Folk signali di primavera

A primavera hè un mumentu maravigliu di l'annu quandu a natura si sona dopu à un invernu. I cani canusciuti di friddi è ghranzii aspittà d'avè l'arrivu cù l'impatenza, stupendose ciò chì hà da esse: prima o tardu, friddu è chiuvutu, o assolellatu è cálido. I signe di u populu di u principiu di a primavera pò dì à assai nantu à u clima, micca solu per sta primavera di primavera, ma ancu per u periodu di l'estiu.

Signs about u primu ghjornu di primavera

1 di marzu hè assuciatu in creegghini pagani cun Maremyan-kikimoroy, a moglia di un omu di capelli, chì pò esse vistutu da primu in una gallina o un passaghju. In ogni casu, diffèghjanu di a casa-tipu per un temperatu maiò è brutturatu. Per quessa, in regula, u ghjornu di a so venerazione, u tempu hè ventu è frostu. Ma si u tempu di u ghjornu era cale, facia un purgu rapidu. L'inguernu moltu di primavera di stu ghjornu prumittìanu un grande numaru di rosi è insetti in l'estiu, chì vippiru spontatu a racolta. Sì a mane dopu ci hè una nebbia impenetrable - l'estiu serà chiuvutu è genaru.

I pregnant donna di questu ghjornu à l'alba sò ricumandati per sull'offerta à u matinata à u munzedale è u visu à a sira, u zitellu sarà natu à sanse, è u nàscita stessu passà facilmente.

Ci era ancu una tradizione per cogliri l'acqua di fundazioni l'1 di marzu, chì avia un putenza curente.

I primi signali di primavera

Parechji signativi sò assuciati solu cù i fenomeni naturali, ma ancu cù animali, avè è ancu insetti. Cusì, per vede u primu pianu di primavera, hà fattu chì a primavera ùn ha micca scrittu à i so diritti civili è u clima in un futuru vicinu sarà friddu. Un muvimentu longu di e lepri ùn anu parlatu ancu un rapidu scaldamentu.

Sì i primi tempatoghji in bagnu - à u calore è di a bona primavera.

L'ànimi chì arribanu da i corsi di i vacanti di l'invierno predichendu una primavera freda è longa.

L'impiccare, chì si cuminciò à culpiscinu in u marzu, hà avutu predichendu una longa primavera.

Rooks, ritornu dopu à l'inguernu in i so anticidiaghjoli, prumittìanu una primavera càlamica è simpaticu.

Avvisatu in a primu mumentu chì a nebbia fretti. Eccu, se a neve fala, è ci era una muntagna à a strada, dopu à l'annu sarà bè è cede, è se a neve a prima allughjà uitu di a strada, l'annu ùn fate micca fà felice. Sì a neve cascata prima in a muntagna antica da u nordu, invece l'estiu serà cale è calda, è da u sudu - friddu. A superficia impurtante di a neve di primavera - à a fine di l'annu, è ancu - à una scogliera prima in a caduta.

Sicondu l'icicles in a primavera, pudete ancu esse elettu quale serà u granu. Icicles largu, chì ùn eranu micca e cavatoghji, parlonu di una bona è prima racolta di i culturi di primavera.

Folk signalli per parechji ghjorni di primavera

L'Antichi Slaves, nanzu qualessu simbulu di manifestazione di primavera, facia predizioni nantu à u prossimu estiu, è ancu riajatu u pianu di a simminzioni è l'orticultura.

14 di marzu hè u ghjornu di Evdokia. Se questa ghjornu, ci era un clima cálido, è l'estiu serà cale è cchiu tempi, è se friddi, ùn hà micca fà l'estiu felice, oghje sarà chiuvutu.

25 di marzu - Grigore. A nebbia à questu ghjornu serà una bona racolata di cempu è linu. In questu ghjornu hè cumunatu per alimentà u granu di u linu di l'alpani.

18 d'aprile fù chjamatu in u populu da u ghjornu di Fedul-Vetrogon. Hè cume chì da quellu ghjornu hè pussibule micca esce per ghjustu severi è rinfrescante forte. E dicìanu: "Cù Fedula, a calidez chiuvò".

Sì u 10 di maghju u sole à a sera pianu è chjaru, senza nuvole - l'estiu hè ventu, ma sarà friddu.

À Mokeya u Wet, u 24 di maghju, avemu vistu cumu era u tempiu. Sè piume, quandu l'estiu estenu bellu piuvitatu, è se l'alba era "sanguinosa", è dinò e timpeste sò frequente.