Porta di Alcalà


A Cumpagnia di Alcalá ( Madrid ) - una struttura di graniticu in piazza di l'Independenza. U stilu di u munumentu hè una transizzioni tra l 'baroccu è u classicismu. A Porta d'Alcalà, cum'è quellu cù u stessu nomu, hè chjamatu dopu à a strada chì cunnetta Maddalena è Alcalá de Henares (Quarta di l'Independenza divice a strata d'Alcalá in 2 parte). A porta hè un monumentu naziunale.

Un pocu di storia

A Madrid hà longu stata circundata da i mura di a cità. È sia cumprende chì in queste murite ci eranu porte. L'antica Porta d'Alcala hè stata custretta in u 1598, in onore di l'arrivata di a Regina Margarita d'Austria da Valencia, è era unu di e cinque maiori porte di Madrid. Allora era più chjucu è era di un arcu cintrali è di dui estensjonijiet partiti. In ogni modu, quandu a strada di Alcalà hè stata crescita, era quasi bisognu di crescita a capacità di a porta, è, dunque, a so espansione. In u 1764 cuminciò a custruzzione di novi porti sottu a direzzione di l'architettu Francesco Sabatini. A grand inaugurazione di e porte hà fattu 14 anni dopu, in 1778. U muru in i dui banchini cuntinuavanu a esistiri finu à u 1869.

L'apparizione di a porta

Siccome chì i prughjetti eranu prisentati assai, apparentamente, era difficultu per u Rè Carlu III di mantene una sola opzione, perchè, dopu avè sappiutu Sabatini cum'è u vincitore, ùn hà micca elettu chì versione di u prughjettu li piacia più - cù culonni o cù pilastri. In u risultatu, e dui opcions eranu usati, è a facciata di a porta di i dui camme sò parechji sfarenti. A fachada orientale hè imbellita cù 10 pilastri di granite, è a facciata di fronte à a cità hà 6 supporti in forma di pilastri è solu vicinu à l'arcu cintrali ci sò 2 pariglii di pilastri in forma di culleghji.

L'altezza di a porta hè 21 metri. Ci hè 5 abbandunati: 3 centrale cù archi semicirculari è 2 estremi cù una forma rectangulari. Arcuni semicirculares sò imbellati cù i capi di leoni, rettangulari - cornelli d'abbundanza. Per sopra l'arcu cintrali di dui i bandeti hè a scrizzione "Rege Carolo III. Anno MDCCLXXVIII ", chì pò esse traduzzione cum'è" In u nome di u Rè Carlu III, 1778 "o" Essendu u Rè Carlu III, 1778 ". À l'esternu, sopra à l'inscription hè un scudo, sustinutu da Geniu è Gloria. Nant'à i latiti sò e figuri di i zitelli.

L'archi siduti sò imbellate cù l'imaghjinà di e prime quatre virtù: Wisdom, Justice, Moderation and Courage. L'autore di l'imagine hè Francisco Arribas. Sculture sò fatti di calcariu in una manera barocca.

Un fattu interessanti

In u 1985, annantu à a porta di Ana Belen è Vittoriu Manuel hà creatu una canzone dedicata à a porta, chì occupò a prima ligna in i chartemi spagnoli è latini americani.

Cumu ghjunghje?

A porta pò esse acquistata da l' estazioni di metrò Retiro è Bancu d'Espana; da a prima stazione per acchianà, perchè a porta hè vicinu à u Parque Retiro .