Fratture di basa di cranu

L'ossi di a basa di u cranu sò timpurali, occipital, in forma di cucevule è latticed. A frattura pò dannu unu o più in l'osse. Di genere, tali fratture anu aperte, è se ci hè un purgazione o scaricamentu di u fluoru purmulacciu - sò classificate traume craneo-cerebral penetrante apertu. Sicondu a so locu, i frattura di a basa di u cranu sò spartuti in frattura di l'anterior (l'osci chì cophjanu i lòpuli frontierei di u core), media (porta i lupus pituitary) è fossa craniale (cerebello).

Sintomi

Cù una frattura di a basa di u cranu, u libbru cerebrale hè spessu alluratatu, perchè unu di i signali characteristici di stu traumu hè un purgazione, è ancu a prughjettu di u fluidu cicatricialmente da l'ore è da u nasu. Quandu u capu s'impatranate o cuddà, a coperazione di u fluoruzione cerebrospinal poterà più. U secondu u terzu ghjornu dopu a preghjudiziu, u morbidi à l'ochji (un sintimu di "vetru"). Cù traumi di l'u tempu timore, ci hè spessu una disfunzione auditiva dapoi u danni à u nervu auditivo, è danni à u nervu faciale, risultatu in perdita di mobiltà di i musculi faciale. Hè ancu possibili à rumpia a percepzione di u gustu.

Cù una frattura di l'archu è a basa di u cranu, se i cuscini di u funziu è i vini sanguini sò in a ferita, ci anu aghjustatu u dolore, nausea, pèrdita di conscienza, ralentazione di u pulsu, paralisi di i membri.

I più periculosi sò frattura aperta di u cranu, chì ponu dà a cuscenza di u fragnu di u bernu, è in più di questu, e cundizioni favurèvuli sò creati per svià in l'infezzione di a ferita, chì hè sporta cù u sviluppu di cumplicazione cum'è l'encefalite, a meningitis, l'abscessi di u cerebrale.

Primi aiuti

Fratture di i cranchi sò trà i feruti più serii è periculosi. Esse sò a più frequenza in accidenti di e viulenza, i lesii in strada è i feriti di a ras.

Se ci hè un suspite di una fractura crana, prima di tuttu, immobilize la persona lesionata aduprendu un busbar di trasportu à a testa è u collu, è in casu di a so assenza, fretenu a testa usendu materi improvised. In casu di a deteczione di l'hemorrullamentu o di l'acqua di u fluidu cicentriculus da l'uce, un varimentu sterile si deve esse appiicatu, ma nisun acclimat. Quandu a freccia di u coriuntali prurite, u paci chì pò esse dati 20-25 pioppi di valocurdin o di una altra droga cun un effettu similare, è pruvate à calenderà, preferibile cù calefaccioli o buttigli di acqua calde.

In casu di una fractura crana, a persona lasciuta deve esse purtata à u ospitalu u più prestu. A piccula attitudine in sta situazione hè carcu di complicazioni seria è una minaccia à a vita, ma u trasportu deve esse realizatu solu da i medichi ambulance. In u nisun casu, u paciente ùn sia statu trasmessu per ellu stessu, ancu à a distanza minima.

Previsioni

À a frattura di u cranu, circa a mità di i vittimi muri in u primu ghjornu dopu a ferita, è in generale i prossimità ùn sò micca i più favurevuli. Di sicuru, assai depende da a gravità di u danni, ma in a maiò parte, i feriti cranichiatbrusi sò incarcerati incù complicazioni seria è un alt percentu di morte. A minaccia ùn hè micca a frattura, ma u danni di u danu, l'evoluzione possu di l'edema, l'hemorrāgie, u danu à l'arterie o siti rializate da certe funziunalità, u sviluppu di cumplicità infizziosa. A frattura di a basa di u cranu sò spessu sposti di consecuenzii cum'è l'indebulitu di l'attività di u core, a perdita di certi sentenzi (audioma, d'olfattu, visione), paralizazione di i musculi faciali o di i membri.