Dahlias - pianta è cura

Addiventanu in u to giantinu fiore cù e so fiori belli cum'è dieti , qualcunu pò fà - sanu solu e regule simplici di cura di sti pianti. Anu avutu purtatu à Messicu è sò longu un postu in nostri cori. Anemone, agulla, pion-shaped, globose, è parechje altri - ponu d'accumpagnà in tutti i culori possibles.

Quandu si piantà dàlias?

A pianta è cura di dàli hè in a primavera, quandu u chinu calienta beni, è cungieghja passe. Se vulete mancianu fiori cum'è prima, puderà custruisce un refugadoru tempurale nantu à a pianta è arrange in un locu seccu è assolatu.

I tuberi sò state dividuti in modu chì l'arburu ùn hè micca putente, perchè avarà da esse patevi. Fate cusì currettamente per ùn fà per dà u materiale di piantazione. Prima di vintu i tuberi in a terra, sò trattati cù suluzione di manganese durante 20 minuti per disinfectisce a pianta in futura.

Pit per i tuberi si deve esse abbastanza grande per chì ùn si ponenu micca quandu u pianta. Una ghjinirosu pianosa di l'humus hè speduta in u fondu di u pitottu, perchè li dàlias sò assai responsive à a fertilizazione organica. Più inutile ùn hà micca bisognu à immerse u tuberu, perchè si sviluppà per ghjunghje per un tempu assai longu. Parechji prufissiante di pettinarete sguassate da i tuberi in u basement è i mette in un locu assulanicu, chì calènnicu per spende rapidamenti a pianta da a hibernazione. Quandu si face un fruttu ghjovanu agricultore, avete aduprà a pianta.

Carche di dàlii in u giardinu

Siccomu a pianta dahlias sò assai fràgliuli, dopu à sera di pona, puderà prucederà immediatamente per quandu seranu allistizati, perchè i zucchetti zocchi cavatimi micca micca di u ventu forte.

Da u tempu à u tempu, hè necessariu aghjunghje i pianti à l'infuzione di mullein - cusì i dàli hè stata grande è senza difetti. L'acquadreru deve esse ancu fatta regularmente, perchè in una pianta secca cun un sistema di a radicali superficiale serà difficultà d'ottene umidità è i tuberi ponu aricchia. L'avvene principale per a cura di dàli hè pasynkovanie, vale à circà i processi innevutate in i sinusali laterali. Questu hà da esse fattu à tuttu u tempu di l'estiu, perchè a pianta hè assai prolificu. Avete da abbandunà solu dui vignaghjoli, è poi pigliate ingrunchimenti enormi. Dopu à escegnu, i cappi secchi sò sfracciati.

Scorri risuscitinerici prima di l'iniziu di fretu, postu chì i pianti sò assai sensittivi è murenu à a più freti in temperatura. Tuberi reculati in u sotano à t 3-5 ° C in serrallu, sabbia o fugliate in celofani.

Comu pudete vede, dighjà u dàlique è cura di i so boni sò simplici, cum'è a riprutazione. Per aghjunse parechji machadi di a listessa spezie in u vaghjimu, dopu à scavà o in primavera prima di siverze, i tuberi sò siparati da l'una di l'altra per una pala brusca, è u tagliu hè sprinkled cun carbone di ferita.