Prima pirsunaggi pi avvilinatu

I più periculosi sò avicinimenti chimichi. Sicondu u tipu d'agentu tòcicu chì hà intruduttu in u corpu, i primi aiuti à a vittima si spera di manera diversa. Hè impurtante chì ricordu chì a persona avvelenata deve esse rializata à u duttore, perchè a salvezza di a vita deve esse accuminciata cù u chjama di u duttore.

Regoli ginirali

U primu aiutu medica per l'avvelenamentu chimicu dipende a manera chì a tosina entra in u corpu.

  1. Se u velu hè stata presa per a pelle, i spazii cumbattiti sò stati lavati cun bè d'acqua, è assicurendu chì si maneghja senza dà u corpu in altrò. Rinsing hè realizatu da un minimu di 10 minuti. À esperà à i medichi, a vittima hè brusgiata, dà un sedattivu.
  2. Si a toxina penetrava in i pulmoni, i primi aiuti in l'avvilimentu avianu da cumincià cù furnisce a vittima cun accessu à l'aria fresca: piglialu fora à a strada o aperte Windows è porte, creendu un scrusciante. U paci ùn hà da verificà u pulsu, se ne necessariu, dà respirazione artificiale. Se a persona inveciata respira, hè megliu mette in una pusizioni restorativa (in u stomacu, a testa hè vultata à u cantu). Hè necessariu di unbutton u movimentu di risturante di a robba, caccià l'uggetti traumatichi è di sparghjera qualcosa bruttissima, perchè chì a vittima ùn hè micca ferite in l'eventuali di pussibuli cunizzioni. Dà una copre o manghja avvilu ùn pò micca.
  3. Sì u velu attraversu u vinu di u digestivu, i primi aiuti in avvilu, cumincià cù a identità di la toxinina. Prima di l'arrivu di un duttore, hè impurtante per pruvate diluisce o caccià u velu finu à ch'ella hè assorbita. Sò poisoned in a mente è ùn ci hè mancanu, pudete darà 1 - 2 vetri di l'acqua (preferibbilmente minerale) o u latte. Bei in piccule sips. Pudete pruvà à induce u vòmitu, per ellu hè preferibile chjamà u cane di Ipecakuanas o metudu miccanicu (presioni a razziali di a lingua cù dui diti). Se ci sò cunnuzioni o pèrdita di a cuscenza, sti azzioni sò contraindicati.

Ùn pudete induce u vòmitu:

Prima pirsuna per avvilinassi cù ammonia

L'ammonia avvelenata deve esse eliminata da a zona di u periculu, rinfriscà a soffrazione è a mucosa (in particulare l'ochji) cù acqua. A vittima hè datu per bevande Borjomi o u lattu, u regnu di u silenziu hè cunsigliatu. Cù inchieru di a larynx o spasm da a glottis, bagnati da peda maiò è caletta (cumpressi calziusi) sò spartuti à u collu. Hè utile per vapore in aspra di l'acitu o l'acidu citruricu.

Prima pirsuna per avvilinassi cù pesticidi

A vittima hè vucata, lavatu l'arburatu cù permanganatu di potassu (1: 5000), acqua neia o una suluzione di mustarda (2 tablespoons per 200 ml). Dopu avete carbugniu attivatu cù l'acqua (2 - 3 compressi per vittura half) è laxattivu (20 g di u salinu per 100 ml d'acqua). Ùn aduprate micca sustegnu oleosi, per esempiu - oliu castor.

Prima pirsuna per avvilinassi cù liquidi

Poisoning by vapors of gasoline, kerosene - a vittima hè purtata à l'aire frescu (dopu chì i sintomi sianu rapidamente). Hè utile per lavà l'stomacu cun permanganate di potasio, pigliò un laxante di salite. Etenite etere un cube di ghiacciu sottu a lingua.

Quandu avvilagna cù turpentine, u stomacu hè lavatu cù carbone activatu è acqua. Allora a vittima hè dada una gelatina o u latte. U doru in l'abdomen alleva a sucazione di cazzi di ghiaccio.

Se ci era avvilinatu cù acetone, lavate l'stomacu cun carbone di attivazione cù acqua è salina.

Prima pirsunaggi per l'avvilimentu di nicotine

A vittime hè furnita cù l'accessu à l'aire frescu, u carbonu activatu hè datu, allura u stomacu hè lavatu cù manganese (1: 1000). Prima di vultà un mèdicu, hè utile per vìviri uni pochi di tè forte senza azucarera, postu chì a cafeina hè necessariu di restituurà u core.