Patroni di sensazioni

Ùn avemu micca pinsatu quantu l'importantu sentenzi sò in a nostra vita. Una persona perceve u mondu cù i so sistemi sensitivi, cunnosci è studia, pensemu cù a nostra sensazioni, ogni pensamentu hè generatu da elli.

Malgradu u fattu chì u mondu sensibilita ùn ci hè unanimale è intangible, i sensazioni ancu avè u so propiu patronu. I scientisti ritenessi di frenu ancu u mondu di sentimenti.

Regularità

Ci sò sei mudelli basi di sensazioni:

1. U minimu di sensibilità hè una refutazione di u fattu chì u più forte u stimulus, più forte u sensu. In fattu, in un certu puntitu, in generale, ùn ceuta per capiscia stimuli quandu sò particularmente forti. Allora, una persona ùn senti micca un sonu above 20 mil Hertz.

Ogni receptore havi un limiti più minimu di a sensibiliità - quellu chì carattirizza a sensibiliità di u receptore. Ma u limite massimu hè a forza a quali a sensazione maximale di l'stimulu hè righjuntu.

A regulezza principali di i sensazioni in a psiculugia hè chì ogni unu di noi hà a sensibilità indipendente.

2. A puntualità hè u prucessu quandu a sensazione di l'stimulu cambia, sottu a influenza di a so influenza cuntinua nantu à u receptore. U megliu esempiu hè ingressu à u fiume. À u primu, l'acqua paria freti (perchè hè più fretu chì l'aria), è dipoi già.

3. Contrast - cambiamentu in a intensità di l'stimulus, sottu a prelimiunale o parallella di l'altru stimulu. E un esempiu di stu tipu di patruni di sensazioni: vede a stessa figura nant'à un fondo nìuru, è senza un fondo. Nta lu nìuru, semu cchiù liggeru, e senza nìuru - hè scurazione.

4. A interaczione hè un cambiamentu in a sensibiliità di un sistema d'analisi (u dipartimentu cortese), per via di l'operazione di altru sistema. Per esempiu, sottu a influenza di u gustu di l'acidu, aumenta a vista di una persona.

5. A sensibilizazione hè un incrementu in a sensibilizazione di i receptori, per via di l'interaction di fattori o eserciti constanti. I pruprietà di stu patronu di sensazioni è hè u fattu chì pudemu assicurà i nostri sistemi sensitivi. Cusì, i perfumatori anu sappiutu à sente l'olfattu, chì solu ùn anu avutu prima. Inoltre, u corpu stessu pò "impartisce" quandu ci hè bisognu - hè cunnisciutu chì i cecchi cumincianu a senti megliu, è i sordi sò megliu vede.

6. A synnaesthesia hè una di e variità d'interaczione. Sottu infruenza di un stimu stimulu, sensazioni peculiarmente micca per ellu ma à l'altri sensoriatu analizadoru pò esaltà. Allora, quandu pudemu eseguisce a musica, pudemu avè l'imaghjini visuale, ma quellu chì u fenomenu ùn hè micca caratteristicu di tutte e persone.