Intelligenza Emocenti

L'intelligenza emocionale hè a capacità di una persona per capiscenu i so sentimenti è emozioni. I siciliani ùn anu micca avè una difinizione generale di u terminu "intelligenza emotiva". I scientisti moderni crèdenu chì i emozioni sò un strumentu chì deve esse amparatu à utilizà. U populu intelligente intellettuale sapi cumu maestru in ogni situazione è effettuamente stabiliscenu relazioni cù altri. A capacità di capiscenu è gestisce l'emozioni d'una spieghja dipende u successu in u travagliu è a vita persunale. Cumu studienti in l'isfera di l'intelligenza emuzione anu dimustratu, l'emozioni più spressivi è sensittivi à a publicità succèdanu.

I psiculogisti americani P. Salovei è J. Meier proposau cunseta l'intelligenza emocionale cum'è una sottostruttura di intelligenza suciale. In a so parolla, sti dui intrensi sòppranu. Ci sò un focusu cumuni nantu à e sferi suciale è persone. Ma diversanu in chì l'intelligenza suciale hè diretta à cumprenderà i fenomeni suciali, è emuzionale - per capiscenu i so sentimenti è i sentimenti di l'altri. L'estructura di l'intelligenza emocionale proposta da Salovay hè dinò:

Questu hè u primu mudellu più famosu di intelligenza emocionale in a psiculugia scientifica.

Cumu avemu vistu, a capacità di ricunnosce l'emozioni hè una basa necessaria per u sviluppu di l'intelligenza emocionale.

Mètodi di diagnosticà l'intelligenza emocionale

U metudu principali di u diagnosticu hè pruvatu. Diversi testi sò stati sviluppati in u marcu di furmazioni è programmi per sviluppà intelligenza emocionale. I risultati di teste sò datu nantu à e scali seguenti:

U RAS Institute of Psychology hà fattu un metudu di diagnosticu. Ci hè criatu un quistionario chì currisponde à a divisionu di l'intelligenza emocionale à l'intrapersonal è interpaterial. Per via di e teste, una persona pò impartaghju nantu à e so capacità per interpretà a so propiu è di l'altri.

Cumu sviluppu intelligenza emocionale?

Per esaminà a vostra intelligenza emotiva, hè necessariu di sviluppà l'auturecepzione è l'habilitji d'autogestionamentu.

  1. Scrive l'autore percepzioni vi darà l'uppurtunità di veramente capite e vostre emozioni, capì-capite, capisce i motivi di a so presentazione. E persone chì si sò versatu in i so emozioni, spessu saranu capimachja, perchè sò capaci di cunfidenza i so sentimenti è di decisioni difficili.
  2. L'autogestionamentu hè u sicondu cumpunente di l'intelligenza emocionale. Insegni à cuntinuà à cuntrollà si in ogni situazione, aiuta à mantene l'equilibriu emutivu, perchè chì u timore, l'anghjulazione o l'ansietà ùn interferiscenu micca a chiarità di u pensamentu è ùn permettenu micca ghjunghje à un stupidu.
  3. Inoltre, hè necessariu di sviluppà un situu suciale cumpetenza. Hè fundamentu nantu à a ricivenza suciale è a gestione rilazioni.
  4. A cumpetenza suciale hè a capacità di capiscenu l'altri, a capacità di mette in u locu di quarcunu per capiscenu i pinsamenti di l'altri pensioni è i sentimenti. Cunsianze suciali significa a capacità d'identificà è sà à i bisogni di i populi circundanti.
  5. A gestione di rilazioni permette di stabilisce contacti è interagisce cù altre persone.

Tutti sti quattru cumpunenti formanu a basa per u sviluppu di intelligenza emocionale. Cumentarli in sè stessu pò alcaricà u successu è l'effittività in ogni attività.