Cultura Morale

U puntu di vista chì quasi tutti i filòsufi, i psiculoghi, i soziologi è urbanistichi aderiscenu à l'oghje - a furmazione di a cultura morale di l'individuu - hè solu u meritu di l'ambiente.

Cultura è sviluppu morale

Eppo supponi chì site in disputa cun avversu. A disputa cunteghju prèdica si hè normale di vive in una sucità induve u benestità di a famiglia determina quantu ricca i figlioli da sta famiglia saldarà eventualmente. Hè assai probabili, pensate chì avete ragiuni, ma u vostru interlocutore hè sbagliatu. Ma ellu dici chì hè sbagliatu. Allora pensate chì ùn pò esse solu un dirittu.

Intantu, u cunflittu di valuri murali ùn vole micca chì alcuni di sti valori sò "sbagliati". I dui sucialisti è monarchisti sò ugualmente ghjusti, sò solu avè diverse punti di vista.

In mente di a maiò parte di a ghjente, "cultura murali" hè un tipu di analogu di u focu psicologicu, chì pò esse mantitu "in" quelli chì si cumportanu "inacceptable". Ma in fattu chì a cultura hè prima di tutta a capacità capace di trattà risorse. (Pensa à l'espressioni "cultura di u cunsumu", "cultura di u sviluppu fisicu"). A cultura morale di a cumunicazione, per esempiu, ùn hè micca solu per cumprà i valori di u ambientu è seguitate i reguli accettati in l'ambienti. Hè dinò à l'uttene à l'altri i so opinioni è di i valori . Dopu tuttu, ùn sò micca arbitrarii; altre persone è altre comunità anu ancu a so propria storia, chì i purtò à certi cunsulazioni. E cumunità è e persone cù attitudini in autodatterismu sò generalmente una storia assai curta, perchè ùn avete micca avè da trattà cun elli.

Formazione di cultura morale

Chì per elettu, si ogni ghjornu hè ragiuni, ma à u listessu tempu si cuncernanu à tutte diversità? - avete dumandatu

E diversità culturale è e cumunità t'hà parechje intersezzione è e cumune. Eccu sò i principali valuri murali: a prublema per i membri dèvuli di a cumunità, u preoccuperu per u futuru, attitudine rispundente à ciò chì hè statu creatu. Qualchese discussioni di ciò chì hè aggradèvule è ciò chì ùn hè micca, pò esse un discendu benevolente, se in tempu di ricurdà chì i partiti disputanti anu aspirazzioni cumuni.

Di sicuru, ci sò punti di vista chì escludenu micca l'altri; i so cumpagnie ùn pò micca avè un idee cumuni nantu à una quantità di prublemi. Ma a cultura moralu di l'omu hè solu per un altru viaghjà a so vita cum'è u pensa è piace più attente à a so vita.

Hè digià bastatu bè per sparta u tempu di disputi cruel e senza dì.

U regula principali di a cultura morale di una persunità integrita è harmoniosa hè di capiscia chì u so puntu di vista è i valori ùn sò micca l'unichi solu possibbili. Avemu bisognu di assicurà chì i nostri valuri murali anu a nostra vita più completa è più piace. Ma avemu bisognu di cuntà chì l'ideal hè inestimabilitatu, perchè u listessu settore di reguli ùn ponu micca applicàrisi à ogni situazione pussibbili.

A capacità di cambià u puntu di vista, per valutà a situazione cum'è un'altura, per vede pocu più cà l'emozioni dite è una parte impurtante di a cultura morale è psicologica chì deve esse educatu in un sè stessu è i so figlioli.