Hovawart

A parola "Hovawart" hà in e razzi tudischi e significa "guardianu di l'estate, agricultures". I cani in u passatu sò attivamente utilizati per prutege a proprire è terri da l'attacche è di i predaturi, è i boni è bellissima animali, cunnisciuti com Hovawarts, sò stati guardoni eccellenti. À u tempu, una ghjovana criata di i ghjovani di a casa, nascita in Germania in u XIII sèculu, diventò interessanti no solu com'è cani di guardia, ma cum'è animali.

Uni parechji dicennii fà, pocu pòpulu sapia di i stanotti, perchè a razza era micca populari. Ci era parechje rapprisentanti ponu abbandunate. Allora Kurt Koenig, u cinuerinu famosu, hà decisu di restaurà a razza Hovawart, e caratteristiche chì currisponde à quelli animali chì anu visu circa 500 anni fa. Ci sò dui virsioni di u Rinascimentu di sta razza. Sicondu i primi, parechji rappresentanti di l'Hovawarts sò truvati in u Selva Negra è a razza ritruvonu da elli. Un altru versione dichjarà chì l'Hovawart mudernu hè u fruttu di travirsà u cane pastore, Leonberger, u Terraniu, Kuvasz è certi altri razziali.

A storia ufficiale di a razza cuminciò in u 1922, quandu i primi 4 cuccioli di l'Hovawart nascinu in u kennel Koenig. Oghje opera a Federazione Internaziunale di razza Hovawart, creata in 1984 da i fanni di sti cani.

Risposte di a razza

L'aspettanza in questi i cani sò impressjonanti. L'animali sò una dimora mediana, i prupurzioni ghjusta, una volta dritta, una croup impauriti, una bella capu. L'ochji ponu esse ovuli è rotonduli, ma solu solu brunu. La lana da Hovawarts hè trè culori: rossu rossu, biancu è neru cù u bronzu.

Quessi i ghjacchi sò affari, sociables, hanu una salute eccellente. Hovawarts hè amichevule, faciule d'aprende, indipindenti, perseveranti, ma micca male. I patroni di u ghjacaru sò assai cunsacrati. Sì a famiglia hà figliolu, perchè u crescente di u so temperamentu vivu è attivu serà un bonu amicu per elli in i ghjoculi. Ellu hè prestu à nativà cun voi! U più gustu per un cane hè camminendu cù i patroni. Grazie à u sistema nervoso rustico di l'animali, ùn serebbe mai intesu paru indubbuli. Solu quandu u votu hè quarchi cosa di rapportà à u patrone, duna una voce. E a voce di questi ghjucà in alta voce, perchè ancu di latinu à un cucciu maiò, i gonadori incridenti fughjenu in panicu.

Malgradu u gustu eternu di duminà, u caratteru di Hovawart ùn hè micca un prublema di u primu ghjornu chì u cane si mostra chì hè u maestru di a casa. È se a pregunta si decide à rapidamente cù e persone, diventà u capimachja trà tutti l'animali chì avianu in vicinu, Hovawart pruverà sempre.

Cuntenuti

Quessi ghjacari prefettenu un clima frescu, cusì cura per Hovawart hè ridutta à furnisce cù l'acqua neve in un biaccione cù accès gratuiti. Un pezzu in una simana hè abbastanza, perchè l'infernu ùn hà micca avutu. Sì l'invernu hè nuvellu, è hè bisognu à trimiglià a lana entre i pane nantu à e so patrone, perchè ùn sò micca firmati. Ci hè un canu sarà tuttu ciò chì tù offerta. Questi animali, per a so attività alta, ùn sò micca disposti à pienezza, perchè l'alimentazione di Hovawart deve esse equilibratu è sanu. Carni, casgiu e ova sò cumpunenti indispinèvuli di a dieta di u ghjacaru.

Comu avà hà avvistatu, i Hovawarts ùn sò micca disposti à i malatii, postu chì a razza hè micca eliminata artificiale.

Hovawarts sò stanzi rossi in exhibizioni, in parchi è casi di i nostri compatrioti. In Russia, ùn sò micca più di trè ducintati di rapprisentanti di sta razza, è in u Ucrania sò 10 solu. In ogni casu, ci hè un vivero especialista "Harz" in a Federazione Russa, induve puderà ancu cumprà Hovawart.