St. John's Church in Tartu


Una di e chiese più antichi in Estonia hè a Chiesa di San Giovanni in Tartu , custruitu in l'altru gòticu in u XIV sèculu. Hè ricunnisciutu com'è un monumentu architectural unicu, perchè cuntene un grande numaru di sculture di terracotta. Finu à u ghjornu oghje sò più di più di 1000 sfarenti, chì sò più di 700 anni.

Attrazioni Chiesa

L'articulu di u terracotta originale di u foglie sicondu pò esse vistu nò solu in l'edificiu, ma ancu fora. Questa quantità di decoru ùn hè micca truvatu in nisunu tempiu in l'Europa. A Chiesa di San Giovanni hè u distruttu culturali di a cità è hè una basìlica cù trè nave. In i mura sò fatta nichos, quale sò i stati di i 12 evangelisti, è ancu a Virgine Maria è Ghjesù Cristu.

Finu a ora, no tutti sculture ani aghjustatu, cusì in i nicchie à u muru principalu pudete cuntemplate i stati di i maggiuranti curati. Un'altra compositu si trova vicinu à a nave principal. Ella mostra u gruppu cù Ghjesù pusendu nantu à u tronu vicinu da i santi. Caminate per u bastimentu, pudete capisce chì u coppiu viaghja cun rumore mistico, perchè a facade mira à i persone chjassi è personne chjaros.

Storia di a Chiesa

U primu bastimentu di lignu hè apparevutu in Tartu à a fine di u 12u o principiu di u 13u seculu, ma pocu tempu dopu à a cunquista di u territoriu l'Ordine di l'Scordmi hà erettu u tempiu di brioccu. U primu menzu di a chjesa di San Giovanni Battista hè data di 1323. Di tutte e parte di i più antichi è una torre massiva, chì a fundazione di quale hè una rafts di lignu.

Dopu à a riformazione è a liquidazione di l'obscuritati di Dorpatian, a chiesa s'incerrariu di Luterana. Duranti a Guerra Nurmana, a parti suprema di a torre era distrutta, è ancu a volte di i corali è a nave centrale. A ricustruzione glubale di u 1820 à l'annunziu 1830 hà purtatu à u fattu chì a maiò parte di l'internu era distruttu, è anu parechji sculture anu muratu.

Hanu sappiutu di turnà à elli dopu a ristaurazione di a facade principia cù a guida di l'architettu Bokslaf. A chiesa hè statu brusgiata cumplettamente durante a Siconda Guerra Munniali, è in u 1952 a bucchera cisterna hà colapsatu, ma i travaglii di restaurazioni inizenu solu in u 1989 è continuanu finu à u 2005. Oghje, a Chiesa di San Giovanni hè un tempiu attivu è una attrazione turistica impurtante di Tartu.

A infurmazione infurmata per i turisti

Per visità a chjesa, avete bisognu di cunnosce qualchi regula. U primu, per l'entrada di turisti privati ​​hè liberu, ma i gruppi anu cumpostu un euro culu. Unu di l'intrattenimentu favorevoli di i visitatori hè di ghjunghje à a cunsirvatori, chì offre una vista magnifica di u centru storicu di a cità. Quandu si va à Tartu in u invernu, avete da prucede in anticipazione per fà sceltu. Quelli chì subiscenu a pratica di a cunsirvazioni, hè pruibitu stretchatu di vìviri l'alcoolate o toccu e pareti cù e vostre mani. Per i zitelli sottu 14 anni, l'ingressu à a torre unaccompanied hè chjusa.

Quelli chì avè digià visitatu a chjesa, sò cunsigliati per andà per a circundà l'edifice per circà di facci di divertenti in a facciata. Foto interessanti sò uttenutu nantu à u fondu di una casa cù u dragone, situatu vicinu à a chjesa. U tempiu hè apertu per visiti da u marti à u sabatu, chjusu u luni è u ghjornu. Apertura di l'ore sò di 10 à 6 ore. In l'estiu, a ghjurnata di ghjornu hè allargata da una ora.

Curiosamente, durante l'scavaggi archeologi sottu a chjesa, fù scupertu un santu chì datanu u 12e seculu. U tempiu s'utilice micca solu per u so destinazione, ma ancu com'è postu cuncertu. Ghjè quì chì u Festival di Music in Winter ghjorni à una settimana, cù presentazione da musicisti in soleddi è famosi cantanti d'opere.

Cumu ghjunghje?

A ghjesgia si trova à: Jaani, 5. Pudete truvà à u tempore per trasportu publicu, per esempiu, cù un bus numero 8 o un numaru 16.