La Chiesa di San Ludmila


A Chiesa di San Ludmila (Kostel svaté Ludmily) hè situatu in a parti cintrali di Praga in a Piazza di Pace. Perteneci à a Cattidrali Cattòlica Rumana è hè una struttura majestubile, custruita in u stilu di u Gotico girmànicu iniziale di u nordu.

Chì hè a famosa chjesa?

A Chiesa di San Ludmila fù stata in u 1888, cunsacrata in 5 anni. Fècenu una iglesia nantu à u prughjettu di Josef Motzkert. I più famusi artisti, sculturi è architetti di a Repubblica Ceca , chì stavanu in quellu tempu, hà participatu à a custruzzione è l'arrangementu di a chjesa.

A chjesa impressioni parishioners è turisti cù a so grandeur è a decorazione. Avà travaglia sempre. I riti religiosi sò spessu mantinuti aqui, è i servizii di cultu sò realizati quasi ogni ghjornu. À questu tempu in a chjesa cumu ghjuvellu, cumpostu di 3000 canelli.

À quale hè u tempiu dedicatu?

U so nome era a Chiesa di San Ludmila in Praga in onore di a prima donna cristiana in u statu, chì era canonizatu in u 12e seculu. Hà vivitu à u IX seculu, guidò u paese cun u so figliolu Vratislav è mortu martire per i so credi religiosi. Hè stanza strangljata da un velu durante una preghiera, perchè ella hè illustratu in un pappagallo biancu nantu à l'íconos.

In a mimoria di i citadini, Saint Lyudmila hà mantente un regnu prudenti, chì stava spertu à i canoni di a chiesa, a cura di i mischeri è i malati. Oghje hè a patrona di a Repubblica Ceca, intercessore di l'amma, a mamma, i maestri è i educatori.

A facciata di a chjesa

A Chiesa di San Ludmila hè una basilica di trè nave, a quale duie torre di campane cù torre-campana contru à ogni parte. In altizza, arribanu à 60 m, è e so spiers afiati sò coronu. A iglesia pari prumè in u celu. Questa idea hè enfatizata ancu da l'armi punta, archi stinati finu à u cima.

A facciata di l'edificu hè imbruttatu cù finestri di culori macchiati è articuli incisu, salizzendu i tematichi di religione è di culte di a custruzione architetturale. L'ingrossu principalu a chjesa di San Ludmila hè coronu cù porti massi chì sò decurati cù un ornamentu strittu. Una scala alta li rigalla.

Per supra u portali ci hè una finestra grande fatta in forma di una rosula. Timpan hè impannuta cù una figura di sustegnu di Ghjesù Cristu, è benedizzione santi Wenceslas e Ludmila. U so autori hè u famusu scultore Josef Myslbek. Nant'à i fronti è i navi laterali ci anu persunale di i Grandi Màrtiri chì patronizanu a Repubblica Ceca à parechji volte.

Interni di a chjesa

L'internu di a chjesa di San Ludmila hè una dicurazioni in una struttura lumera è solenni. Above u disignu travagliavanu famosi famosi cum'è:

À l'atticciate di l'archi, i sticchi fiurali eranu pinti, è i colonnes bianchi sò stati stati eccuti è geomitrici. I mure sò ornamenti cù l'arme meditare di lancet è i freschi altezza. Hanu fattu l'oru, l'aranciu è i tonalità blu.

L'altare principalu di a chjesa hè una dicurazioni cù pedichi preziosi è hè una altezza di 16 m.U detti u crucifixu è l'scultura di San Ludmila. Eccu un fresco, chì detica sceni di a vita di u martiri.

I visitori è altari side creati da u prugettu di Stepan Zaleshak mertu. À a manca hè una statua di a Vèrgine Maria cun un criaturu in i so armati, 6 patroni di a Repubblica Ceca ani curuzendu. In a parti dritta di a chiesa, pudete vedà a scola doppia scultura di San Metodi è Cirillu.

Cumu ghjunghje?

A ghjesgia di San Ludmila hè in u distrittu Vinohrady . Pudete viaghjate cù u bus numero 135 o nant'à i numeri di tramu 51, 22, 16, 13, 10 è 4. L'altru hè chjamatu Náměstí Míru, è u viaghju dura à 10 minuti.