Quandu si piantà dàlias?

Finalmente hè a vendita è a fiada tempi di a pianta in settimana. E l'amatori di fiorite sò cuminciari à dì: quandu hè megliu di pattighjà di dàlii? Malgradu i frutte recurrenti possibles, i tuberi si ponu piantà in prima di maghju. Dopu tuttu, seranu chjucchiati sottu a capa di a terra è ùn fate micca fugliale, ma si stanu indurendu è formate un sistema radicali excelente. È cù l'iniziu di u calore da queste i tuberi sò strui forti è bè ddiellu. Puderete pruduce i dallesi davanti à u tempu d'abitudine, ma tandu avete bisognu di preparalli un refuggiu per elli in casu di scurrenti fretu.

Comu apprizzà u dàliesi pà cultivà?

Puderete cultivà dàliii in dui maneri: tuberi chì sò sbucherati o piantini. E a preparazione per plantà in i dui casi serà diverse.

Per pudè cresce i pianti di dàlii, hè necessariu in a primavera, à a fini di marzu, per cullà i tuberi partiri da u so locu di almacenamiento, spartu orizontalmenti in sacchetti di plastica è pozzu addistà, preparendu da preparalli per u sembra. I paesaghji deve esse ligati, sughjendu qualchi tappe per l'ingaghjamenti di l'aire, è mette in un postu luminoso. Quandu prestu nantu à i tuberi, ci anu un pudore di frutti. Oghje si ponu esse assuciati in tazzi separati o esse in un pacchettu, chì s'era agnuttatu cù mocirellu seru. A più impurtante nant'à u tempu hè assai suli è un minimu d'umidità. S'ellu ùn hè assicuratu, i muderni di dàliu pò stende è si debilitanu.

Da a mità di maghju, pudete aduprate a cuddà e piantini sutta a film. E se vulete plantà tuberi spugati di dahlia, da quì hè bisognu di fà un lettu about un metru anu. Sì u pianu hè siccatu, i pani prima di sante hè stata bè cù l'acqua. È andonu in oligazione in i nòguli cun sprouts in i buchi. Cusì, u sviluppu di e novi razzii di scappu serà stimulatu. Ùn puderà plantà tuberi in verticalità. In questu casu, i radichi ùn formanu micca nantu à u ghjovanu sparali, ma nantu à u vechju tubbu, è a pianta ùn hà micca sviluppatu da elli.

Cume a pianta dahlias?

A primavera, dàlias deve esse postu in lochi illuminati da u soli, ma salvu di i venti. I dàliii, piantati longhe riva o edifizii, sò ben evoluzionati è bellamente immagbiandosi trà l'arbureti in u giardinu, invece chì almenu a mità di u ghjornu sò illuminati da u sole. Ma, in u stessu tempu, dapoi u margheru sottu arbuli à l'altitudini hè inacceptable, perchè in stu casu, i pianti sò dèbuli è micca assai fiorente.

In un situ cù l'acqua di dali, ùn deve micca avvicinendu vicinu à a superficia di u mondu. Prima di u travagliu, u territoriu deve esse fertilizatu da manure cun u fustu o humus, qualsiasi altri materiali organichi chì dicompiscenu beni in a terra. In terra di terrazza hè bonu per fà sand, fraschi è altre materiale à a purtata di l'aire. È se u tarritoriu hè sandy, pocu rimbursu d'umidità, hè cunsigliu per aghjunghje arcilla o torba. In seguitu, u sughjettu deve esse bè scupertu è tutte e rinochju salvatoghju. Propra di i fossi per u duminiu hè necessariu di cavallu in anticipu l'arraggi in order to tie high bushes. Sì issi pupulazioni sò cavilari, quandu u matru hè già grande, puderete danarà u sistema radicali di u dàliu, si stenderanu è perdè u so decoru.

Dopu à stanu, dàliii dumandà esse regulare è abundante, secondu, sicuru, di e cundizioni climatichi. Soil under the arballi Dahlias duvissi sempri un pozzu mossu. A necessità di a furmazione di l'arbureti: ùn abbandunate micca più di i dui rimeli più poderosi, è u restu quantunque prima di rutti. Grande-dahlia dahlias devenu esse regularmente pasynkovat, chì accuminzanu cù u so atteru è davanti à l'aspettu di i primi mandati. Ma i picculi dàlii in pasynkovanii ùn avete micca bisognu.

Dahl hè cunsideratu una splendida fugliale, cusì cura di ellu stessu hà bisognu attenti: riabilia puntosa è abundante, fertilizante, bona terra. Se trova tutti i so prublemi, allura a dalazione vi ringraziarà bè cù una bassa frucchia è bellu boni prima.