei di scalci, piste di muntagna, quì sò assai imprevisible. Malgradu a sfurtunata natura di questu locu, infrastruttura si sviluppeghja intornu. À a cima di u valdu sò custruiti hotel è centres d'entretenimentu, è in a vaddi hè una istituzione educativa musicale per i carusi.

Cumu ghjunghje?

Pudete ottene u Gena Fire Valley da u trasportu publicu o di un autobus turistico.