Rain in Pokrov u 14 di lugliu - i segni

U ghjornu di a prutezzione di a Vèrgine Vergine hè una festa cristiana grande, arradicatu in u passatu distante. A vèrgine hè sempri cunsiderata una donna, un patronu di famiglia è patrona. I cristiani, chì vènsenu in a chjesa, quellu ghjornu, dumandate a misericòrdia è a salute, l'aiutu è a prutezzione in l'affari familiari è in l'educazione di i zitelli. I servizii si facenu à a chjesa in a chjesa, ma era ancu dedicatu à u travagliu.

  1. U 14 di uttrovi - u mezzu di u vaghjimu, u principiu di "zazimya": sicondu l'antichi credevuli, in questa oghje u tempu di vaghjimu è in inviu. E si questu hè cusì, era necessariu di preparà per l'inguernu. In questu ghjornu, i mura, i porte è i ventalli di e caldi eranu tortu, sò stati riparazioni chjuchi è i piazze di u bistiali sò rinfriscati.
  2. Per questu tempu u campu di u travagliu, u travagliu di giardinu è di u giardinu era inghjustu, cusì u ghjornu era spessu celebrated cum'è una festa di a racoltà chì finita l'annu agriculu.
  3. I pruduttori di coglie fusili nantu à u Veil puderanu cumprà in u boscu l'ultima vittura di capelli u pilucca.
  4. U 14 d'uttrovi, fù decisu per calenderà a stufa cù lignu di pumurosa: crede ch'è l'arburetu di salvà a casa da u friddu di l'inguernu, è nè a ghjernate seri terribili: hè aggradèvule è cusimanu in l'abitazione.
  5. In questu ghjornu, u bistiatru fù alimentatu cù un "grassu di soia", chì hè stata guardata in casa da u ghjornu di Il'in (2 d'aostu): si pensa chì tali "curretta" seria una prumessa sicura di a vita sana di u bisti in l'invernu.
  6. A festa di l'intercessione hè cunsiderata cum'è u ghjornu più successu per u travagliu di u travagliu è u calculate e dete.
  7. Nant'à a prutezzione di a Santa Vergina, i casali sò ghjucati, è hè struitu chì a ghjovana, chì a cungrona divintò u 14 ottobre, viaghjanu felice mai. E i zitelli unmarriedi andàvanu in a chjesa di mette in una candela per fronte à l'icona di a Vèrgine: crèdenu chì quellu chì hà tempu da mette a candela per fronte di l'imaghjura s'ammuranu cù l'annu dopu.

E, sicuru, à a Festa di l'Intercessione, avemu vistu chì u tempu serà cum'è in u vindu.

Elementi Folkuali nantu à Pokrova

U 14 di uttrovi, a ghjente avete nutatu l'statu di a natura, chì era digià listessu per l'invintu.

  1. Oghje nantu à Pokrov, a tarra era in moglia da dumande, cum'è chì un vellu ligu era statu rimannatu nantu à questu - da quì u nome di a festa.
  2. In i territori setti, a neve accadini ancu in questu ghjornu, ma ùn dura micca. In ogni casu, si pensa chì quì à a neve prisenti ci era solu 40 ghjorni ghjusti. Neve era daveru di prima invernu. Inoltre, u 14 di uttrovi era neve, da u 8 di novu (in Dmitriev day), era ancu stimatu.
  3. Sì a pioggia era nantu à a tappa di u ghjornu, u 14 di uttùviru, ma di colpu u toru ancu u tronu, allura i segni ritenenu chì quellu tempu hè per un nevicate senza neve.

Per i campagnoli, a prisenza di neve in l'inguernu era a cundizione determinante per un novu cultu, cusì a chjagua à a prutezzione di a Santa Vergina ùn hà micca piace i paisani. Inoltre, stu tempu hè stata una primu chì era periculosu per parechje in u boscu à questu tempu, postu chì l'omi ùn era ancu micca in la guarida di invierna. Hè chjaru chì a reunione cù ellu ùn hà micca prigugliottatu, perchè se a tonda era nuvola è piova , u zitellu ùn pruvà micca à cammina in tuttu.

Cù a festa di l'intercessione, ci era da parechji signali cunnessi:

  1. Ùn sò micca cupido à stu ghjornu partendu da l'arballi è i bedoli sò stati cunsiderate cum'è cinghjali di i ghjàllichi di l'invernu severu.
  2. A ghjàlidica di u 14 di uttume prediletti assai nivi in ​​ghjennaghju.
  3. Sì u ghjornu di a prutezzione di a Virgine Madonna i vultures si avvicinau, hè stata creu chì l'invernu sarà prima è severu.

I ghjente era finitu u travagliu nantu à a terra, cusì signali, si chjaru nantu à i Pokrov, vìnniru furzati a purtari la festa sottu u teatru. Da l'arbureti, l'ultimi frutti fussenu stati, un munzeddu di pancakes ch'hè rifutu da u novu cultu era alimentatu à a tavula. Hè cume chì un cose à mè stu ghjornu furnia una vita fridice in tuttu l'inguernu. È à a sera, i ghjocati si sò pusatu per fíos, costumi è ricami.

Cumu pudete vede, un segnu chì, se u catture di u 14 di d'ochju chiuve, questu - à un nevicate senza neve, ùn hè micca solu l'unicu: hè chjucu di credii, signori nantu à u clima è tradizioni folklori.