11 stunning quotes by Stephen Hawking

Quandu era solu 21, i duttori devenu à Hawking un diagnoni terribili, cù quale nimu più di 5 anni ùn vi micca - BAS, o a malatia di Lou Gehrig, o a malatia di Charcot. Hè una malatìa prossimu di u sistema nervu cintrali. Ma questa medicina era sbagliata.

Comu pudete vede, u geniusu di a mudernità, Stephen Hawking, hà vintu à 76 anni di età è abbandunatu u mondu di sta primavera. E questi 11 citatimenti sottu sò un tipu omaggiu a memoria di u fisicu fisicu teòricu in inglese, scrittore è direttore di travagliu scientificu à u Centre per a Cosmologia Teorica in Cambridge University.

1. Dopu a so scola.

"À a scola, ùn eru micca trà i più chjucchi. À a listessa ora, aghju avutu una cultura forte. U mo travagliu di a classa era sempre fattu imprecisamente, è u mo maestru ùn pudia micca esse da a mio scrittura. Ma, anchi stu fattu, i mo classi m'hà datu u listinu "Einstein". Cusì, apparentemente, ghjè avà chì cunniscianu quì. E quandu eru 12 anni, unu di i me amichi discutissi cù l'altru in una sacche di dolci, chì mi saria stata stupidu. Ùn aghju micca sse chì qualchì guadagnà, ma chì si pèrdite ".

- da a lezioni "My Short History", 2010.

2. Dà ricerca cù i principiani.

"Sì i straneri venenu à noi, i cunsiquenzi saranu più seriu chì u scupertu di l'Americhi per Columbu, chì, cum'è sapete, lamentablement finite per l'indiggani americani. Avemu duvutu guarisce, prima di tutti, à noi per vede cumu una vita intelligente pò esse tornata in quellu chì ùn avemu micca vulutu cunnosce ".

- da u prugramma televisiu "In l'Universu cù Stephen Hawking", 2010.

3. Di u mumentu di un novu scuperta scientifica.

"Ùn aghjustate micca questu cù u sessu, ma definitivamente dura assai volte".

- da una lettura à l'Università Statale di Arizona, aprile 2011.

4. In incapacità.

"Sè stati chersi à una sita di ghiaccio, ùn ci hè nè culpa di vaga, ma chì ùn significheghju avè culpèvule à u mondu sanu, aspittà chì ellu vi farà pietà di voi. Tuttu ciò chì tenite bisognu hè esse uttimista di tuttu è pruvà di sguassà da a migliione locu solu u megliu; siddu qualcosa hè fisicumente inferitu, ùn deve esse micca permettenu ancu avè i limitazioni siculogichi. Pensu chì, in stu casu particulari, hè impurtante per l'individuu di centru l'attinzioni è di diretta tutti i so forzi in questi attività induve ligere limitazione fisica ùn portanu micca problema in elli. Aghju paura chì ùn aghju mai avè un bon atleta Paralympic, ma invece ùn aghju mai gustu l'atletica. D 'altra banda, a scienza hè una sfera sclusiva per incapacitati fisici, per quessa quì hè necessariu di travaglià, prima di tuttu, cù a testa. Di sicuru, hè pussibule chì avete da esse involucrati in a parti esperimenta, ma poi pudete idealmentu esecutà u travagliu teoricu. Per mè, a mio incapacità ùn hè micca un ostaculu forte in u studiu di fisica teorica. Invece, aiutau à l'evità l'interminables lecturesi è u travagliu amministrativu chì avissi da fà, per fora di a mo malatie. Tuttavia, aghju successu in questu campu solu à l'aiutu di i mio culletti, studenti, moglia è i zitelli. Aghju realizatu chì in a ghjente in generale sò sempre felici d'aiutà, ma per questu avete incuragisce micca, inspirate, fate chjaru chì u so sustegnu in u futuru costanu qualcosa più ".

- di "Persone cù disabili è scienza", settembre 1984.

5. Doppu u tempu di viaghju.

"Vinni rivenutu in u 1967, u anniversariu di u primu Robert. Tutti trè di i mo figlioli purtonu una gran gioia.

- di u New York Times, maghju 2011.

6. Dumaniu u destinu gratuitu.

"Notu chì e persone chì affirmanu chì tuttu hè predeterminatu in questa vita è chì nunda pò esse made per ellu stessu, cambiatanu immediatamenti a so menti finu à chì travaglia a strada".

- da u libru "Furmagliu Chjovi è Universi Young".

7. Nantu à a scienza contr'à a religione.

"Ci hè una differenza fundamentali trà una religione basata annantu à u putere è una scienza chì hè basatu annantu à l'oghjendi è di i fatti. A fine, a scienza vi sarà bonu, perchè travaglia ".

- da ABC News, ghjugnu di u 2010.

8. À l'imperfezzione.

"A prossima momentu chì qualcunu dice per voi chì avete fattu un sbagliu, risponde chì quarchi cosa hè megliu. Perchè senza imperfezione, nè quellu nimu, ùn esiste micca.

- da u prugramma televisiu "In l'Universu cù Stephen Hawking", 2010.

9. Da u vostru IQ.

"No idea. E persone chì si vantavanu di u so livellu di intelligenza sò perdulati.

- di u New York Times, dicembre di u 2014.

10. Deddi i donne.

"Sò un misteru tutale".

- per New Scientist, ghjennaghju di u 2012.

11 Doppu li cunsiglii chì hà datu i so zitelli.

STARLINKS
"Prima: Ùn bisognu di vede à l'astri, micca à i vostri pedi. Siconda: ùn rinuncia micca ciò chì site. I travagliu vi duna significatu, propiu è vita senza ùn sia vacanti. Terzu: Se ti sò furtunatu, è vi scontru l'amore, ricordate chì ùn deve esse spargugliatu.

- da ABC News, ghjugnu di u 2010.