Rivers di Camboia

I fiumi in a vita di Cambogia sò un rolu impurtante: ùn sò micca solu l'arterie di trasportu chì cunnetta i parti di u paese, hè dinò una fonte di alimentariu (sicondu statistiche, più di u 70% di a proteina cambogiana consuma cascata nantu à u pesciu è l'agricultura in u paese devi sia dipende da i fiumi - da a so seccazioni in u periodu seccu o di inundazioni duranti l'epuca di ghjuventù).

Ùn hè bisognu à nimu chì Nien Kon Hin Horn'ni - l'affari di i fiumi - hè una divinità assai venerata. I so stati pò esse vistu in quasi ogni pusizzioni è in ogni tempiu buddista, anche chì in fattu ùn hà nunda di fà cù u Budismu - a divinità hè assai più antica, anche di a mitulugia Khmer antica.

Mekong

Hè u più grande navigabile in Cambogia; hè ancu u 10 à u fiumu più longu da u mondu. Mekong hè uruguaiu in l'Himalayas, scorri da u territoriu di sette paese è si scorri versu u mari Chine Meridianu.

A catena annantu à u fiumu hè 2.5000000 tunnillati di pesci, u Mekong hà più specie di pesce ca qualsiasi altre fiume di u pianeta (più di 1000). L'abitanti più grande di queste eau sò l'attu barbus di sette stritti (a so larga alcanza 5 metri è u so pisu hè di 90 kg), carp gianti (pisu massimu 270 kg), stingray d'aigua fresca (450 kg), catfish giant.

Cong

U fiumu Cungistu in una di e provinzii di u Vanuatu Centrale è si scorri ancu in Cambogia è Laos, chì hè a frontera per l'ultimi dui. Scale in San. A durata di u fiumu hè di circa 480 km.

San

San (o Xie San) hè u tributu di u Mekong, una frontière (per 20 km) trà Vietnam è Cambogia. Di i 17 mila kilometru di u so bacinu, Cambogia accuns à 6 000 (11 000 per Vietnam). L'acqua di u fiumu hè assai piace, è i bancani sò cuparti di rame bianca, chì attrau assai turisti. A pruvincia di Ratanakiri, a través da quale San flussi, okkupa un postu diriggenti in ecotourismu in u paese.

Un altru fiume chì travaglia da u territoriu di sta pruvincia hè Sraepok. Cosa à l'acqui di a cascata di Kachang, situatu à u cuntu fiumu. Questa cascata hè interessanti perchè mai s'asseca. Hè constantemente vicinu da e nuvole di u polu d'acqua.

Bassac

Bassac hè una di e manichi di u Delta Mekong. Hè cunsideratu unu di i fiumi principali di u paese. Accumenza in Phnom Penh (a capitale di Cambogia hè praticamenti nantu à u situ di a "cunnessione" di trè rivi - u Mekong, Bassac è Tonle Sap). Bassac, cum'è l'altri ciumi di u Delta Mekong, hè famosa per i so mercati flotari, chì operanu da 5 à 11 d'uttane.

Tonle Sap

U fiumu sò urighjina in u lavu di u stessu nomu è traspute 112 km in Mekong à u nordu di Phnom Penh. Questu fiumu ponu dettu novu chì un ghjornu à l'annu cambia u so muvimentu in u cuntrariu: i venti monsuni portanu a stagione chiuvuli, l'acqua in u Mekong s'incontra de 4 volte è l'acqua "extra" cresce in i tribute. E postu chì u cannelu Tonle Sapa ùn hè inclinato (u fiumu scorri à a pianura assicurata), u fiumu torna à volta è cumincia à travaglià u fiumu Tonle Sap , l'area di u crescente: se a so area hè spéciale di circa 2700 km 2 , dopu in u tempu di a chiuvuta, pò crecià à 10 è ancu a 25 mil km 2 . Significativamente, è a so prufundità - d'un metru à 9. Hè per quessa chì in Tonle Sap, tutte e caserne sò in pila.

À questu avvene hè una prughjitta di u Festival d'acqua Bon Om Tuk. Ci hè un annu in a luna piena di novembre - u ghjornu chì Tonle Sap volte. Quessi pocu ghjorni, mentre u Festival si trova postu, u paese hè un weekend. I celebrazioni principali si ponenu in Phnom Penh è Angkor Wat. In modu, anche u fattu chì u nomu "Tonle Sap" hè traduciutu cum'è "grande acqua fresca", l'acqua di u fiumu hè più piacevule.

Koh Po

Stu fiumu scorri par a pruvincia di Koh Kong. Hè sorpresu cù u so canali di stampa - cum'è chì u fondu ùn conta micca di e pedi indiviarii, ma di una una slabata in u quale ci sò difetti è e buchi. In u fiumu sò assai cascate bella cù acqua di cristalli, ma per venite à ammirazione più megliu in a stagione secca. Anche ancu à a fine di maghju u più grande di elle, Tatai, stanu impressiunanti. È in stagione di a spiaghja, u so lliberale di acqua pò esse più di 30 metri! A secunna cascata più grande, Koh Poi, hè carattarizatu da un incantu assai bonu.