I ligi di a dialettica sò simuli è cumprinneru

Nantu à i seculi, e persone anu prupone à spiegà i prucessi di vita è riducate a cunniscenza di a vita à certi mudelli. In a filusufia, sti tentattivi riuniru in a furmazione di liggi di a dialettica, distinguished per a so universalità, a constanza è a universalità.

Chì sò i liggi di a dialettica?

In l'intelligenza di i filòsufi, a lege hè una cunnessione stabile è una caratteristica di a relazione trà fenomeni è prucessi. I ligi di a dialettica sò e funzioni principali:

  1. Objettività. Li liggi dialittali ùn dependenu micca di i desiderate è di l'azzioni di l'omu.
  2. Materialità. Lege marche l'essenza propria di un oghjettu o fenomenu.
  3. Ripividibilità. A liggi sultantu solu quelli fenomeni è e cunnessione chì sò ripetuti sistematicamenti.
  4. A universalità. I leghji di a dialettica in a filusufìa puntu per i riti regularamenti di e cose di un tipu particulari.
  5. Versatibilità. E lege scriveranu diverse situazioni di a rialità: a società, a natura, u pensamentu.

Chi scupriu li liggi di dialettica?

I primi evuluti in u campu di a dialettica date di u tempu di l'antichi Stati: Chine, l'India è a Grecia. L'antica dialettica era micca strutturata è precisa, ma avianu in l'urdinata l'iniziu di una intrepretazione moderna di e liggi di l'esistenza di l'universu. Zenon Elea, Platonu, Heraclitus è Aristòtili sò i primi tentattivi di furmulà e liggi di a dialettica.

U principalu cuntributu à a furmazione di u pensamentu dialittali hè statu fattu da i filòsufi in Germania. Un cumpusitu impurtante di l'opari d'auturi alemani, cumprese e trè lezzii di a dialettica di Hegel è a teoria di a cunniscenza di Kant, sò duttrini cristiani. A filusufia di quellu tempu hà basatu in l'intelligenza medievale di u mondu è cunzidiratu a realità circundante com'è un ughjettu di cunniscenza è attività.

3 di a liggi di dialettica

U sviluppu di ogni persone è di tutta a sucetà hè sugettu à certi regolarità, chì sò riflettuti in leii dialettichi, universale è senza limitazione. Puderanu esse usatu in relazione à alcuna società, fenomenu, momentu storicu, tipu d'attività. I trè liggi di a dialettica rifuggià i paràmetri di u sviluppu è indetta comu u più muvimentu in a direzzione scelta questa passà.

Ci hè parechji liggi dialettichi:

  1. A liggi di unità è di lotta d'opposti. À u cori di u sviluppu pò esse u ghjudiziu contratu, a lotta di quale chì conduce à u sviluppu di l'energia è hè un stimulu per u muvimentu.
  2. A lege di a transizione di muduli quantitati per i qualitatii. Changes in quantity can lead to the appearance of new features of quality.
  3. A lege di negazione di negazione. A lege si explica perchè u sviluppu si spirali, micca orizzontale.

A liggi di unità è di lotta d'opposti

U primu leggru dialettuicu dichjara chì tuttu u mondu si move per dui principii opiri, chì sò in relazioni antagistichi cù l'altri. Quelli iniziu, ancu s'elli sò opposti, avè a stessa natura. Per esempiu: u ghjornu è a notte, u friddu è u calore, a bughjura è a luci. A unità è a lotta di l'opposti hè un cumpensu impurtante di u muvimentu di avantaghju. Dopu à questu, u munnu in u circondu ricivi a energia per l'esistenza è l'attività.

A lotta di forzi antaggistusali pò esse diffirenti. A volte, hè benifatulente à i dui partiti è dopu acquistenu a forma di cooperazione. À u stessu tempu, un uccisu pò sempre esse in perdita. In altru casu, i forzi opposti pò battè finu à chì unu d'elli hè stata distrutta. Ci sò altre tipu d'interazzione di l'opposti, ma u risultatu hè sempre u stessu: u sviluppu di l'energia per u sviluppu di u mondu circundante.

A lege di a dialettica - a quantità accupa a qualità

A seconda liggi di a dialettica stressa i qualità qualità è quantità. Ellu dice chì tutti i cambiani sò in una certa etapa di l'accumulazione di caractères quantità. L'accumulazione quantità imperceptible risultati di i cambiamenti qualitatii chì facenu à un novu nivulu di sviluppu. I cambiamenti qualitatii è quantitati si poni esse ripetuti diversi volte, ma in un certu puntu anu allora i fruntieri di i fenomeni o i prucessi chì esistenu, è porta à i cambiamenti in u sistema di coordenada.

A lege di negazione di negazione

A lege di u denial di negazione in a filusufìa hè basatu annantu à un marcu di tempu. Tuttu in u mondu dispunite solu finu à ch'ella hè nova. Cumpressi stati, ogetti è i fenomeni sò sustituiti da novi, chì guida à u sviluppu è u prugressu. Nantu à u tempu, a nova tendenza diventa ancu obsoletua è sustituita da più muderne. Questu faciliteghja avvanu continuu è migliamentu. In questu casu, u sviluppu hè assicuratu da a continuità è hè spirale.

4 A lege di a dialettica

I ligami basi di a dialettica sò universali è anu destinati à spiegà u sviluppu di a natura è a formazione sociu-ecunòmica. Trè lezziò dialectique sò furmulati da filosofi in u Mediuevu è aiutau à capiscenu a natura di u muvimentu è u sviluppu. Certi filòsufi è soziologi di u nostru tempu crede chì i principii è e leghje di a dialettica esistinu micca micca riflettendu a figura di u sviluppu. Ancu li novi liggi anu avutu avanzatu, a maiò parte di filòsufi cose chì a quarta regula ùn hè micca una liggi di dialettica, perchè intersezzione cù e trè leiti esistenti.

I leghji di a dialettica sò include e seguenti liggi:

  1. A liggi di interrelazione di muduli quantità, benigni è maligni.
  2. A lege di a trasfurmazioni di qualità in u so cuntrariu.
  3. A liggi di simplicità divina.

I lei di a dialettica sò esempi

Li liggi dialittali sò universali è ponu esse applicati à parechji esferi. Cumpigliemu esempi di trè lege lettone di i diversi esferiti di a vita è a natura:

  1. A liggi di unità è di lotta d'opposti. Un esigitu chjucu è sportivi in ​​quali l'attuali pruvanu à ottene risultati altimètteri, ma sò cumpetenti.
  2. A lege di a transizione di muduli quantitati per i qualitatii. Un gran numaru d'esempii cunfirmannu sta leghje pò esse truvata in l'esfera economica è pulitica. I cambiamenti chjassi in a struttura pulitica di u paese pò eventuali cundurà un cambiamentu in l'ordine sociale.
  3. A lege di negazione di negazione. U cambiamentu di e generazione hè un esempiu preciso è cumprendi di sta lege. Ogni generazione sussegera intenta esse più progressive, è questu prucessu ùn si ferma.