Culonna di u Cungressu


A Colonna di u Cungressu (Colonne du Congres) hè nantu à a chiazza di u Cuncorsu in Bruxelles è hè una tipu di ricordiu di u ghjornu di a proclamazione di a Custituzione. A strada, a creazione di sta fita di l' architettu Joseph Poulart (Joseph Poelaert) hè inspirata da a Colonna di Troia, situata in Roma.

Qual'è interessante?

A parti suprana di a struttura hè impaurita cù una statua di u primu monacu belgianu, u Re Leopoldu I. È hè circundatu di stati chì cuntenenu i quattru libertà garantitie da a Custituzione (Libertà d'Unione, Libertà di stampa, Libertà d'Educazione è Libertà di a Religion). È à u pedi di a colonna hè a tomba di un suldatu unknownu.

Semu dettu chì dan munumentu hè statu creatu in u piriu da u 2002 à u 2008. È a so altezza tutale hè 48 m. In l'internu di a colonna sò una scala in espirale, cunzistenti di 193 passi. Eghjanu in u pianu di u quale hè una statua di Léopold I. U pedestale di a culonna hà gravatu i nomi di i membri di u Cungressu Naziunale, è u Regime Provisionale. Quì sò recintu e passeti impurtanti da a Custituzione liberale di Bèlgica di u 1832. In fronte di u monumentu ci sò dui leoni di bronze, u prughjettu di quale appartene à l'scultore belga Eugène Simonis (Eugène Simonis).

Un fattu interessante hè chì durante a tempesta "Cirillu" in u 2007, l'estatua di "Libertà di a Premsa" hè stata distrutta. Avà hè tutta sana.

Cumu ghjunghje?

Pudete truvà à u Parigianu à u Parcu di u Trenu 92 o 92, o cù un bus numero 4.