U fiumu Radobolia


Radobolia hè un picculu rivière pittoresque chjaru in a cità di Mostar in Bosnie-Herzégovine . Unu di i numeri tributariali di u fiumu Neretva, una fusione chì si trova in a stessa città.

Fondo Storicu

Visiting the Mostar in l'estiu, puderete truvà una petite fossa in latu di un fiume, travaglia entre i banche di petra è chì trasfurmassone falendu versu Neretva . Dopu a chjesa prolongada, Radobolia hà diventata in un corrente viulente, alcuni sia fora di e costi è e podtaplivaet vicinu casi. U fiumu di questu fiumu, quasi quasi completamente, hè stata creata da i mani umani in u Medievu. I molti di l'acqua eranu custruiti longu i banche, alcune di quale si pò vedà oghje, è avè traveled uni pochi chilometri fora di a cità. U fiumu Radobolia hè parti di a storia di Mostar, per questu hè vale à visità u famusu Krivoi Bridge in Radobol'e.

Curve bridge su Radobol'e

Un ponte interessante chì, per via di a so forma curve, hè chjamata Krivoi , hè solu 50 metri da u principale locu locu - u Ponte Vecchio . A similarità di e dui formi architecturale si apprì in l'ochju. Sicondu una di e versioni, u ponte era custruitu da Krivoy Hierreddin, cusì esercitatu a tecnulugia di custruisce u futuru ponte principal per l'Neretva. Ma à pocu tempu in l'archivi di a cità si truvaru documentu chì indicava u costu di mantene un ponte nantu à u fiumu Radobol'e, datata u pezzu primu. Per quessa, hè pussibule chì u ponte sia più vechje di u so famu vicinu.

Per parechji anni, u Krivoy Bridge era parte di a strata di a cità cù un trafficu attivu. A so peculiarità si trova in a so pusizioni bassa nantu à l'acqua, deve di scinniri è sùsinu, è u Krivoy Bridge hè propriu assai forte. Dopu à l'autori austriacu pruggittati a custruzione di strade è altri ponte, un ponte nantu à u fiumu Radobolia accuminciau a usari menu. Per i so abitanti di a cità chì ghjùnghjenu in ligna, ùn hè micca u modu più còmicu, ma i turisti anu adduzzu per un anticu aspettu romanticu. U Curve Bridge hè stata cunsiderata u più anticu monumentu architettonico survivoru di u periodu turcu in Mostar. In dicembre di u 1999, era distruttu per inundazioni, ma dopu à 3 anni, u ponte era tutali di l'assistenza finanziaria è tecnica da UNESCO è di u principatu di Lussemburgu.

Cumu ghjunghje?

Radobolia scorri in u centru di Mostar , pò esse vistutu durante un tour di caminari di u centru di l'antica cità. Arrivatu in Mostar da i cità di Bosnie-Herzégovine , è ancu da i paesi vicini di Montenegro è di Croazia, u bus hè a più còmea.