Psiculugia Cognitiva

A psiculugia cognitiva hè unu di i aspetti più populari di a psiculugia scientifica straniera. Se parlemu di a traduzzione litterale di u so nome, significa "cugnitivi". Origine in i 60 di u XX seculu in i Stati Uniti è hà fattu esse u cuntrariu di u cumicutivismu.

A direzzione cognittiva cuntene a manera chì una persona riceve, rializeghja infurmazione nantu à u mondu chì intornu à ellu, cum'è seconce per ellu, hè guardatu in a so memoria, trasfurmata in cunniscenza è, in fine, cumu l'accadenza in a so psicologica influenza u cumpurtamentu persunale. Questa a strada cumprende assai prucessi cugnimi: cumincendu cù sensazioni, ricunniscendu e imagine chì circundà ognuna di noi è finiscinu cu memoria, formando pensamentu, certu rapprisentanu.

La Rivuluzione di Psicologia Stranulista

Questu hè chjamatu chjamatu cusì, una nova direcci psicologicu. Ci hè scuperte forti argumenti per questu. Dunque, da i 20 anni di u XX sèculu, pocu di l'intelligentsia scientifica hà studiatu a percepzioni, u pensamentu, a rapprisintazioni, ecc. I sicitichi di i Stati Uniti in quellu tempu s'hè esqueciutu. A so volta, u fundatori di u cumicutivismu Watson hà cunsideratu inutilmente di utilizà i termini in quantità, è i rappresentanti di a psicanalìstia fôru anch'elli in a ricerca di i bisogni, motivazioni, instinti di l'omu. In u risultatu, parechji furmaturi pigghianu l'aparicio di una nova filiera in a psiculugia cun grande entusiasmu è entusiasmu, chì hà purtatu à l'aumentu di i scuperti in stu campu.

Fundamentali di Psiculugia Cognitiva

Eranu stati sviluppati da u psicologu americanu Bek, l'urganizatori di u Centre for Cognitive Psychotherapy, situatu à l'Università di Pennsylvania. Hè cunsideratu chì sta direzzione percive l'omu com'è un sistemu implicatu à a ricerca cuntinuva per l'infurmazioni nantu à tutti i sughjetti, avvenimenti chì facenu u mondu circundante. L'infurmazioni ricevuti da ogni persunale hè tratatu un passu attraversu parechji prucessi regulatori (attinenza, ripetizioni è cunsulidazioni di i dati ricunnisciuti in a so menti).

Memoria in Psiculugia Cognitive

A memoria umana hè paragunata cù a memoria di u computer. Hè nutata chì a so ricerca ha cede ancu più risultati per parechji anni ca per tuttu a prima prima di questu piriu. In cunnessione cù questu, una "metàfora di l'informatica" hè stata aduttata, chì ponu parechji prupietarii rilativi trà a memoria di una persona è un computer. Allora, a memoria, à pensà in a psiculugia cognitiva, hè perceivedu com'è un aspettu importantu di u prucessu tutale di trasfurmà ogni infurmazione. Cognitivisti setti un scopu di amparà cumu questa informazioni, acquistata da a memoria episimatica, passa à cunniscenza basica.

U psicologu americanu Naisser pensa chì a memoria sensitiva (durau circa 25 seconde e rappresentante a preservazione di l'imaghjini acquistati in forma d'influenze sensoriale) hè primu processatu in i tipi periferichi di memoria. Cumplementa, si mette in un veru curtitariu (quì, l'infurmazioni nantu à l'avvenimenti hè tratatu è almacenatu), è poi passa in memorizazione longu (ma solu dopu un pruduttu, un prucessu sequenziale).

Humanistic and Cognitive Psychology

L'Umanisticu, cum'è a psicologia cognittiva, hè stata risposta, in uppusizione di l'insignamentu di cumportamentu è à a psicanalisi. U sughjettu di u so studiu hè una persona creativa sana è chì u goalu hè autore-actualizazione. Un rappresentante chjaru di sta tendenza hè Maslow. Cridìa chì a fonti principali di l'attività di ogni persona hè u so desiu continuu per l'espressioni.