Pressione Diastolica

A pressione articali hè unu di i marcatori principali di u statu di a salute umana, chì dà una idea chì ùn solu di u travagliu di u sistema di sangu, ma ancu di l'organice in generale. U so valore compone di dui numeri: pressjoni superiore (sistolica) è pressa (diastolica). Dighjà in più di dettu nantu à l'espunenti diastolicu è cunzidiratu ciò chì dependa, è perchè i so valori pò varià in una direa è l'altre.

Chì hè a pressione diastòlica arteriale è quale hè a norma?

A magnitudini di a pressione diastòlica ponu indicatu a forza chì a pressione di sangue pressa l'artigliuli in quandu u musculu corpu hè tuttu cunfortu (à l'ora di diastole), i.e. quandu u core hè in arripusione. Questa hè a prissioni più bassia in l'arterie, purtendu u sangue à l'organi è i tessuti, chì dipende direttamente da u tonu vascular è l'elasticità. Inoltre, u volumu totale di u sangue è di a freccia di u core anu involuttu in a furmazione di l'indi di pressu diastòlica.

Nurmalmentu, in persona sana, u livellu di pressu diastolicu varia d'entre 65 ± 10 mm Hg. À età, u valore varieghja pocu. Cusì, in persona di età medievale, a prissioni bassa hè normale in 70 - 80 mm di u fiumu, è dopu à cinquanta anni fluveru trà 80-89 mm Hg.

Cause di pressione dighja diastolica

Prima di cunsiderà quale patologii puderanu esse assuciatu cù un incrementu di a pressione diastòlica, deve esse nutatu chì un solu casu di a so alzazione (per acesso à una diminuzione) ùn hè micca dettu qualcosa. Ùn sò cunsiderati l'indikatore cambiati solu, perchè a prissioni arteriale pò mudificà temporaneamente da parechji fatturi (temperatura ambientale, situazione stressanti, attività fisica, etc.). Inoltre, a pressione diastòlica pò esse mudificata in una sfondate di pressione suprana, nurmale o ridutta, chì specializatori necessariamente ponu in contu.

I casu di a prissioni diastòlica alta in a maiò parte di casi sò:

In certi malati renali, a cuncertazione di l'enzyme renin prodotta neli aumenta, chì incidi u tonu vascular è porta à un augmentu di a pressione diastòlica. L'aumentu di pressione più bassa hè ancu causata da l'hormone secreti da i glànduli suprarenali è a glàndula tiroidea.

A pressione dizzòlica elevata pò esse espressa da un signu such as difficulty breathing, sting, pain in the chest area. Un eccessiunale prolongatu di a norma di a prissioni infirmità porta a visione alterata, suminatu di sangue à u core, un risichu risicu di infàrdia è infartamentu di miocardi.

Cause di pressione diastolica diminuite

Cù presenza diastòlica ridutta, una persona sùbitu si senti à letargia, somnolenza, marvagiana è di malatia. Questu pò esse osservatu cù e seguenti patologiasi:

In i donne, a pressione dighja diastolica hè sempre osservata durante a gravidanza. Hè vale à sapè chì un statu tali hè periculoso, perchè in u risultatu, u fetus manca d'ossigeni è nutrienti. Inoltre, a reduczione in pressione (è crescita) pò esse sò causa di u trattamentu cù certi medicazione.