Ghjacciu internaziunale di u ghjornu

Chess hè unu di i ghjorni più antichi è diffusu in u mondu. Un grande quantu di pirsuni in tuttu u pianu ghjustu da ghjucà à scaccheri è dilettanti. U ghjornu internaziunale di Chess hè dedicatu à a prumuzione di stu sport ancu più.

Histoire du chess

U predecessoru di l'ajedrezi moderni sò l'anticu ghjocu Indian Chaturanga, chì, sicondu stòrici è archeologi, i pirsuni accuminciaru a riproduce in u 5u seculu dC. U nomu di l'ajessu s'urighjineghja da l'antica persiana cumminzioni di parola, chì significa "u capu hè mortu".

Cchiu` Chuglianga fu mudificatu, diventendu un ghjocu mudernu cù i figuri nantu à u campu, cumpostu di 64 celi di u culore biancu è neru. U ghjocu implica dui attori, ognuna di quale cuntrole 16 opere. Tutte e figuri sò e so propri caratteristiche in a direzzione di u muvimentu, è ancu i valori nantu à u campu. A so cumpagnia hè di "a morte" (u muvimentu chì destroys the figure) di u re di l'inimitu mentre mantene a so propiu nantu à u campu ghjocu. Questa hè a pusizioni chjamata "matte", è u muvimentu chì precede è crea una amminazza immediata per u re hè "shah".

Quandu hè celebratu u ghjornu di Scacchera Internaziunale?

U ghjornu di u Regali di Chess celebremu nantu à l'iniziativa di a Federazione Chesse Internazionale (FIDE) da u 1966. Questa festa hè celebrata annantu l'annu 20 di lugliu , è tutti i manifesti di u so onuri sò destinati à sparghje u ghjocu è a so popularizzazione in u mondu. In queste ghjornu in parechji paesi ùn sò chess tournaments di nivuni diffirenti, i premii sò datu à numeri onorevoli di stu sport, in i scole è l'istituzione d'educazione supplementarii ciambi sò aperti è diversi attivamenti diventate sò basati in stu jocu intellettuale.