Pruvenza di Torrens "Prufilazione di stagione"

Test di creatività. A versione cumpleta di a tècnica di E. Torrens hè di 12 sottopizi, raggruppati in trè batte. U primu hè distinatu à u diagnosticu di u pensamentu creatu verbal; u secùtu hè per un pensamentu creattiv nonverbal (pensamentu creattiv visual) è u terzu per u pensamentu creattivu verbal è sonu. A parti non verbale di sta prova, cunnisciuta com'è "Forme Figurale di creazione creativa di Torrens" (Forme Figurale), hè stata adatta in l'Istitutu di Psiculugia generale è pedagogica di l'APN in u 1990 in una mostra di scoli.

A versione prupone di u test di Torrens hè un settore di imaghjini incù qualchì settore d'elementi (linii), utilizendu chì i subjecte necessanu di scrive una figura à qualcosa imagina significativa. In questa versione di a prova, 6 cartoni sò usati, sceltu da 10 uriginali. Sicondu A.N. Voronin, l'imaghjinucciate ùn duppianu duoppule l'elementi originali di l'altri è eportanu i risultati megliu.

Dirivà possibili di a variante adattata di a tecnica permettenu stià questi 2 indicatori di creatività cum'è:

Indicators di "fluenciante" di l'interpretazione, "flessibilità", "cumplessità" di l'imaghjina, dispunibule in a versione cumplitiva di "Cumplimenti di scritti" Torrance, in questa modificazione ùn sò micca usati.

In u cursu di l'adattazione di sta metodulugia, i normi è l'atlasi di i cartellaghji tipichi per a mostra di i ghjovani gestori sò stati compilati, chì permettenu estimà u nivellu di sviluppu di a creatività in questa categoria di persone.

A prova pò esse realizatu nantu à versione individuali è di gruppu.

Funzioni di u prucessu di prucessu

Quandu aduprà a prova, deve esse precisamente a ricunquistà chì a creatività si manifisteghja in tutta solu in e cundizioni favurevoli. Cundizioni funnaminali sfavate, e cundizioni difficuli di cumercià, l'atmosfera pocu efficaci di teste siveramente più bassu. Stu cumpurtamentu hè cumuni per pruvà tutte qualità di creatività, affinchì prima di pruvà a creatività, sempre pruvate à creà un ambientu favorevoli, minimizà a motivazione per alcuni è urienti i testate à a manifestazioni di e so capacità scelte. Hè megliu evitari di discussione aperta à l'orientazione di l'ughjettu di a metodulugia, vale à dì, ùn avete bisognu di riportà chì e capacità creativa sò testati (in particulare u pensamentu creativo). A prova pò esse presentata com una tècnica per "originalità", una oppurtunità di espresà in un affari raro, etc. U tempu di prucessu ùn hè micca limitatu quant'è pussibule, appartene à assignà ogni figura per 1-2 minuti. À u listessu tempu hè necessariu incurzatu u pruvatu, se pensanu à quellu per un tempu o persone.

Instructions

"In fronte di voi ci hè un spaziu cù 6 scritti micca marcati. Avete bisognu à finisce. Pudete chjardu qualcosa è qualcosa. Dopu chì u disegnu hè cumpletu, avete bisognu à dà un nome è u segnu in a linea sottu.

Stimulus material

Interpretazione

In u prucessu Torrance originale, parechje indicatori di creatività sò usati. A più significativa di elli hè l'originalità, a dissimilarità di l'imaghjina creata da u sughjettu à l'imaghjini di altre subjecte. In altre parolle, l'uriginale sò cumpresu cum'è una rarezza statistica di a risposta. Semu deve esse ricordati, però, chì ùn sò micca alcune identità identità è, per quessa, puderanu parrà cun una rarezza statistica di u tipu (o classe) di figuri. In u pezzu di interpretazione, parechji tipi di figuri è i so nomi convencioni, pruposti da l'autore di l'adattazione, sò presentati, chì riflettenu qualchissia caractère esenciale di l'imaghjini. Hè impurtante chì i nomi convenciali di i disinni, per regula, ùn anu micca cunnessu cù i nomi di i disegni dati da i sughjetti stessu. In questu, in A.N. Voronina, i diffirenzii trà a creatività verbale è micca verbalità sò manifestati bè biddif. Perchè a prova hè usata per diagnostichi di a creatività nonverbaliana, i nomi di i ritratti da i sughjetti nantu à l'analisi sussegwenti sò esclusioni è sò usati solu com'è un aiutu per l'entendre l'essenza di a stampa.

L'indicatore "originalità" di a figura hè estimata da a so data matriu è hè calculata da a formula seguente:

induve Or - originalità di stu tipu di disegnu; x - numaru di ritratti di un altru tipu; Xmax hè a quantità massima di mudelli in un tipu di tutti i tipi di sculture per una mostra di temi.

L'indirense di uriginale da Torrance hè calculatu cum'è l'originalità media in tutti i ritratti. Se l'originalità di a figura era di 1,00, dinò sta stampa hè stata ricanusita sola. Inoltre, l'indexu unicu era calculatu, definitu cum'è u numaru d'imaghjini per un sughjettu particulari.

