Plantamentu di uva in u vaghjimu

Ogni noi hè familiar cun una cultura cum'è uva. I raccoli sò un bagnu frescu savuroso chì tutti l'amori, da i zitelli à l'adulti. Ma, in più, hè ancu una pianta bella chì decora è anima ogni paisaghju, mancu più notevuli. Per questa raghjone, assai varietà di fà varietà di uva nantu à i so siti. Ma quellu chì ùn si sapi chì si pò fà plantà uva à u so dacha.

Plantamentu è cura di uva in u vaghjimu

Ci si deve esse cunsideratu chì si pò fà plantà uva in u vaghjimu solu in a terra ben umita. U mumentu più favorevule per u sembra di uva in u castagnu hè cascatu nantu à a fine di u uttùviru, ùn puderebbenu fà plantà è in una data più tardi, ma avete bisognu di avè u tempu prima di l'iniziu di a prima ghjàlle.

Correctu u travagliu di uva in u vaghjimu

Per fà plantà uva in u vaghjimu, hè necessariu di preparalli fossi in anticipu per u duminiu. Ci hè cunsigliu di scavalcà i fossi à u mità di l'estiu, perchè chì a tarra pò essa cunsulazione. U diminuitu di i fossi pò esse circa 80-100 cm à 80-100 cm. Quandu s'arrivela in a fondu di u pitottu, deve devenu 15 cm di rumpuli, fate u nivellu.

Averete bisognu di installà u drenagiu per u regnu. Pigliemu un canna plastica cù un diametru di 5 cm, l'avemu firmatu in i scoglieli da u càlculu miridiunali di u fossu, per ch'ellu hè di 10 cm da a punta è di circa 10 cm sopra a terra.

Allora dorme in capasti: terra nìva (15 cm), humus (2 cagous), 200 g superfosfatu è 150 fertilizante di putassu di potassiu (uniformamenti spargugati in tuttu u pit), novu terra nera. Ricunnosci a prucedura: chernozem, humus, fertilizante è novu chernozem. Tuttu chistu è assai cuddaru, questu hè necessariu in modu chì u cuntrappu di a terra ùn hà micca danatu i radichi di e racini. Dopu tuttu stu prucessu avemu un fossu di 40-45 cm.

Allora, in a fine di u pitottu, un picculu monticulu di terre fertili è ghjittatu è umidatu da acqua, l'acqua ùn deve esse più di trè litri. Ma ricurdate - sì vi vanu in i zoni àri, u vulume di l'acqua pò aghjunte è aghjunghje à dui cagini.

Dopu pigliemu una piantina, e razzii di quali anu imbuccatu in un "puddle" di arcilla è u mette nantu à u fondu di u pitottu, coperto cù a terra (circa 15 centimetri). Quandu u pianta, hè assai impurtante per spreite dinò l'urighjini, i piantini sò sparghje nantu à i rizii à u nordu, è a ghjuvanottata hè stata à u sudu (induve u drenaje hè).

Cù sta piantazioni, i radichi di e raghji sò à una prufundità di 30-40 cm. Questu hè abbastanza per impedisce a ghjovana pianta d'esse frozen in our frosts.

I reguli per u sfruttamentu di uva in u vaghjimu sò una pocura sfarenti di u pianta primavera. In u vaghjimu, ci vole à fà un suminatu di e piantini. Per fà quì, in ghjiru à a piaghja, avete bisognu à vende una cullina vicinu à 23 centimetri.

In u vaghjimu, pudete micca solu cultivà e piante di uva, ma ancu trasplante un adulte. U trasplante hè fatta da a foglia caduta.

Per questu questu, l'arbureghja deve esse digià schietto currettamente, per ùn dà a so testa è pruvà mantene un grande quantità di eoreli in a so prisirvazioni. Aduprate, avemu chjutu l'arrabbiati da 20-30 cm, è parechji (avè da danni mecnica), cut in pi chjappà a parte da stalla. Roots da u capu di u boscu (rottitori rottu), bisognu di scumpariri cumplitamenti. Dopu a pruning the roots, lasciemu in un arcuni "boltushka".

Nant'à u ramu partendu un paru di manichi cù nucelli di sustituzzioni cù dui corpi nantu à ognunu, se u sistema di e razziamente sò in cundizione excelente, ma se u sistema di e razziamente hè sbagliatu, cusì i rivolti di l'articulu averebbe cutatu à u "capu nìmmulu". Allora a traspurtari l'arburemu secondu a tecnulugia di cultivà e piantini.

A piantazione di chibouks (stagioni) di uva in u vaghjimu ùn si faci micca à tutta. In u vaghjimu ùn hè solu pussibile di preparà e cuttings for storage in invierno, è in a primavera pò esse prupositu.