Museu di Statu Sarawak


U museu statale di Sarawak hè u più anticu di Borneo . Questu hè un locu assai attrattivu per i turisti. Parechji di quelli credi chì questu hè u megliu museu di Kuching , senza cuntà, sicuru, u museu di u ghjattu . Cumpientu locu, in u centru di a cità, pò esse faciuli ghjunghje à pezu. U museu hè stata fundata à a fine di u XIX seculu da Charles Brook sottu a influenza di u naturalistu britannicu Alfred Russell Wallace, chì in questu tempu hà studiatu l'archipelago mal Malayu.

Architettura

Duranti a so longa vita, u custruitu hè stata riparata assai volte è cambiatu un pocu, ma in generale hè stata a stessa cum'è à a fundazione di u museu . Questu hè un edifici rectangulari cù muri è colonnesi di brique, custruitu in l'stile di Queen Anne. Sembra ch'ellu hè statu creatu cusì à l'esempiu di l'Ospitalità di i zitelli in Adelaide. Solu l'espira centrale ùn manca. I musei di u museu sò cunsacrati da u ventu in a teatrali, chì permettenu un scupertu bisognu di l'exhibiti chjappi in i mura.

U cuntenutu di u museu in Sarawak

A cullizzioni di storia naturale, allughjatu in stu museu, hè cunzidiratu unu di i migliori in l'Asia di l'Asia:

  1. In u primu pianu sò e animali di pelle. Quì ci sò e pani, felini, rosi è primati. Quandu u primu raja di Sarawak avia sparatu dui orangutan in una caza. Pigliò in ghjacciu è i mandò in Inghilterra. Allora fècenu un pezzu è tornatu à Sarawak. Oghje questi artifacti, cù l'altri di questa era, sò in a galleria di storia naturale.
  2. In u sictu pianu sò parechje etnografici di i pirsuni indigini di u statu, cumpresa una larga cullizzioni di maskeri cerimonali tradiziunali da e diverse tribù. Eranu usati per celebrà una bona vittura o per cerimonii spirituali, cum'è l'expulsione di spiritu maligni da u corpu di a vittima.
  3. U mudellu di a casa di i Dyak hè un interessante exhibitu. In i tempi staghjati, Dayaks praticavanu cimiterii, è i cranii umani eranu cunservati è stati stallati vicinu à a casa, cridendu chì i trophi puderanu guidà una bona racolosa è a fertilità.
  4. Unipochi cume vede mudelli di barche, tramezze per animali, strumenti musicali, robba antica è armi.

U museu acquisteghja è cura cù cura di i monumenti storichi è l'antichità.

Cumu ghjunghje?

U trasportu publicu ùn andà in u museu di u Sarawak. Hè necessariu piglià l'autobus, chì à 9h00 è à 12h30 parte da u Holiday Inn in Kuching . Pudete ancu in un caru o taxi.