Curingu di e pasculi dopu à colti

Currant hà longu addivintà un capicucinaru abitanti di i nostri jardini è l'alti di l'ortu, chì a so prisenza nant'à u situ ùn si provoca micca emozioni. Eppuru stu bagnu è micca tutte e gustu, ma u cuntenutu di "utilità" di i so cuncurrenti un pocu. È chì l'arbulu di una pascura cuntenta cù una bella racolosa annu dopu annu, hè bisognu di guardà appaghjà. Circundendu e reguli di cura di i gezze in u castagnu dopu à a racolosa, avemu da parlà oghje.

Curingu di i pasculi dopu di fruttu

Ind'un modellu di curranti hè postu nantu à u vostru situ - rouge, biancu o nìvuru - u vaghjimu d'ughjettu in seguitu dopu chì u fruttu hè rializatu cumpranu di e seguenti operazioni:

  1. Pruning. A vaghjimu d'udite per u currant cuntene dui tippi di pruning: sanitarii è sapienze. Pruning sanitarea compresi l'eliminazione di tutti i rami malati è danucati, è ancu di rami chì sopra l'arbulu è cresce in u mezu. Quandu a pruninzia hè furmata, l'arbulu hè datu u formule chjamatu è u numeru di rami di ete età diffirenti necessarii per u fruttu di u fruttu hè stata abbandunata. Allora, in arbusti ghjovani chì ùn anu micca atte l'età di trè, pruducianu sola poda sanitaria. Eppo più riflissione chì anu rijiminendu, per ùn rimudirà chì a gurrera riflette fruttevuli solu in i rami di l'annu passatu, ma i bachi di currantu nìuru sò furmati è nantu à i pranzi giovani. U schema di moldura più stantonii di pascuta russa è bianca hè un arbustu cù una corona cupulentana, chì hè stata di cinqui rami principali, trimmed inizialmente à una altezza di 20 cm. U arbusti currantali jistgħu jiġu ffurmati kemm qsim u kompatt, qtugħ biċċiet qodma viċin il-qiegħ. U postu di u cuteddu hè quì sottu tutale di a terra, cusì stimulando u crescente attivu di novi rimessi.

    Semu devi esse ricordati chì hè necessariu taglià l'antichi rami (più di 3 anni) da a currantata negra immediatamente dopu a racolta, ma l'esurtazioni remessi averebbe posposti finu à chì e caghjà a foglie sferenze.

  2. Ammà u so terra. Per disonò a terra in u currant bush segue à una distanza da u so centru, cù movimenti firmate per evitar danni à e radiche. Dopu la solta, u sughjettu in u bughju deve esse acquistatu è cubierto cù l'acqua. Per esempiu, avendu trasfurmatu u pianu cun una rocca di turfti di 10-15 cm, hè pussibule per rinfurzà a quantità limitata di l'acqui, prutegge u ghjuvellu di i ghjàlle è, à tempu, furnisce l'arbulu cù i nutrienti necessarii.
  3. Introduzzioni di l'alimentazione. Simultanjamentu cù u rinfrescante di a terra sutta l'arbulu, i fertilizanti pò ancu esse introduttu. In u tempu di vaghjimu, a pascetta più chì mai ha bisognu di fertilizzanti organici è minerali chì contientanu fòsfori è potasio. Per esempiu, pudete fà una mistura di superfosfatatu (80 grammi) è humus (1 bucket) per ogni arbulu, o fate l'aria nantu à u machulu cù l'humus.
  4. Trattamentu di malatie è peste. Sicondu a quantità è quante parechji fugliale l'arbulu in currant, spraying medica pò usà carbofos, fluid di Bordeaux, etc.
  5. Regnu abundanti per l'inguernu. Dopu à a fine di a fogliera di falzia è a cumplimità di tutte e currezzione, l'arbulu currantu duverà esse furnitu cù l'azzione necessaria di u liquidu pà l'inguernu. Per fà questu, a grosta si deve esse acquistata abbundantemente (3-4 sumerdi d'acqua sottu cada arbulu), è fate questu quandu u principiu di un friddu persistenti.
  6. Cundite per u currantu nìvuru in u castagnu, in cuntrastu à u rossu rossu, cumpriu una operazione cchiù - a rimuzione di e foglie . I surtiti chì stanu dopu à u prucessu di fruttifinu nantu à l'aranciu negra ùn sò micca solu micca necessariu, ma ancu di iju di i nutrienti. Per aiutà u zuccadoru di currantu negru à guadagnà forza prima di inviendu, i frutti di lettu aghjunghjenu.