A malatia di Hodgkin

A malatia di Hodgkin (linfoma di Hodgkin, lymphogranulomatosis) hè una malatia rara chì pò esse sviluppatu in i zitelli è l'adulti, ma hè spessu perttu in dui gruppi d'età: 20-29 anni è dopu à 55 anni. Chjamatu una malatie in onore di u medico in inglese T. Hodgkin, chì prima hà descrizzione.

A malatia di Hodgkin - chì hè?

A malatia sottu cunsidereghja hè un tipu di tumore maligno chì si sviluppeghja da u tessulu limfoferu. U tissu di u limfofondu hè assai rapprisintatu in u corpu è compostu principalamenti di limfochite è cilesti reticulati, chì si trovani principarmenti in i ganglis limuli è splei, in quantu à parechji àutri organi (timusa, medula d'uge, etc.) in forma di picculi noduli.

Cause di a malatia di Hodgkin

A malatizza cumincià à sviluppà cunzidenza di l'apparizione in u tissue linfatichi umani di caghjuli gianti specifichi chì si trovanu in l'studiu di i nodi naziunali cunduti sottu un microscope. In ogni casu, a causa precisa di l'apparizione di sti celluli ùn hè micca statu determinatu, è anu studiatu sò sempre in stu modu.

Sicondu una di e pretenzioni, a malatìa hà una natura infatiziosa, cum'è evidenza da a deteczione di quasi a mità di i pazini cù u virus Epstein-Barr. Ci hè ancu una evidenza chì sustene l'associu di a malatia di Hodgkin cù a mononucleosi infecciosa.

L'altri fatturi pruvucanti sò:

I sintimi di a malatìa di Hodgkin

Siccomu ogni parte di u tessulu di u limfofondu pò esse involucrati in u prucessu patologicu, e manifestazioni di a malatia sò assuciati cù a zona di a lesione. I so primi simbulìzi sò raramenti alarmanti, perchè ponu esse prisente à una varietà di altre malatie.

Comu regula, u primu lettu hè assuciatu cù un incrementu in i nodi naziunale periferali contru un pianu di salute sana. A maiò spessu, prima di tutti, i nodi linfattici cervichi sò influinzati, e poi l'aiutu è inguinal. Cù u so rapidu aumentu, pò esse osservatu a so dulore.

In certi casi, u tissue di u focu di u piticu hè affettatu prima. Allora u primu signu di a malatia di Hodgkin pò esse u dulore à pienu, mancanza di respira, mancanza di respirazione o tezza per una pressione nantu à i pulmoni è i bronchi di l'aghjunte nòmini. Quandu l'inziosi di i ganglii limfatifichi di i cavitali abdominali fite d'incommode è di dulore in l'abdomen, a perdita di l'appetite.

Dopu qualchì tempu (da parechji settimane à parechji mesi), u prucessu patològicu ùn finisci d'essenza lucali, a malatìa estende finu à u tessulu liminnicu di u corpu tutale. Tutte le noduli limfatichi, spessu ancu u spleen, u fegatu, l'ossi cultivate.

A prugressiva di a malatìa manifesta di quelli sintomi:

Trattamentu di a malatia di Hodgkin

Oghje, i metudi siguenti sò usati per trattà a malatia di Hodgkin:

Comu regula, u primu cursu di trattamentu accumene in un locu di l'uspidale, è i paesi tenevanu sempre trattamentu in una pulitica di l'ambulatoriu.

A malatia di Hodgkin hè u risultatu

I mètudi mudernici di trattamentu di a malatia pò proporcionar una longa è remisione sia cumplita (in i corsi in i trascuratori). Hè cresce chì i malfattura chì a remissione sanu duranu più di 5 anni dopu à a cumplimintata di a terapia sò stati finamente guariti.