Piramide alimentariu

A piamida Alimentazione Chjamata hè stata attrachjata è sviluppata cù l'sforzi di u Ministru di l'Agraria è u Dipartimentu di Salute. I sperti participati à a creazione di a Piramide, stabilitu com'è u so goalu per fà un tipu d'uttisimu otticu chì ognunu puderia usà per fà una fundazione sana sutta a so nutizie. A piramide alimentaria o, in altri palori, a piramide alimentaria, hè una guida pratica assai flessibule per nutrimenta propria, chì pò esse basatu nantu à tutte e pratiche sane di sente anni. A piramide alimentaria comprinsi tutti i gruppi principali di l'alimentari, indici quantità di u cunsumu ghjornu deve esse misurata. In ogni casu, a maiò parte di i figlioli necessanu assai calori più menu ch'è esse indicatu in a piramide di Nutrition.

Gruppu 1. Cereali

Sicondu a piramide di Nutrition, 6-11 angiunati di cereali sò sempre prisentanu in a nostra dieta. Per una parte in questu casu, un pezzu di pane o a mità cun un tasse di tagliente di a pasta hè stata presa. Questi prudutti sò una bona fonti d'energia, quasi discu di grassu, è cuntenenu un alt percentuale di fibri naturali. Preferite l'arrò, a pasta, u pani è u cereale in generale. Stu gruppu di prudutti sò a basa di a Piramide Alimentaria.

Grupp 2. Vegetables

Cumu a Pirámide richieste, per alimentazione sana, devimu 3-5 alimenti di ligumi (freschi è freschi) ogni ghjornu. Una parte pò esse cunsiderata una tazza china di viti cruda, o a mità cun una tazza di tè tè. I vegetali sò naturali di e vitamini è metalli, chì sò cusì essenziali per a nostra salute. Preferite a zucca, corn, beans verdi è freschi.

Gruppu 3. Frutta

Cumu a Pyramid di l'Alimentazione, per nutizzione propria, u nostru corpu hà bisognu à 2-4 serviti di fruttu di ghjornu. Un sirennu 1 missaghju fresca, a mità di tazza di tazza di compota o di fruttu di zucchero. I frutti, è ancu i verbi, sò cunsiderate i più naturali fonti di vitamini è metalli. Dà preferenza à i pezzi, banane, aranci è pira.

Grupp 4. Lattichi

In cunfurmazioni cù a piramide, l'alimenta raziunale voli vede nantu à a nostra tabella di ogni dumande o tres serviette di prudutti di latti. Una raccoti in questu casu hè una tazza di latte 2% di grassu, una tazza di iogurt o un pezzu di furmagliu u tagliu di matchbox. Un gruppu di prudutti di latti hè riccu di calcium è vitamin D, chì sò necessarii per a bona cundizione di i nostri ossi è i denti. Preferite u latte, u furmagliu è u iogurt.

Gruppu 5. Carni, pesce, fagioli, nuts

A maiò parte di i prudutti di stu gruppu sò d 'urìgine animali. In un ghjornu avemu bisognu à manghjà dui o trè parechji perti di u gruppu alimentariu. Una servinu serà equivalente à una coscia di gallina, una tazza di tè di un fagiolume di salda o un ovu. Tuttu u nutrimentu inclusu in questu gruppu di piramidi alimentariu hè assai riccu in prutini, chì sò necessarii per noi di sviluppà u nostru sistema muscular. Preferite vacca, pisci, pollulu, ova è fagioli.

Grupp 6. Fatli, olii è dolci

Tutti i prudutti di stu gruppu di piramidi alimentariu hè riccu di grassi è di zuccheru. Anu pocu valore nutrizionale (anche si pruvate boni), è per quessa ci anu cunsumatu moderu, diventendi solu in casi esse. Stu gruppu di prudutti sò u cima di a piramide alimentaria.

In quantu à u percentualità di i prudutti, a piramide alimentaria ricevi à voi di custruisce a vostra dieta di ghjornu cumu à l'esempiu schema:

Proteins

Questu hè u materiale di e custruzzione di u corpu. I Protei creanu, restaurate è priserve i tissuti di u nostru corpu. U so cunsummu duverà 10-12% di u numaru tutali di caluri in ghjornu.

Carbuidrati

U rolu principali di i carbuidrati hè di furnisce u nostru corpu cù energia, un "combustible" per ogni funzione. Sicondu a piramide, in nutrimentu raziunale, u 55-60% di l'energia caloria totali di u ghjornu deve esse acquistatu da carbuidrati.

Chiappa

I grasi sò ancu necessariu per u nostru corpu, cumu aiutanu à a crescitura di e ciule, mantene una temperatura stabile di u nostru corpu, viulenza di trasportu in questu. Tuttavia, sicondu a piramide alimentaria, l'ammontu di grassu ùn deve esse micca più di u 30% di u numeru di e calori chì avemu ricevi ogni ghjornu di l'alimentariu.