Monarda - pianta è cura

Monarda hè una pianta è pianta herbacca cù inflorescenzi assai originali, chì hè un parente di zucchero, chì si pò vedà micca solu in i foglie pubescente, ma ancu in u gustu caracteristicu. Quandu u monarchu fiasca, questu hè un ribellu di culori frà i boni verdi, chì i criatori sò longu interessate à sta fugliale è portanu una varietà di variità. Cum'è essa un nativu di u Nordu America, u monarchu ùn deve micca a cura di cura, più impurtante, chì era bella pettu, ma micca caldu. In a maiò parte di l'alte, per a so rettoriu friddu, u monarca mantene a fede à nuvembre, è à questu tempu i solidi freschi sò più piacevuli à l'ochju.

Plantemu è cura di un monarca

Unu di i ragiuni per quali li munati sò cuspicciati da i ghjillani è a simplicità di cultivà è di cura di a pianta. I siate sò stati posti in prima primavera (March-April), in i spazii meridionale pudete fugliate direttamente in a terra, in più di u nordu duvete tenevi cù e piantini, affinchì à u vaghjimu a fiorita hè stata cumpostu. À l'età di circa 20 ghjorni, i piantini sò megliu à scuntraru - per quessa, trasplante, intrecciate u punta di l'arradichera - in testi à pocu à pocu. Questu attiveghja u sviluppu di u sistema radicali è prumove a prusione di fioritura. In u futuru, per munade, u cultivamentu è u mantenimentu sò ridduciuti à i prucessi uriginali - riversi, perditu, fertilizazione. Quandu u cottu di e piantini in a terra à "residenza permanente" hè necessariu d'assicurà chì e piante sò aperti à u sole. In u primu annu di a vita, i pianti chì ciurenu ùn ponu esse cusì - u bouquet accurisseranu à l'estiu, à a fine di lugliu o d'aostu.

Cultivazione

Per un sviluppu riescitatu è un fugliu abbundante, i monads crecianu in i sochi chì sò assai ricchi in humus è passanu l'acqua bè. Siccomu sta pianta ùn piace u calore, hè necessariu di cogliri u so terrenu sottu cù l'humus di stampa - questu prutege u sughjettu da u soprappore è l'evaporazione di l'umidità. In u periodu seccu, a fiorite avia esse abbastanza abbastanza. Riparze un monarchu hè megliu in a sera, è micca in sopra, in un arbulu, è cusì più vicinu à u pianu - i so foglie pubescente pò esse di gocci d'acqua, sopramente se acqua a pianta cù una suluzione di fertilizzanti. Mineral fertilizzante monarchu assai "rispettu". In u primu periudu di a vita, ci vole à introdutore u fertilizante di nitru è di fosforu, attivanu a furmazione di lush vegetacion, è dipoi u momentu di a formazione di budu - potassa. Inoltre, un paru di volte in l'estiu, serà utile per fà un fertilizante cumplessu, è ancu di pruduce a bestia di foliar cù microgel. Per maximizà u fiorente, avete bisognu di regula i fraschi chjappi, allura a munad avarà più forza per una nova inflorescenza.

À parechji malatii è parassiti sta pianta, cum'è a so mintia, hè assai resistente, ma quandu hè cultivatu in spazii cù una alta umidità, u monarchu pò esse affettatu di muffa pulverulante o ferru di impedisce, in a primu mannata, faci u trattamentu preventivu cù sulfate di cobre . Per l'inguernu, l'arbulu monasticu pò esse cutucatu da tutte, è se l'inguernu duru - per amparà.

Riproduzione

Per piglià un pudore di i monarchi, pudete ripruduce. Questu hè micca solu pussibile, ma dinò bisogna à esse produttu annantu à cinque anni. Duranti stu piriu l'arbulu crece è perde a decorazione, in più, serà utile per cambià u so habitat. U monarchu hà da scuntrà detalli è sguassà di i radichi ghjunti grandi di a terra, cusì chì u sistema di e razzi si pò vede. Ora l'arbulu pò esse divisu in dui o trè parte, cusì chì ognuna cuntene raghje forte forte è rimette. Sì l'arburu hè sempre troppu piccellu per a divisionu, pruvate a propagarna da a propagazione: ghjustu ghjustu à u pianu un dispuncho longu, rinfriscenu è fate in terra. In parechimi settimani, stu zogliu pò esse diventatu è postu, cum'è una pianta ndipinnenti.