Poverevilu - cume battis?

Ugozzicu hè un bugitu chì hè una pesta di u giardinu è i pianti interni. Hà fattu u so nome grazia à u prufessiunale longu proboscid. A maiò spessu l'insetti impugnate fresi, fruturi , lamponi, zarzamora, mela è albicocca, è ancu pera, prugna, ciliegia, pezzu. Per guadagnà in modu protettivatu è luttà contr'à a bàrbara, avemu bisognu di sapè chì danni i pianti.

Per un pocu di tempu prima di fioritura, a bracciu fate e so larva in corpi di fiori (finu à 40 larvini, unu in ogni pusitu). Scaricamentu in u cuntenutu di u caprettu, chì pronta se turnà e crosta o marroni (ùn avè micca avè micca baga è frutta), è in u ghjugnu i bug boni farani u so capelli è andate à circà d'alimentazione (ovari fiurti è folla).

Varicchia vive per 1 annu, perchè in u vaghjimu oghjeria in l'inviu. Tempu Frigidu, sti bugs passanu sutta i foglie caduti è i terre di a terra. Quandu a temperatura di l'aria cumincià a risuscità, i vaccini vanu da i so refugghi per fà una nova generazioni. Piglionu i insetti nantu à u folla è u corta. Quessi ciuronu i beccu di e foglie, dannu i giovani chjosi è i so pedicelli, in una parolla, fannu enormi danni à i culturi orturgiuli.

E misuri di cuntrollu contr'à u boiu

Comu prumudica mostra, ridirete di un chilottura scarabe è realista, ma piglia assai u sforzu. Ci hè parechje manere, cumminendu quale, puderete alcuni u risultatu urientatu. Scupremu cusì chì pudete contru à u bravu.

  1. In iniziale, pruvate a pianta lamponi, fragole è altri culturi propensi à attaccà di grassu, in parechji partiti di u giardinu, perchè esse più difficiuli per e parceli di trasfurmà da un insetu à l'arbulu è l'arburu.
  2. Comu prevenzioni, hè un remessu nutizie per u bugnatu, cum'è a trasfurmazioni di e corpi di i pianti floranti cun una soluzioni affausa di sapone di lavanderia, fustu di legame o mustarda in moltu. U trattamentu deve esse realizatu cù un atomizante.
  3. Inoltre, unu di i mètudi tradiziunali per a cumbattimentu di u bòiecule hè a piantazione di una "strutura protettiva" di cipudiu è d' agliu : pruduce i pianti cù un arru piccatu vicinu à i culturi affettati pà scantà i insetti, è per un maiò effettu pudete ancu cutà regularmente e flèche di a cipolla.
  4. S'ellu ci sò digià pani in i vostri giardini, hè necessariu di cummàtti cù medichi più radichi. Adupratu per spraying such insecticidi com inta-vir, metaphos, gardon. Pruvate a suluzione nantu à u capiu (questu trattamentu duveria esse fatta da una settimana prima di fioritura è ripetuta diversi volte durante l'estiu). U propiu hè listessu per a caseifici chì sò infatti cù i pardose, quandu in l'estiu, i macchi di lignu sò esposti à l'aria fresca. Tuttavia, tenite cuntu chì, si i pianti sò digià in fiore, spraying ùn devechja micca l'effettu stimatu.
  5. U "Manwalmente" di insetti exterminenti: trascinanu i bugs nantu à un lettinu o di ghjurnali è i distrugge. Fate cusì à a matina, quandu a pesti à seguita sò. U fattu hè chì i pratiche sò sappiutu di mosca, è, ancu ùn svvevvi dopu una nocizza di nozze, sò inculcati un pochî. Cusì, a matina hè u megliu tempu per a destruzioni mekanica di sti insetti.
  6. In u caduta, quandu si limpighjà in u giardinu, cullini è brusgiate tutte e rossi di i pianti danucchiati da a pesta, per distrughjerà i nostri bugni invernu. In quantu à l'arburi, ci hè necessariu di cavà un bonu terra in ellu è chjude u fustu di l'scorcia secca è a muscone chì i nostri pienghje di i fossi pò ancu ammuccià.

Ùn vi scurdate micca chì qualchissia trattamentu cù insecticidi porta à u fattu chì l'abi no volenu à a pianta, o da u poliniziu - sò insetti! Cusì, pruvate aduprà mantenimentu preventivu di infestazione di u pratiche in u tempu, per ùn perdiri a cose.