U Poetry Poetry

Quale hè di noi ùn pruvà à scrivite poesia almenu una volta in a so vita, o avvicinà cun rimane di a valentine in prumessa per felicità à l'carica, una persona caru cù un testu chì pudaria spende à una tempesta d'emozioni d'admirazione o scandalizà un omu cun parolle .

Parechje cunvinta chì a puisia hè un modu ideali è riccu d'esse l'espressioni di i penseri, sentenzi è opinioni propii. Ma, sfurtunatamente, oghje stu metudu di spiegazione ùn hè micca cusì impurtante è di dumanda in a societa. Hè per quessa chì, pocu di più di una decada annantu, hè fundatu u Poetry World Day - chì chjama à riflette nant'à quanti di noi sò "genie di piuma", chì noi ùn sapemu micca.

U Poetry Internaziunali

Grazie à i cumunicazioni muderni, assai scrittori attenti si gestenu di dimustrà u fruttu di a so creatività in i riti suciali o un cercolu ristrettu di amichi è familiarii. Tuttavia, ci hè assai evidenza chì a nostra cultura in u XXI sèculu si trovi senzamente andà e necessite intervenzione urgente è attrazione di persone à a lettera, romanticismu è scritta poemei.

In questu cunnessu, u 5 di nuvembre di u 1999, a Società Unesco in u 30 u Cungressu in Francia hà firmatu una risoluzione onu u stabilimentu di u Poetry Munnu celebrated on March 21 (Poetry World Day). In u 2000, a festa, cilibrada per a prima volta, era diretta à rinascendu a cultura poetica, familiarizendu cù l'attività creativa è à scénu poesia in generale, micca solu di e persone, ma dinò pubblichi cummirciali è i media.

Storia di u Poesiu Poetry

Finu à quì, ùn si cunnosce micca quellu chì hè statu u primu autoru di stu poemu in u mondu. Sicondu un famusu stòricu, Thomas Peacock, a figliola di u sumerianu regnu, In-hedu-en, era una voce d'un innu, in onore di a glurificazione di i dii, chì impone a primu pezzu per a puisia di i poviri antichi.

L'iniziativa di stabilisce sta festa parte da una famosa poetessa americana Tese Webb. Idda suggiu di sceglie a data di nascita di Virgili, u grande filosufu è poeta, per esse sceltu com'è a data di celebrazione, chì era appruvata da parechji, è digià in u 1951 in i paesi d'Amèrica è l'Europa, a festa fù digià u 15u d'ottobre.

Se tomese più profonda, U ghjornu di a Poesia diventa parechji seculi dopu l'apparizione di scrittura. In quelli durosi corsi, cumponenu l'ode, in quali glurificò guerrieri, difendenti è minatori. Avà hè più una forma di l'espressioni d'una manera di pruteghja à qualcunu è ammirave qualcunu quantu hè in u tempu d'Homer è Sophocles, per quessa, stu tipu di puisia percive a so sucità un pocu diversu.

Ma ùn pudemu micca argumentà chì quandu u primu cunsunanti, formule una ligna di furmazione nantu à una carta di carta, è cose una bellissima campana, induve tuttu hè stata cun sincerità, è di u core, pò sculputà, inspira u travagliu è dà u putere di creà più.

Eventi per u ghjornu di a poesia

À l'iniziativa di l'Unesco, in parechji paesi europei è Americhi este ghjornu si celebrà à u livellu di u vacanze naziunale. In regula, u 21 di marzu, nantu à u Poetry World Day, ci si ponu esse attraversati di solenni, induve parechji novi scritturi novi aviani acquessu belli cù spécialistes mai più sperimentati in u campu di littiratura è scritta, leghje i travaglii à u publicu, truvate cunsiglii utili è semplice in riflette in a societat e persone creativi. Tali avvenimenti permettenu l'editori per furnisce servizii à quelli chì vulete avanzà è crescenu, invece di intarrà u so talentu.

Inoltre, u ghjornu internaziunale di poesia hè cilibratu solenni per i studienti di facenzi filolòlogichi, i scoli, editori di magazines, ghjurnali è almanacs.