Meritocrazia - chì cosa è questu hè u so principiu?

Residenti di qualsiasi paesi di sònniu chì a so patria hà pruspiratu, è u putere statali hè degnu è visti u citatinu di u so paese cumu mientunu di rispettu è prosperità. A Meritocrazia hè un guvernu in u quale u più capaci è degnu esse sceltu per u putere, quelli chì multiplicaranu i risorsi di l'statu è migliurà a vita di a sucità in a so cumpagnia.

Chì ci hè a meritocrazia?

A Meritocrazia hè un cuncettu in modu di vita cumuna di una persona ordinaria, u termu hè cunnisciutu in cilamentu filosòficu, sociologicu è puliticu. A Meritocrazia hè "putere per mèrittu" (meritu latinu - meritatu + altre grecu. Κράτος - autorità). U primu suglimentu di u cuncettu si trova in u prucessu di u filòsufu aristucraticu German Hannah Arendt, dopu a meritocrazia com'è un tèrmini fu rinfurzatu in a pulitica graziu u sucioluggista britannicu M. Jung, chì hà scrittu "L'alzà di a meritocraziu", anche cun una sarcastic shade: l'autorità meritanu d'quelli chì anu un livellu di intelligenza.

I principii pruclamati da meritocrazia:

U fenomenu di meritocrazia

U principiu di meritocrazia pò esse espressi in parolle: "una persona meriteghja a sucetà in quale hè". Se ogni persona favorezza per a perfetta, rializeghja i so capacità , in tale una sucità serà armuniosa è tutta "sarà ricumpendata secondu u meritu". L'urìggini di u fenomenu di a meritocrazia sò tracciati in a Cina antica, durante u regnu di a dinastia Zhao, basatu in cunfrucianismu, chì si basa in i valori nobili è i critichi chì l'elite dirigenti avia avutu:

Meritocrazia - i prosa è cunti

A Meritocrazia è un putenza basatu principarmenti di principiu etichi. In i currenti filosofichi di una direzzione differentale, a influenza pusitiva di persone talentu è spirituali inspiratu nantu à a furmazione di a so sucità hè traccia, è a surgenza di a cultura succede perchè un gran omu in spiritu, o à quandu s'hè rializatu l'idea di Diu è hà fattu a socie, avè fattu un grandu avvinte in u sviluppu.

Meritocrazia - i pruverbii:

A critica di a meritocraziu hè cunclusu in l'absenza di modi universali di determinà a misura di capacità è meriti davanti à a sucità. Michael Young hà cridutu ancu chì, si magnifique solu l' intrugliu , cusì valori universali cum'è: l'empatie, l'amatezza, l'imaginazione ùn cede micca impurtante. A società edificata nantu à l'alzà di l'intellettuale davanti à e persone cù l'abilità ordinali dani nascita à l'ingiustizia di classa, chì hà osservatu in a storia per parechji seculi.

Meritocrazia in u servizio civile

A Meritocrazia hè un putere nantu à rializazioni pirsichi, è in una quantità di paese sviluppati hè a basa di u serviziu civile mudernu. A selezzione di i candidati hè degna di u metudu di a cuncurrenza aperta, induve qualcosa pò esse dichjarazione. Quandu a scelta casca:

  1. A cumpusizioni di u collegium hè furmatu di observatori indipendenti, chì assicura chì e cundizioni di a cuncurrenza sò intravessu.
  2. Criteriumi oġġettivi di una stima di u travagliu è i meriti appliendi per questa o quella posta sò sviluppati.

Meritocrazia è aristocrazia

Ci hè una parolla chì a meritocrazia è una aristocrazia, chì hè fundamentalemente incorrectu. Iè, u putere hè spessu attribuitu à l'elite, cum'è in l'aristocrazia, ma una differenza significativa impurtante trà a meritocraziu hè chì una persona ordinaria pò venghje à u putere, chì hè statu pruvatu a so valuta, a diversione di l'aristocrazia, induve u guvernu è u status sò eredite è u meritu, talenti è a qualità ùn hè micca stata tosta.