Ogni interessu

"Ùn hè per u guvernu persunale, ma solu per cumprendi a vulintà di una sarda esposa" - recuerda sta frasa di u Patre Fyodor da l'immortali opere di Ilf e Petrov "Cunze Cunè"? Una manera rara per noi manera di parlà, veramente? Ma ancu menu chjaru hè a parolla "greed", da a frase espresa supra, pudemu cuncludi chì questu cuncettu hè una connotation negativa. Ma hè questu sempre u casu?

Chì significà "interessu propiu"?

A parolla avidez ha più di un significatu, hè interessanti chì u significatu urdinariu di a parolla era un pocu diffirenti di quellu chì hè oghje. Cusì, prima a parolla l'interessu propiu significava solu prufitti, prufittu o favore. U valore negativu hè in e parolle di l'intiressi o d'interesse propiu, chì implicava un desirezzione eccezziunale per sguassà di tuttu per elli un beneficiu, è a disprezza di fà un slicu suldatu, si ùn prumettieghja prughjetti, ancu se hè minimu. Per quessa, quandu a frasa "ùn hè micca l'interessu per u cuncepimentu, ma solu ..." si trova in l'epici, significa solu chì a persona ùn cerca micca per u stessu, è micca l'attu di un uviziu è male per vede megliu in l'ochji di l'altri.

Oghje, u cuncettu di l'interessu stessu hè solu una connotation negativa, avè u valore di un difettu chì deve esse eradicatu. Inoltre stu cuncettu si usa à u dritti penali, hè u mutivu di u crimeu.

U prublema di l'interessu stessu

Avete a diri, u prublema di l'intiressi stessu in u mondu mudernu hè assai agguertu. Trasfirizzi è rapporti di celebrities insuchèghjanu ogni terzu sonnu di una bella vita. Avemu digià un estereotipu chì a ricchezza hè l'unicu modu per a felicità, avemu tende à cunzidira l'anormali chi anu gravitate versu a vita simplita è ùn impunite à a cima di a piramide alimentaria. Da quì u scopu di guadagnà u dirittu, u prezzu hè diventatu u scopu di a vita. E questu vene à temativi di spremà i prestazioni fora di qualsiasi situazione, senza avè a vargogna per principiani è valori murali. Inoltre, in a socieali di u ghjornu, una impresa hè di maiò impurtanza, per a fine di mantene-la, a ghjente hè prestu prestu per cumprità atti criminali. È per esse un bon Samaritanu issa in moda, in l'egomente d'egoisticu chjubitu, in una vuluntà di u profitu.

Ma l'avidità pò piglià formi più affabulati. Cume si vede parechje persone chì rapprisentanu i grandi corporazioni industriali impiegati à a carità, dannu soldi per salute animali, in supportu di i sughjetti di i zitelli, etc. Ask what's wrong here? Nunda, salvu chì tuttu questu hè fattu per scopu mercenari, beni, l'ipocrisia, sicuru. Hè assai più faciule per dà una piccula parte di u profitu à l'istituzioni "verdi" o medichi di più ca d'invistiscia i fondi impurtanti per migliurà a produzzione, perchè ùn ne sviluppanu i prublemi di l'ecologia è di e malatii causati da un terribili livellu di contaminazione ambientale. Ma assai vedenu solu u partitu internu di u prublemu, e cumpagnie è e persone sò chjamati benefattori, micca creature, disgustanti in u so lucru.

Inoltre, ùn devi micca dettu chì u vitu spessu imprenta e persone per cumandesi crimini. Ma venerà à distingue entre l'avidità di i poviri e l'avidità di i richi, cum'è Aristoteli hà dettu. L'anziani aspirate à l'eccessi, è l'ultime solu volenu à sàciri i so preziosi elementari. Paradoxiche hè u fattu chì l'esate fa vende più attente à i crimini cummessu di i poviri, non da i ricchi, quale Cumanda i più grandus crimini. Allora era in u tempu di Aristotele, per quessa chì ferma in i nostri ghjorni.

Ma, cum'è qualsiasi fenomenu, ci hè una altra parte à l'intiressi. Cumu hè scrittu questu chì passa quandu una persona hè ubbidendu à questu, ma pudete mette l'intiressi à u vostru servitore. A Kindness è l'unselfishness sò qualità stravaganti, ma ci sò assai persone in u mondu chì vulete piglià u prufittà di questu. Truvarà l'intiressi à quelli chì «si pusanu à u collu» (per esempiu, à u capimacher who scogliu tunnatilli di travagliu per voi è ùn voli refittà u so pagamentu per u terzu annu) ùn hè micca di tutti piccati, chì sustituisce e maschili per i battelli di u boxeur hè sempre stupidu.