IQ

Quale hè più cleverer: omi o donne, Katya di u primu desk o Anya cù u sicondu, un prufissuri di filusufìa o un studiente pariu, u cumitore principali o spiegatu dovutu? Per esse misurata da intellecte per l'umanità, prubbabbilmente, ùn hà abbandunà mai. Furtunatamenti, i scientisti anu decisu di simplificà stu prucessu è vinianu cun una manera di misurà l'abilità mentri di l'omu, esse l'espressioni in forma di un coeficienti. Eghjè chì precisamente queste numeru significanu è cumu seconduce u funziunamentu d'intelligenza, avemu avà capisce.

U cuncettu di u coefficient di intelligenza

IQ hè l'espressioni cuantitativa di u livellu di i facultati mentri di una persona. U risultatu hè datu nantu à basa di dati statìstichi recullati in parechji gruppi d'età. Per verificà l'attuali d'intelligenza, una persona hà passatu un teste especial. I tarritorii sò designati per determinà l'abilità di una persona di penserà u prucessu, è micca u livellu di a so erudizione. Hè ciò chì i risultati di a prova rivela u coeficu quantu di l'intelligenza matematica, verbal, spaziali è di altre tipu. Perchè per ogni gruppu di età, ci hè un tipu di teste, pò ancu esse chì l'alumna serà nantu à u listessu livellu (o forsi più intelligente) cun un diploma di l'università.

IQ testi

Quandu l'intruduzioni di u termu IQ, parechji scale è e teste sò stati sviluppati per stabilisce. E so opzioni per a prova per u sperti d'intelligenza sò stati offerte da Eysenck, Wexler, Amthauer, Raven e Cattell. A test più famosa hè Eysenck, ma i prucessi di l'altru quattru autori chì anu più precisione. Questi opare in parechji paràmetri, u coeficu di correlazioni, u numaru di e dumande è u sughjettu di e teste. Per esempiu, dopu à passà a prova di Eysenck, ponu solu una idea generalizia di l'abbilitati intellettuale di una persona. Se vulete acquistà allargumenta, per esempiu, per sapè u coefficient di intelligenza verbal, avete bisognu di passà un teste speziale. Ma u prucessu di Amthauer hà digià una unità per u sviluppu di l'intelligenza verbal, cù e quistione chì aiuta à determinà u nivellu generale di u sviluppu di l'IQ, u livellu di l'intelligenza non verbal, è di a predisposta di a persone à una attività particulari. Per via di l'ultimu puntu, sta prova hè spessu usata per sapè a sfera prufessiosa più vicine per una persona.

Quellu chì piace appartenia à l'ingrossu di e prucessi d'IQ chì ponu esse truvatu in Internet hè micca spertu. Hè chjaru solu chì ùn sò micca compilati da i prufessiunale è ùn pò micca deve una descrizzione precisa. Spessu, i risultati di e teste chì ci sò oversati.

I testi per a determinazione IQ sò designati in tale manera chì i risultati sò una distribuzione normale. Allora, u valore mediu di u funziunamentu d'intelligenza deve esse 100 punti, vale à dì, circa 50% di a pupulazione riceve circundà u stessu numaru di punti per pruvà. Sottu menu di 70 punti sò scelti, quì pudete indicà u ritardamentu mentale.

Coefficient of intelligence

E prucessi per stabilisce u coefficient di intelligenza tradiziunale causanu una retazione grandi in a so sucità, u so usu sparguglionu ùn hè micca appruvata da tutti. Parechji ancu prutezione chì i teste per IQ solu solu per definisce u standard di penseru, ma micca u livellu di capacità mentale. È dopu ricerchi di ricerca, specialistes da l'Università di u Ontario Occidentali dicenu chì a prova IQ ùn solu puderà determinà a vostra abilità di resolvi tali prucessi. Questu hè cunfermatu da u fattu chì e persone cun quelli IQ ùn sò micca sempre fà una carriera riescita, ma i pussibuli di u livellu mediu di intelligenza spessu saranu foru espunenti.

Dopu avè amparatu stu funziunalità, i scientifichi ghjùnsenu à a cunclusione chì ci hè dinò l'intelligenza emocionante chì permette l'emozioni generale chì ùn devenu micca solu u pensamentu di u pensamentu, ma permettenu ancu di stabilimentu di una megghiu cuntattu cù e persone. À u grande, EQ (Intelligence Emocionale) hè sensu cumunu.

Ma deve esse nutatu chì EQ ùn hè micca un indicatore assolutu di successu, ma solu un cuncettu chì permette di expandà u cuncettu d'intelligenza ancu più.