Diu di a luce

Dapoi u tempu anticu a crede in parechji dii. Sta fede era per elli una unità cù a natura. A so religione hè stata passata da generazioni à generazione, per parechji seculi. Unu di i dii di principale in quale diverse nazioni pensanu chì era u diu di a luce.

Diu di a Luminita in Grecia antica

Diu di a luce in Grecia antica era cunsiderata Apollu. Era unu di i dies principari è più venerati. Era u maestru di u caldu solidu è u lume.

Apollu hè u guardiastru di a vita è l'ordine, u patronu di a scienza è l'arti, u sanadori di u diu . Strictamente casticati tutti i malignità, ma quelli chì si pentaticanu di sparghje di sangue, hà pulutu. L 'indispensabilità di u male è di l'odiu.

Diu di a luce cù i slaves

U diu di u focu è u lume trà l'Slavi era Svarog. Inoltri, esse assuciatu cù u focu celestru è l'esfera celestial, hè stata cunsiderata u diu di u celu. In l'eslaviani, u focu hè una fugliale di purificazione, a basa di l'universu, è Svarog hè u so maestru.

Diu Svarog hè u patronu di a famiglia, u so babbu è u protettore. Dedicò a sapè di u populu è e lege. Gratu à a so travagliu, a ghjente hà amparatu à prupietà focu è à travaglià metal. Aghju insignatu di voi chì pudete creà qualcosa chì si valenu solu cù i vostri sforzi.

Dieu persianu di a luce

U diu di u lume era Mithra, chì pareva nantu à e muntagne cumu di l'alba.

Hè un simbulu di amici è armunia. Aiutò i pezzi è u poviru ghjente, i prutiggiu à i tempi di diversi calamità è di guerri. Per esaltà di principii pritesi morale, Mithra hà datu i so seguitori cù felicità eterna è a pace in u prossimu mundo. Hà accumpagnatu l'ànime di i morti à l'oltre, è quelli chì meritanu cun più particularità hà purtatu à l'altura di a pura luci.

Mitre hè dedicatu à un nummiru di santuariu sutturati, chì sò adattati per à l'aghjunghjini cumuni di i crìvuli. Era unu di i diri più venerati, à quali a ghjente hà pricatu è davanti davveru.