Trigliu è di centesio híbrido

I botanici è i vignaghjoli sò longu interessate à cunghjunghjini i più boni propietate nutrizionale di u granu cù a rusticità di l'invita è l'unpretentiosità di u centu. In u risultatu, à a fine di u XIX sèculu, hè creatu un hibridu di triu è di centu, utilizzatu mentre i culturi di furia, per esse animali domestichi.

Chì hè u nome di a misura di cente è di trigliu?

U primu artificiu di u triglete è di centesimu artificiale di a creazione hè chjamata a intricata triticale. Quandu si sviluppau una cumminazzioni di dui paroli latini: triticum, chì significa «tridu», è secale, chì significava segattu.

U creatore di u triticale hè u razzista Wilhelm Rimpau, chì u purtonu in 1888. Intantu, l'hibridu ùn era micca dispunibili alluntaniu. Per a prima volta si cuminciò à cultivà in una scala di produczione in 1970 in i paesi di l'Amérique du Nord. Sei anni dopu, anu u cultivatu di u triglete è di u centru in Ucraina, in a cità di Kharkov. Oghje triticale hè cultivatu da parechji paesi (almenu trentzze), di ei capi dirigenti sò Francia, Australia, Polònia è Bielorussia.

Caratteristiche di triticale

U hibridu di trigliu cù sègnu - triticale - assiste tutti i più proprius di ei spezii è ancu multiplicate. I vantaghji principali di i triticale include:

Basta triticale hè cultivatu per l'alimentariu. A più larga di sustegni di u proteinu solu u prublema di a mancanza di questu elementu in altri culti forage. Inoltre, l'hibridu hè aghjuntu à a farina di u panificazione di u pane (da circa 20-50%), è questu un effetti positivi. U valore nutrizionale di u panificà, chì in a listessa ora si prumove più lentamente.