Aduprendu cù l'indicatore di "originalità" in a prufessa di Torrance, a "fluidez" di u funziunamentu hè utilizatu, definitu cum'è u numicu di disegni minbarra di recurring (senza variazioni significati) è impurtante. Per esse rilevani dìcenu i dipinti chì ùn anu micca include e linii di u materiale di stimulu o ùn sò micca parte di u ritimu. Quandu s'agisce ghjustificà a metodulugia, stu indicatore era micca informattivu. In a presenza di dibarenze irrenlevati, in regula, ci hè statu un prucessu di transizione di scrive micca di l'uriginali à i uriggini originali è unichi, eccu, ci hè statu un pruduttu unività in u prucessu di u tempu di transizione à solu solu creativa. Più menu spessu (1-2 cases) ci era un malincipente di l'urdinamentu. In dui di questi casi, u prucedimentu standard per u calculà a punta di a prova ùn hè micca applicàvule è esse dumata da prucessu per determinà u livellu di creatività.

Hè un indicatore quant'è "flessibilità" viaghja boni boni in l '"Parallel Lines" sottulestu, duvere duvete bisognu à cullà parechje parolle di linii paralleli à una stampa significativa. "Flexibiltà" in questu casu implica a dispunibilità di tanti tipi d'imagine per ogni paru di linii è a facilità di transizione da un tipu d'imàgine à l'altru. In u casu di parechji elementi stimulanti pruposti à a pittura, tali indicatore ùn hè micca intelligibile, è quandu hè definitu cum'è "u numiru di difeenti categurie di l'imàgine" ùn si distingui da l'uriginale. L'indicatore di a "cumplicità" di l'imaghja, entiata cum'è "a cura di u disignu di u disignu, u numaru d'addiziunarii à u stampa principalu, etc.", caratterizà qualchì "visione" di l'espertu è di certi traczii di pirsunalità (per esempiu, epileptoidità, dimostrativuità) di e caratteristiche di a creatività. In questa versione di a prova, a "fluidez" di u funziunariu, "flessibilità", "cumplessità" di l'imaghjina ùn hè micca usata.

Interpretazione di risultati di teste per questa prova hè assai dipenu di l'apparenza di l'esemplari, per quessa, cunvenzioni pertinenti è affidabilità cun un individu pò esse ottu solu in u quadru di questa mostra o similari. In questu casu, i normi è l'atlasi di i cartellaghji tipichi per a mostra di i ghjovani gestori sò presentati, è per cunsultà pudè esse stimatu benestà a creatività non verbal di i persone di questu o un contingente similar. Se u mutage hè assai diffirenti da quellu propostu, hè bisognu di analizà i risultati per u novu studiu novu è solu à pudè rializà cunclusioni nantu à persone individuali.

A valutazione di i risultati di pruvucari i pirsoni à u cuntenente di i maneciei o similari a questu, u prughjettu l'algoritimu chì seguitanu.

Hè necessariu di paragunà l'i rimettii cù l'accessori in l'atlasu è di truvà un tipu simile, assignanu l'uriginale insignate in l'atlas à questa figura. Sì in l'atlas ùn hè micca stu tipu di scrive, in seguita l'uriginale di sta stampa finita hè 1.00. L'indici d'uriginale hè calculatu cum'è a pruduzzioni aritmetica di l'uriginali di tutti i ritratti.

Chì a prima stampa hè simile à a stagione à 1.5 atlas. A so uriginale hè 0.74. A seconda stampa hè simile à a stampa 2.1. A so uriginale hè 0,00. U terzu pianu ùn hè micca simile à ogni cosa, ma l'elementi originalmente pruposti per a pittura ùn sò micca include in u disegnu. Questa situazione hè interpretata cum'è una partenza da a so cumpagnia è l'uriginale di sta cifru hè stimatu à 0,00. A quarta figura hè mancante. A quinta figura hè ricunnisciuta com'è unicu (perchè nunda in l'atlas ùn hè micca simili). Originità - 1,00. U seittimu dibattu hè simile à a stampa di 6,3 è l'originalità di 0.67. Cusì, u puntu tutali per questu protokollu hè 2.41 / 5 = 0.48.

Quandu si valora l'uriginale di sta stampa, deve esse cunsideratu chì certi disinni "tipici" apparentanu in risposta à l'incentimuli atipichi per elli. Cusì, per a stampa 1, u tipu tipicu hè un "nuotu" impussibili. U listessu tipu di stampa puderete esse in rispittà à u materiale di stimulu da stampa 2 o 3. In l'atlas tali casu di duplicazione ùn sò micca datu è l'uriginale di tali figuri sò deve esse evaluati d'alcunu a l'imagine dispunibili per altri imagines. In u nostru casu, l'uriginale di u patru "nuvulu", chì hè apparevutu in a seconda stampa, hè stimatu à 0,00 punti.

L'indici di unicitetà (u numaru d'immubiliarii unichi) di questu protucculu hè di 1. Usà a scala percentile peri di sti dui indices, hè pussibule di determinà u postu di questa persona cù u rispettu à a proposition di mostra è, per consegnu, sia cunvenzione nantu à u gradu di sviluppu di a so creatività non verbal.

I risultati di u protocolu indicatu avà chì sta persona hè nantu à u cunfini di u 80%. Questu significa chì in u 80% di e persone in questa mostra, a creatività non verbal (sicondu l'indici d'uriginale) era più altu ch'è quellu di ellu. In ogni casu, l'indimu di unicità hè più altu è solu u 20% anu un'altru più altu. Per evaluà a creatività com'è tali, l'indici d'unicità hè di più impurtanza, affirmannu cusì chì una nova persona pò creà, ma u pesu diferenciante di l'indexu propiu hè chjuchile è, per quessa, l'indici d'uriginale hè usatu ind'è l'indirie auxiliariu.

Scala Percentile

1 0% U 20% 40% 60% 80% 100%
2 0.95 0.76 0.67 0.58 0.48 0.00
3 4 2 1 1 0.00 0.00