Saksyyuaman


Saksayuaman hè una antica fortizza di u grandi Incas, situatu à pocu di Cuzco , una postu avanzatu di a cità. Sì avete vistu à u pianu di a cità chì s'assumiglia à un puma, Sisaiwaman hè in u locu di a so bocca. U situ hè famosa per a so architettura megalitica è u fattu chì Ghjuvanni Pissarro hè statu uccisu in u so assaltu. Pudete truvà diverse versione di a traduzzione di u nome "Saksayuaman": "Full-breed hawk" (traduzzione da u dialettu Quechua), "Falcuni Filleted", "Royal Eagle", "Marble Head" è ancu "Birds of Prey of Gray Stone".

Sacsayhuaman è Cusco sò stati cunnessi cù l'labirintu, chì si truvavanu sutta i turri di a furtizza: passaggi suttalati purtonu à i palazzi d'Hurin Cuzco è Coricancha . Inoltre i so turri per u labirintu puderia ghjunghje à u babbu di a famiglia governante. Ingressu à a fortissimu Saksayuaman avia u dirittu solu l'Incas, ma siddu si ne necessariu per adattamu puderia avè tutti l'abitanti di Cuzco. In l'eventuali di un assediu, l'acqua è i suminatori eranu guardati quì. Hè cresce chì a furtizza hè stata custretta entre u 1493 è u 1525, ma assai studienti sustegnu a vista chì in fattu hè assai più vechju.

Saksayuaman oghje

Da u cantu di a cità, a fortissimu Saksayuaman ùn hà micca bisognu di prutezzione - a muntagna hè assai angolo di inclinazione. Ma à l'altra banda, hè tutela di 3 fila paralleli di battuti di sei metri altimi eriggiati da calcariu grisdi. A lunghizza di i mura hè di 360 à 400 metri. Certi blocchi di peddi, di i quali eranu custruiti i mura, pisanu circa 350 tunnelati. Dimensione di i blocchi sò impressionanti: altitudine - 9 metri, larghezza - 5, grossità - 4 metri. In u stessu tempu, a civilizazione Inca ùn cunnosci micca e roti! Hè per quessa, i petri anu da passà da a canteva à u situ di a custruzzione di a furtizza per arrastrà! Sicondu a versione scientifica ufficiale, basatu annantu à sti dati, circa 70 mila persone participonu à a custruzione.

In ogni casu, i Spagnoli, chì pigghiaru a furtizza è ani distruttu tuttu ciò ch'elli puderianu - i petri chì anu usatu per custruisce e case in Cusco - ùn puderanu falla fora di e pareti, perchè per elli i blocchi di pedra eranu troppu grande è pisanti. Allora, crèdenu chì l'Inca hà custruitu Saksa'yuaman cù l'aiutu di i dimònii. L'edifizii à a cima di a muntagna è a suluzione di i ziergheghjanu eranu desmuntatu da tuttu. In u XXu seculu, sò stati rilatati, ma per pudè pacà i voids fighjine micca petite chjucchi, perchè ùn pudete micca dì chì a furtizza aghjustò cusì cusì.

Propra i mura di a fortaleza sò studii à l'assezi rougichi, sottu u nome "Tronu di l'Inca". Sicondu l'evidenza survivente, quandu siegghju nantu à u tronu, Inka hà scontru à u sunrise; duranti i festivi, i mummies di l'Inca prisentanu purtate quì.

A furtizza di Sacsayhuaman hè unu di i fabulosi più famose di u Perù. Hè inclusu in a lista di u Patrimoniu Worldu di UNESCO, includendu per u calendariu solidu di i grandi Incas. U calendariu, è a fortizza di l'architettura megalitica stessu attrava assai turisti.

U misteru di Sacsayhuaman

U top in a cima di a cità chì hè stata a ghjustizia è artighjinalmente alineata. I piedi cunghjunghjenu l'altru abbastanza forti, in più sò cuncernate currettamente. E petri sò una forma originale, è ùn ci hè chjaru cumu si truvà i "puzzle" chì currisponde à l'altru. U misteru di e piedi di Saksyyuaman ha statu u sughjettu di dibattiti trà i scientistichi di parechji anni: qualchissimini credi chì cù u nivellu Inca di a tecnulugia disponibile in l'Imperu Inca, ùn puderianu micca custruisce una fortezza per elli. Ci hè ancu una versione chì l'incasci pudianu dissolve i petri cù l'aiutu di zucche di qualchi piante - in certi lochi i pezzi sò appari "cast" o "fashioned" in lettu di cose. Almenu, hè quasi impussibile d'erigite struttura tali cù l'aiutu di tecnulichi "primitivi".

Cume è quandu, per visità a furtizza?

Viaghjà à Sacsayhuaman hè per quellu chì visitava u Perù. Pudete fà turnà à a furtizza di Cusco a pede - u viaghju migliurà da a meza ora à una ora (secondu a vostra veloce di "peatrone"). Dopu Piazza d'Armas avete bisognu à passà vicinu à a via Plateros, dopu à Saphi, è dopu nantu à a strada. Pudete fà stu viaghju in caru in 10 minuti. In a furtizza ci sò 2 entrances, ma un bigliu turisticu ginirali pò esse acquistatu vicinu à u cuntrollu OFEC. A furtizza pò esse visitata nantu à ogni ghjornu di a settimana, da 7 ore à 5:30.

Ogni annu u 24 di ghjugnu, a furtizza accerta una festa impurtante per u Perú - a festa di u sole, affinchì si avete in questu tempu, pudete diventà un participante in un aceditu culuritu è ​​culuritu.