U ghjornu di i banni è i foglie

Ùn hè micca sicretu chì parechji spezii di animali sò oghji nantu à a estinzione. Hè sopratuttu solu à i spezii chì sò longu stati capulavuti per u trasfurmazioni per l'alimentariu. Per prutege sti animali, ghjorni spéciale di ghjorni speziale, durante ellu chì numerosi avvenimenti chjamanu l'attinzioni à u prublema d'esercizione di una spezia particulari. Un ghjornu hè u ghjornu di i balenii è i delfini.

Quandu hè celebratu u ghjornu di u Mondu di i Cummerbini è i Delfini?

A data ufficiale di u Dia Mundial di Balleni è i Dolphins hè u 23 di lugliu, cum'è stu ghjornu era sceltu da a Cumminciaria di Ballene Internazionale in u 1986. In questu ghjornu, esiste realizatu diversi attivitati, nò solu per pruteggià i ballini è i delfini, ma ancu altri mamiferi marini, chì i so numeru diminuiscenu ogni annu.

Per più di 200 anni ci hè statu una catturaccia e scorda cuntrolata di l'animali marini, in particulari i balli, per prufittu. Dopu tuttu, a carne di balena hè stata apprezzata in u mercatu. À u tempu, a catturatura hè ghjuntu questu un nivellu chì ci hè una veru amuzione d'estinzione di parechje spezii di mamiferi marini, cum'è ballenas, fochi è delfini. Prima, quessu i quoti restrittivi sò stati pruposti, è u 23 di giugnettu di 1982, a dichjarazione di i cummandanti di a catene hè statu dichiaratu. Era questa data chì fù sceltu in u 1986, cum'è u Mundiale di i Tarrani è i Prigioni.

In ogni modu, a prute ùn pudia micca cumpurtamentu protustà l'animali marini da a minaccia di stirminiu. Cusì, ancu chì u Giappone accede ufficialmente à u prugramma di scrittore chì pruibisce a cugliera di i mamiferu marinu rare, ellu circunghjiava, affinchendu una scassa di i taringhi di balena "per scopu scientificu". Tutti i ghjorni in Giappone per esse bisogni, quasi 3 e città di i baleni sò attititi, è a so carne, dopu aduprà "esperimenti", hè nantu à i mercati di pisci di stu statu. A campagna hà avutu ricivutu un annunze di l' Australia chì, se tali catchu ùn manca micca, allura una demanda hè stata aperta contra u Giappone in a Tribunale di Ghjustizia in L'Aia.

Vale nutaramente hè una altra amuzione pè sti animali rari. Un gran numaru di delfini è altri mammiferi marini sò attati per i zoo, dolphinariums è circuses, chì volenu abbandunà i cundizioni abituali di l'esistenza, e, più spessu chì nun, ùn anu pussutu riproduce, chì ancu influenza a riproducibilità di a pupulazione. Avà parechje spezii di baleni, delfini è mamiferi marini sò numendu in u Libru Rossu di l'Unione Internaziunale per a Conservazione di a Natura, in quantu u Red Book di a Federazione Russa.

U 23 di lugliu, parechji misure mediateambienti sò presi per prutegge e spezie rari d'animali marini. Spessu u ghjornu hè fattu tematichi, questu, hè dedicatu à chjama l'attinzioni à l'esercitu di una spezia rara.

Ogni ghjornu dipenditu à a prutezzione di i mamiferi marini

U ghjornu di i balenii è i delfini ùn hè micca solu l'unica ghjurnata dedicata à chjama l'attinzioni à a prutezzione di l'animali marini. Allora, u ghjornu di firmatu a rimborsione da a Cumminciaria di Cinghie Internazionale, u 19 di frivaru, u Cumunitimu di u Tarraniu hè celebratu. Ancu si tenintu stu nomu, però, hè più prubabile di ghjornu di a prutezzione di tutti i mamiferu marinu.

Ci sò parechji paesi è e so vacanze dedicatu à st'animali. Allora, in Australia, per esempiu, u Natale di u Baliu fù decisu da u 2008 per celebrà u primu sàbatu di lugliu, è in America u ghjornu hè prontu à u solstiziu di u summu. Hè chjamatu u Dia Mundial di Balleni è hè cilibratu u 21 di ghjugnu. Questi ghjorni in parechji paesi, parechji manifestazioni sò stati in difese di e animali di l'animali di l'estremità, l'azzioni mediatevuli, diverse documenti di pulitica sò aduttate per prutege a ballenas,