Liubliana grad

U Castellu di Ljubljana hè un castellu medievale sopra à l'antica parte di Ljubljana . A cità hè a più famosa edifita di a capitale. Da ellu sta storia di a cità hà cuminciatu è a pagine più curiosa di a prublema di a storia di Liubliana. Oghje U Casteddu di Ljubljana hè un patrimoniu storicu di l' Eslovenia , chì hè una parte obligatoghja di a ruta di scursioni vicinu à a capitale.

Custruzione è Restaurazione

A data precisa di a custruzzione hè scunnisciuta. U primu scopu di u castellu di Ljubljana data di 1114. Stòrici sustèninu chì u casteddu hè statu erettu in u IX seculu. Molti siegge è pirotte partalli distruttevanu a furtizza. A so restaurazione hè stata fatta da i patroni di u territoriu, in tempi diffirenti sò stati Celti, Illiri è antichi Rumani. A so influenza hè evidente in certi persici di a cantina, chì manifistanu chjaramente u stile architetturale di un populu particulari o di l'era.

L'esterno di u casteddu, chì pudemu osservà oghje, trova in u primu sèculu XVI. U terrimotu più forte u distrughju parcialmente distruttu a cità è hà causatu dannu considerableu à Grad, per ciò chì avia deve esse restauratu. Dopu hà ricivutu l'apparizione, chì hà surviviu à l'oghje.

L'ultima riconstruczione grande grande principia in l'anni 60 di l'ultimu seculu è si cumpienu solu in i 90. Prima di tuttu, hà destinatu à prisirvà l'architettura di u casteddu, ma micca di mudernizza u Casteddu.

Chì ghjè interessante nantu à u castellu?

Sicondu questi reguli i terri di Liubliana, u casteddu hà fattu funzioni distinti. Comu residenza hè stata utilizata finu à u seculu XV. Duranti a guerre napoléonien, u casteddu si trova un incaricu, chì fù subitu da una cresia è guarnigione. In u 1905, a cità di Liubliana hè catturata da l'amministrazzioni di a cità cù u scopu di fà un museu di storia lucale. Ma e circunstanze impediscenu questu, è una forte forte, chì era in un statu di debilità, hè stata utilizata com'è postu di povira ghjente. Dopu un pocu tempu, i soldi hè stata trova, è una longa restaurazione fatta da u castellu medievale u centru di a vita culturale in Sl Slovenia.

Oghje i principali avvenimenti culturali di u paese si sò in Ljubljana City: cuncerti, opera di teatru è festivali. Hè urganizatu ancu cuncessione di prutezzione è organizza cungressi. I turisti ponu visità a esposizione permanente, chì dice in dettualisazione annantu à a storia di u casteddu è a cità, è di l'antichi assentimenti chì eranu nantu à a muntagna prima di a custruzzione di u Casteddu. I so enterri si truvaru durante a ristaurazione di u casteddu.

Ciò chì vede?

Visitar u Castellu di Ljubljana pruvveri sola emozioni pusitivi. In u territoriu di a grandi furtizza, sò parechje edifici chì meritanu una attenzioni particulari di i invitati:

  1. Cappella di San Giorgiu . Hè stata custruita in a seconda mità di u 15 secolo, illuminatu in 1489. A cappella hè stata fatta in l'altru gòticu, chì hà sempre per survie. Ogni annu nantu à u primu diurnu di ghjennaghju u tempiu hè visitatu da i peregrins di tuttu u paese.
  2. Turmidiera . Hè struitu in u 1848 è hà ghjucatu un rolu impurtante. In questu era un vigore chì hà fattu un canna in casu di un focu in a cità. U vigile puderia vede assicurà a cità sana è ancu i so l'ambienti, perchè u principale ùn era micca adduverà. Inoltre, a torre assistante infurmatu à e cità di l'arrivu di e persone mpurtanti o altri avvenimenti impurtanti.

Cumu ghjunghje?

U Castellu di Ljubljana si trova in u centru di a cità, pudete alcune cù u bus numero 2. A saluta hè necessariu à a fine "Krekov trg". Da a stazione à l'intrata à a furtizza di 190 m. Per arrivà à u casteddu duvete passà per u parcu per altre 400 m.